محورهای
یازده گانه سیاست حزب توده ایران
در
برابر جمهوری اسلامی
سرچشمه:
(راه توده)
ویرایش
و تحلیل از
مسعود
بهبودی
تفکیک
لایه بندی های بسیار متنوع و در هم تنیده این حاکمیت چند پارچه
و
سپس بردن این شناخت به میان توده مردم
(دفاع
از ضرورت اتحادها و تفکیک طبقاتی حاکمیت)
·
معنی تحت اللفظی:
·
جدا کردن لایه های حاکمیت چند
پارچه و بردن این اطلاعات به میان توده یکی دیگر از محورهای یازده گانه حزب توده برای
توجیه حمایت بی قید و شرط و کورکورانه از جمهوری اجامر بوده است.
1
تفکیک
لایه بندی های بسیار متنوع و در هم تنیده ی این حاکمیت چند پارچه
و
سپس بردن این شناخت به میان توده مردم
(دفاع
از ضرورت اتحادها و تفکیک طبقاتی حاکمیت)
·
شکی نیست که هر حاکمیتی از اقشار و
لایه های متنوع مؤثر در یکدیگر تشکیل می یابد.
·
برای اینکه هر طبقه اجتماعی متشکل از
اقشار و لایه های معینی است.
·
طبقه بورژوا به عنوان مثال از
بورژوازی صنعتی، کشاورزی، بانکی (مالی)، تجاری، خدماتی و غیره تشکیل می یابد.
·
به زعم راه «توده»، شق القمر حزب
توده تفکیک این لایه ها و بردن این اطلاعات به میان توده بوده، تا با توسل به این
اطلاعات حمایت خود از ارتجاع سیاه (شاه) را
تئوریزه و توجیه کند.
2
تلاش
برای نهادینه کردن آزادی های برآمده از متن انقلاب 57
کوشش
برای نشان دادن پایگاه ها و اندیشه های متفاوت نیروهای مذهبی
و بویژه روحانیت ایران که به قدرت حکومتی دست
یافته
و در نهایت خام خیالی و خواب خرگوشی، ریش و
تسبیح و نماز و صلوات را چهار رکن وحدت تصور کرده بودند.
·
معنی تحت اللفظی:
·
شق القمر دیگر حزب توده از دید راه «توده» عبارت بود از
نهادینه کردن آزادی ها و تفکیک پایگاه ها و افکار مذهبیون
·
معلوم نیست که فیلسوف حواس پرت راه «توده» چگونه به این جفنگ رسیده
است.
3
تلاش
برای نهادینه کردن آزادی های برآمده از متن انقلاب 57
کوشش
برای نشان دادن پایگاه ها و اندیشه های متفاوت نیروهای مذهبی
و بویژه روحانیت ایران که به قدرت حکومتی دست
یافته
و در نهایت خام خیالی و خواب خرگوشی، ریش و
تسبیح و نماز و صلوات را چهار رکن وحدت تصور کرده بودند.
·
حزب توده را و هر جریان سیاسی و
شبه سیاسی را ارتجاع فئودالی ـ فوندامنتالیستی ـ روحانی از همان روزهای اول روی
کار آمدن، تحت نظر و شناسائی قرار داده و حتی آیت الله بهشتی در چالش فکری با
کیانوری در تلویزیون علنا این برنامه را بر زبان رانده است.
·
کیانوری اما به هر دلیلی فاقد حتی هوشی
به اندازه موشی بوده و منظور بهشتی را
نفهمیده است.
·
منظور بهشتی پرونده سازی جساب شده
برای حزب توده بوده است.
·
موش های واقعی اما منظور بهشتی را فهمیده
اند.
4
·
ضمنا حزب توده، هنوز از راه نرسیده،
در دفترش جلوی دانشگاه تهران مهر و موم شد، برخی از شخصیت های آن مثلا جراحی بازداشت
شدند و شناسائی سیستماتیک نشست های اعضای رده های بالای حزب حتی جامه عمل پوشید.
·
حالا علامه راه «توده» مدعی آن است
که حزب توده تحت چنین فشار کمرشکن عصب سوزی، «برای نهادینه کردن آزادی های برآمده از متن
انقلاب 57» تلاش ورزیده است.
·
شنیدن کی بود، مانند دیدن؟
5
·
حزب توده را حتی به ده راه نداده
اند، لحظه به لحظه سرکوبش کرده اند، بعد آبرویش را در ملأ عام ریخته اند، بعد تار و مارش ساخته اند و اندام شقه شقه شده ی سران و
سرداران معصوم تر از چهارده معصومش را در خاوران ها جلوی ددان درنده افکنده اند.
·
حالا علامه راه «توده» از تلاش حزب
توده در راه نهادینه کردن «آزادی» هائی دم می زند که گویا از «متن عنگلاب 57»
بیرون آمده اند.
·
کدام آزادی ها؟
·
آزادی حجاب؟
·
آزادی ترور شخصیت ها؟
·
آزادی به آتش کشیدن میخانه ها، می
فروشی ها، سینماها و شهرنو ها؟
·
آزادی غصب و غارت فاشیست مآبانه ـ فوندامنتالیست
مآبانه ی دار و ندار دگرمذهبان؟
·
آزادی قلع و قمع وحشیانه دگر
اندیشان؟
·
آزادی عنگلاب فرهنگی؟
·
آزادی مرثیه و تعزیه و موعظه و
روضه و صیغه و استخاره؟
6
به
کار گرفتن همه تجربه باقی مانده خویش از مبارزات دهه 30،
برای
جلوگیری از تندروی ها، ماجراجوئی ها و تخیل پروری های شبه انقلابی انواع سازمان
های کوچک و بزرگ
و
هشدار بی وقفه به این سازمان ها برای درک شرایط بغرنج جاری در کشور و فاصله گیری
از ماجراجوئی ها و تخیل پروری ها.
·
معنی تحت اللفظی:
·
شق القمر دیگر حزب توده، اقناع و جلب سازمان ها و گروه های « تندرو، ماجراجو و تخیل پرور (؟) و شبه
انقلابی » به حمایت از ارتجاع فئودالی ـ فوندامنتالیستی ـ روحانی بوده است.
7
فرج الله میزانی (جوانشیر)
(1305
ـ 1367)
محل تولد:
تبریز
شغل: مهندس
تاریخ
دستگیری: ۷ اردیبهشت۶۲
وضعیت خانوادگی:
متاهل
محل دستگیری :
تهران
تاریخ اعدام:
شهریور ۱۳۶۷در زندان اوین
آثار:
اقتصاد سیاسی
صفحاتی از تاریخ جنبش جهانی کارگری ـ کمونیستی
مائوئیسم و بازتاب آن در ایران
حماسه 23 تیر
افسانه طلاهای ایران
تجربه 28 مرداد
سیمای مردمی حزب توده ایران
انتقاد و انتقاد از خود
حماسه داد
چریک های فدائی خلق چه می گویند؟
·
حزب توده تا آنجا که بر اساس تحلیل آثار آن، برای ما معلوم
شده، درک ماهوی از جریانات فاشیستی، فوندامنتالیستی تحت عناوین فدائی اسلام و خلق
و مجاهد اسلام و خلق و لیملام و غیره نداشته است.
·
جوانشیر در آثار خود تحت عناوین «چریک های فدائی
خلق چه می گویند؟» و «مائوئیسم و بازتاب آن در ایران» و تورج حیدری بیگوند در جزوه ای تلاشی
در این زمینه انجام داده اند که احتمالا ارزشمند
ترین تلاش حزب توده محسوب می شوند.
·
این آثار اما باید تحلیل شوند تا
راجع به چند و چون و ارزش نظری و عمق آنها بتوان ابراز نظر کرد.
·
اگر کسی این آثار را منتشر کند، اجر
اخروی به نصیب می برد.
8
به
کار گرفتن همه تجربه باقی مانده خویش از مبارزات دهه 30،
برای
جلوگیری از تندروی ها، ماجراجوئی ها و تخیل پروری های شبه انقلابی انواع سازمان
های کوچک و بزرگ
و
هشدار بی وقفه به این سازمان ها برای درک شرایط بغرنج جاری در کشور و فاصله گیری
از ماجراجوئی ها و تخیل پروری ها.
·
حزب توده به سبب بیگانگی با مارکسیسم
ـ لنینیسم، درک روشنی از ماهیت طبقاتی هیچ کدام از طبقات اجتماعی کشور نداشته است.
·
جامعه ما از فقدان روشنگری علمی و
انقلابی رنج عظیمی برده است.
·
پیروزی سهل و ساده اعجوبه های عهد
عتیق به همین دلیل هم بوده است.
·
حزب توده آغازین ـ بر خلاف ادعای
علامه راه «توده» ـ حزبی انقلابی و به معنی واقعی کلمه، توده ای بوده است.
·
خدمات حزب توده آغازین، بویژه در
زمینه روشنگری علمی و انقلابی درخور ستایش
و تقدیر شایان اند.
9
·
حزب توده پس از کودتای 28 مرداد،
تحت فشار عظیم ارتجاع، دربار و امپریالیسم هم بلحاظ فیزیکی و هم بلحاظ فکری تحلیل
رفته بود و پوسته ای از آن باقی مانده بود.
·
بحران ایده ئولوژیکی و تئوریکی در
حزب کمونیست شوروی احتمالا گوژ بالا گوژ شده بود و به تخریب ایده ئولوژیکی ـ تئوریکی
حزب توده منجر شده بود.
·
حزب توده پس از کودتای 28 مرداد از
توده بریده بود.
·
پایگاه اجتماعی حزب توده را دربار
پس از پیروزی انقلاب سفید تسخیر کرده بود.
·
حزب توده به ماهی دور از دریا بدل
شده بود و ارتجاع فئودالی ـ فوندامنتالیستی ـ روحانی صیدش کرد و در ماهتابه قرون
وسطائی اش جزغاله اش کرد.
10
به
کار گرفتن همه تجربه باقی مانده خویش از مبارزات دهه 30،
برای
جلوگیری از تندروی ها، ماجراجوئی ها و تخیل پروری های شبه انقلابی انواع سازمان
های کوچک و بزرگ
و
هشدار بی وقفه به این سازمان ها برای درک شرایط بغرنج جاری در کشور و فاصله گیری
از ماجراجوئی ها و تخیل پروری ها.
·
همه گشتاروهای منفی که علامه راه «توده»
بطور مکانیکی تکرار می کند، « تندروی ها، ماجراجوئی ها و تخیل پروری های
شبه انقلابی» در رهبری حزب توده هم بوده است.
·
نتیجه نهائی بیگانگی با تفکر مفهومی
و گرفتاری در طرز «تفکر» پوزیتیویستی هم نمی تواند جز این باشد.
·
پیوستن فراکسیونی از سازمان
فدائیان خلق به حزب توده و پیوستن حزب توده به سازمان فدائیان خلق هم حاکی از حقیقت
امر بوده است.
ادامه دارد.


از خاینینی چونان دزداننی که اسناد حزب را دزدیده اند توقعی نباید داشت
پاسخ دادنحذف