۱۳۹۴ بهمن ۷, چهارشنبه

شعری از یوسف صدیق (گیلراد) (26)


تنها انسان
(نوروز ۱۳۸۹)
سرچشمه:
اخبار روز  
  
·        بهار می ‌‌آید.

·        سبز و   خجسته و آرام
·        گیسوی بید را
·        در بیقراری دشت می ‌‌بافد
·        و خونش، سبز
·        از ریشه‌ ها و شریان ‌ها عبور می ‌‌کند.

·        بید را
·        قمری مست
·        به پروازی در سپیده فرا می‌‌خواند.

·        با‌د می ‌‌گوید:
·        «با من بیا»

·        خاک می ‌‌گوید:
·        «با من بمان»  

·        آب می ‌‌گوید:
·        «از من بنوش»

·        اما
·        نه‌ با‌د و   نه‌ خاک،
·        نه‌ آب و   نه‌ قمری،
·        تنها انسان می ‌‌تواند
·        فراسوی دریا ها و دیوار ها،
·        در حجم بیکران تجسم‌
·        گیسوی بید را
·        با آویزه‌ های نگاهش بیاراید.

·        تنها انسان می ‌‌تواند
·        تصویر بید را
·        بر شانه‌ های  با‌د
·        با آب و خاک و پرنده
·        از بعد چندگانه‌ ی ذهنش بیاویزد.
·        حتی اگر بهار نیاید.   

·        من بهاران بسیاری را زیسته ‌ام.
·        با پرندگان بسیاری خوانده ‌ام.
·        کنار بید های بسیاری
·        چشم ‌هایم را بسته‌ ام
·        و تصویر خوشبختی
·        سبز و خجسته و آرام
·        از دریچه‌ های دلم تا‌ب خورده است.

·        باری،
·        تنها انسان می ‌‌تواند
·        لرزان
·        به جهان تجسم هایش بازگردد
·        و بگوید:
·        « من خوشبختم.
·        بهار می‌آید. »

پایان
ویرایش از تارنمای دایرة المعارف روشنگری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر