۱۳۹۴ بهمن ۱۱, یکشنبه

سیری در شعری از میرزا علی معجز (42 )


میرزا علی معجز
(1252 ـ 1313)
(1873 ـ 1934)
رسول پیگیر هومانیسم، رنسانس و روشنگری
ویرایش، ترجمه و تحلیل از
میمحا نجار

  
(دیوان معجز شبستری، جلد اول، صفحۀ 44)  

·        باشیما زلف قویوب، ساققالی قیخدیرمامیشم
·        خلقدن رشوت آلیب، کیسه می، دولدورمامیشام
·        جدیزین وقف سویون، ملکیمه آچدیرمامیشام
·        ای شبسترلی داداشلار، سیزه من نیله میشم

·        بیر قران پول آپاریر دولت ایران دریدن
·        ظلم ائدیر فرقۀ قصابه، اوتانمیر تاریدن
·        مهر ذبحیه آلیر، باج ئولیدن، هم دیریدن
·        من بئله ظلم و ستم خلقه روا گورمه میشم
·        ای شبسترلی داداشلار، سیزه من نیله میشم

·        گوروسیز من نه آژانم، نه قازاق، ای کیشیلر
·        گورمیوب قوندارا هرگز بو دابان، ای کیشیلر
·        سالمیشام لیفۀ شلواریمه باغ، ای کیشیلر
·        پانتولون گئیمه میشم، بوغلاریمی بورمامیشام
·        ای شبسترلی داداشلار، سیزه من نیله میشم

·        کفرمه حکم ائله دیز، هانسی گناهیله منیم؟
·        جرمیمی ثابت ائدین، بیرجه گواهیلیه منیم.
·        نه طلاق ایله ایشیم وار، نه نکاحیله منیم
·        قیزیزی حاضر ائدیب مجلسه، دیندیرمه میشم
·        ای شبسترلی داداشلار، سیزه من نیله میشم

·        من فلان کس دگلم، صیغه مه، ایراد ائده سن
·        «گئت کبین کسمه»، ده ییب، اوستومه فریاد ائده سن
·        ییخاسان خلقین ائوین، ئوز ائوین آباد ائده سن
·        من هله هیچ کسین قلبینی سیندیرمامیشام
·        ای شبسترلی داداشلار، سیزه من نیله میشم

·        ای عمو، چک قیلیجون ائیله مربایه هجوم
·        شیر برنجه، خامایا، هم قارا دولمایه، هجوم
·        بی جهت ایلمه چوخ، «معجز» شیدایه هجوم
·        من مگر ایلده بش اون یول سیزی گولدورمه میشم
·        ای شبسترلی داداشلار، سیزه من نیله میشم

ویرایش از تارنمای دایرة المعارف روشنگری
پایان
ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر