۱۳۹۴ دی ۲۷, یکشنبه

شعری از یوسف صدیق (گیلراد) (15)


 ملودی‌ها ... عاشقانه
(آذر ۱۳۸۷)
( دسامبر ۲۰۰۸)  
سرچشمه:
اخبار روز

·        از ملودی‌ های آب،
·        آشیانه ‌ای می ‌‌سازم
·        برای تو،
·        که قطره قطره دوستم داشته ‌ای.
·        که باورم کرده ‌ای.
·        که می ‌توانی
·        مرا در خود معنا کنی
·        و خود را در من.

·        آشیانه ‌ای می ‌سازم
·        برای تو
·        که جادوی لب ‌هایت
·        عطر توت فرنگی را
·        مزه ‌ی شیطنت ‌های شبانه ‌ام می ‌کند.

·        برای تو،
·        که مدارای آب را با سنگ
·        و شاید سنگ را با آب
·        زیسته‌ ای.

·        برای تو،
·        که ماه من، ماهی من، ماهماهی‌ منی
·        و می ‌توانی، می ‌توانی بگویی:
·        «نمی خواهم»،
·        بی‌ آنکه نوشخندت به نیشخند دقایق بگریزد
·        و برکه ‌ی خلوت‌ های من
·        از ماه و ماهی‌ تهی شود.

·        همینکه بگویی:
·        «دوستت دارم»
·        در همه‌ ی چهار‌ راه‌ ها
·        چراغ حوصله،  سبز می ‌شود
·        و من
·        خمیازه‌ های عصر را نمی شنوم.

·        پولک‌ هایت را
·        به دقایق آبگون
·        لمس می ‌کنم.

·        خیس می ‌شوم
·        و به آشیانه ‌ای در باور هایم می ‌رسم.

·        نازنینم،
·        ملودی‌های آب را می ‌شنوی؟

پایان
ویرایش از تارنمای دایرة المعارف روشنگری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر