(حسین حاج فرج دبّاغ)
ویرایش و
تحلیل از
شین میم شین
پیشکش به
پور هرمزان
(۱۳۰۰ ـ ۱۳۶۷)
سردار سلحشور توده
افسر
توپخانه / مترجم
اعدام در
زندان اوین
عبدالکریم
سروش
روحانیت
شیعه را در نظر بگیرید که بر ایران حاکمند،
اینان
بی تعارف وبی خجلت معتقد اند که از این ۶ میلیارد انسان روی زمین فقط ۱۰۰ میلیون
شیعه بهشتی هستند، آن هم با ارفاق،
وگرنه
خیلی از این شیعیان هم که گنه کارند و عقایدشان اشکال دارد.
·
بی اعتنا به نادرست بودن جمعیت
جهان که بنا بر بر آورد همان امریکا در سال 2012، هفت و نیم میلیارد نفر تعیین شده
و نه 6 میلیارد نفر، عبدالکریم بسان عوام الناس خیال می کند و یا می خواهد چنین به
خورد خواننده دهد که گویا کشور عه «هورا» و عا «شورا» تحت حاکمیت مشتی آخوند است.
1
روحانیت
شیعه را در نظر بگیرید که بر ایران حاکمند،
·
ایراد بینشی عبدالکریم پرسه زدن در
سطح پدیده ها و گرد و خاک به راه انداختن به نیت عوامفریبی است.
·
روحانیت و حاکمیت به چه معنی اند؟
2
روحانیت
شیعه را در نظر بگیرید که بر ایران حاکمند.
·
می توان پاشنه دهن برکشید و
مارکسیسم را به تیربار دشنام بست و سلب اعتبار کرد، ولی بدون مارکسیسم نمی توان به
تشخیص «هر» از «بر» نایل آمد.
3
روحانیت
شیعه را در نظر بگیرید که بر ایران حاکمند.
·
روحانیت یک قشر اجتماعی است و نه
طبقه اجتماعی.
·
روحانیت ضمنا طبقه حاکمه نیست.
·
طبقه حاکمه جا زدن روحانیت خاک
پاشیدن بر چشم خلق است و فرستادن خلق ـ در تحلیل نهائی ـ به دنبال نخود سیاه.
·
این مسئله را می توان از تضادهای
درونی روحانیت شیعه به عیان دید.
·
اینکه منتظری با خمینی و کوسه و
سید علی و غیره در می افتد، نشاندهنده قشریت (قشر اجتماعی بودن) روحانیت است.
·
نشاندهنده ناهمگونی طبقاتی آن است.
·
اگر طبقه کارگر و دهقانان «بی سر»
نشده بودند، این تضاد طبقاتی در درون روحانیت را اشکارتر می شد، شاهد بود.
4
روحانیت
شیعه را در نظر بگیرید که بر ایران حاکمند.
·
روحانیت حتی در قرون وسطی، در دوره
سیطره بلامنازع فئودالیسم، نه طبقه حاکمه، بلکه بخشی از طبقه حاکمه بوده است.
·
روحانیت حتی به عنوان بخشی از طبقه
حاکمه از سوی اشرافیت بنده دار و فئودال همیشه مورد تحقیر قرار گرفته است و با صفات
«مرتجع» و «گدا» توصیف شده است.
·
روحانیت عمدتا ، ایده ئولوگ
فئودالیسم بوده است.
·
مذهب همیشه در همه جا ایده ئولوژی
نظامات برده داری و فئودالی بوده است.
5
روحانیت
شیعه را در نظر بگیرید که بر ایران حاکمند.
·
همین جفنگ عبدالکریم را اوپوزیسیون
راستگرا نیز مرتب به خورد مردم می دهد و خلع ید از جماران را به شعار جبهه مشترک
ارتقا می دهد تا در هر صورت، طبقه حاکمه دست نخورده بماند و فقط مهره هائی تعویض
شوند.
·
انگار اگر سید علی با میر حسین،
کوسه با کروب تعویض شوند، شق القمر می شود.
·
میر حسینی که دوره جنایات وحشت
انگیز خمینی را «عصر طلائی» تصور می کند و کروبی که خود را نماینده همین سیستم
اعلام می دارد.
6
روحانیت
شیعه را در نظر بگیرید که بر ایران حاکمند.
·
حضور چشمگیر روحانیت در هیئت حاکمه
دلایل عینی دارد.
·
فرم تغییرات مثبت و منفی در جامعه
بشری را ـ در تحلیل نهائی ـ شرایط اجتماعی ـ اقتصادی تعیین می کند.
·
دیالک تیک زیربنای اقتصادی و
روبنای ایده ئولوژیکی تعیین می کند.
·
انقلاب سفید که گذار از فرماسیون
اجتماعی ـ اقتصادی فئودالی به سرمایه داری را بر پرچم خود نگاشته بود، با موانع
اوبژکتیو و سوبژکتیو عظیمی روبرو شده بود.
·
تاریخ موش نقب زنی است.
·
اگر به صخره و سنگی برخورد کند، درجا
نمی زند.
·
بلکه مسیر عوض می کند و از جای نرم
تری راه خود را به پیش می گشاید.
·
ما در تحلیل شعر اخوان ثالث و غیره
این مسئله را بطور مفصلی مورد تأمل قرار داده ایم.
7
روحانیت
شیعه را در نظر بگیرید که بر ایران حاکمند.
·
تاریخ طناز در این مورد نیز پایان
نظام فئودالی و تغییر روبنای ایده ئولوژیکی آن را ـ اگرچه به بهائی گران ـ به دست
مبلغین سرسخت همین روبنای ایده ئولوژیکی، جامه عمل می پوشاند.
·
فریب ظاهر قضایا را نباید خورد.
·
ایران امروز، بیشتر از زمان شاه،
کاپیتالیستی است.
·
با پیروزی ارتجاع فئودالی ـ
فوندامنتالیستی ـ روحانی یز لنقلاب سفید، تاریخ به عقب برنگشته است.
·
تاریخ هرگز به عقب برنمی گردد.
·
نظام سرمایه داری راه خود را به هر
مشقتی هم که بوده، به پیش گشوده است.
·
مظاهر و نشانه های روشن توسعه و
تحکیم نظام سرمایه داری را می توان در جامعه به وضوح مشاهده کرد:
8
·
یکی از مظاهر و نشانه های توسعه و
تحکیم نظام سرمایه داری، از خودبیگانگی است.
·
از خودبیگانگی در فرم های متنوع
زیر آشکارا به چشم می خورد:
الف
·
در فرم توسعه خردستیزی
(ایراسیونالیسم)
·
مراجعه کنید به خردستیزی (ایراسیونالیسم)
در تارنمای دایرة المعارف روشنگری
ب
·
در فرم روی آوردن به مذهب از هر
نوع آن
1
·
توسعه و تقویت تشیع
2
·
توسعه و تقویت تسنن
3
·
توسعه و تقویت زرتشتیسم
4
·
توسعه و تقویت بهائیگری
5
·
توسعه و تقویت عرفان
6
·
توسعه و تقویت مسیحیت
7
·
توسعه و تقویت فرقه
های مذهبی دیگر
ت
·
در فرم فتیشیسم کالائی (کالا
پرستی)
پ
·
در فرم فحشای فراگیر
·
آن سان که مرزهای ملی را در می
نوردد و وارد کشورهای خارجی می شود.
·
جمهوری اسلامی دیر یا زود به یکی
از کشورهای صادر کننده فحشا بدل خواهد شد، اگر نشده
باشد.
8
·
در فرم تشکیل تمامکشوری انسان واره
تک بعدی و بی خبر از خرد.
·
آن سان که لیسانس
و فوق لیسانس و دکتر کشور، سیاوش کسرائی را نمی شناسد.
·
معنی واژه های ساده از قبیل پرولتاریا و یا امپریالیسم را نمی داند و در عوض
مارک خیلی از کالاها و قیمت هر کدام از آنها و نام فروشگاه های مربوطه را از حفظ
است.
·
بگذریم از اکثریت قریب به اتفاق سکنه کشور که خواندن و نوشتن را حتی فراموش
کرده و فقط از طریق علائم حاضر و آماده انترنتی می توانند دست به عیاشی زنند.
ادامه دارد.
ویرایش:
پاسخحذفبا پیروزی ارتجاع فئودالی ـ فوندامنتالیستی ـ روحانی بر انقلاب سفید، تاریخ به عقب برنگشته است.