۱۳۹۴ فروردین ۱۸, سه‌شنبه

آری همه جا، بهانه از تو ست.


آری همه جا، بهانه از تو ست.
سیب نماد عشق است.
عرضه ی سیب در قصه ها معمولا به معنی پیشنهاد یک رابطه ی عاشقانه است.
رنگ قرمز حاکی از هرم و گرما و جوش و خروش عشق است.
رنگ غالب در این تصویر هم رنگ قرمز است.
گیسوان پریشان دختر و حالت چهره اش نشان از شیدایی دارند.
در خیال خوش یار است.
سرچشمه:
صفحه فیسبوک
میشله جم

میم
 

سیب در «انجیل» ـ کتاب مقدس مسیحیان ـ با تبعید حوا و آدم از بهشت  برین به دوزخ زمین در رابطه بوده است.

۱

نماد سیب، 
بی شک از همان افسانه الهی ـ آسمانی کذائی به آثار هنری انسانی ـ زمینی
 رخنه کرده و برای خود جا، باز کرده است.

۲
بنا بر روایات انجیل، 
ابلیس در هیئت مار 
مادر  ما را به خوردن سیب ممنوعه وسوسه و تشویق کرده، 
خشم خدای مسیحیت را برانگیخته 
و اخراج حوا و آدم از بهشت برین را سبب شده است.

۳

در قرآن کریم 
 ظاهرا به جای سیب، گندم آمده است.
روزی از کریم دلیل این تعویض سیب با گندم را سؤال کردند.
چون غیرمنطقی بنظر رسیده بود.

چرا و به چه دلیل، غیر منطقی؟

۴

به این دلیل که پدر ما حتی به نام ،آدم بوده است 
و مادر ما هم قاعدتا باید آدم بوده باشد 
و نه گاو و و گوساله و گوسفند و خر 
تا به چریدن گندم وسوسه و اغفال شوند.
 
سیب در هر صورت، 
منطقی تر از گندم 
به نظر می رسد.
ما از خرما و انجیر بیشتر وسوسه می شویم تا از گندم و سیب.

۵
کریم اما دلیل قوی تری برای این تعویض داشت:
او می گفت، گندم در شکم بنی آدم به مدفوعات تبدیل می شود.
سیب اما نه.
بهشت هم غیر از توالت همه چیز داشته است.
به همین دلیل، حوا و آدم پس از خوردن گندم بیرون انداخته شده اند
 تا بهشت را به گند نکشند.
تفاوت گند با گندم 
نیز حرفی بیش نبوده است.

۶
از کریم پرسیدند که چرا ابلیس 
نه به وسوسه رئیس، نه به وسوسه آدم،
 بلکه به وسوسه کنیز، به وسوسه حوا 
کمر بسته است؟
 
چون قاعدتا رئیس در هیئت مرد حرف آخر را می زند
 و نه کنیز در هیئت زن.
 عریان فالچی 
در زیارت فرح و شاه،  
هر چه التماس کرد تا فرح هم لبی به سخن تر کند، کارگر نیفتاد.
فرح علنا می گفت که در حضور شاه جسارت و جرئت تر کردن لب به سخن ندارد.

۷
کریم گفت:
هدف الاهداف من کشتن گربه دم حجله بوده است.

الف
تا اولا بگویم که زن از همان آغاز، ضعیفه بوده است.

ب
ثانیا نشان دهم که زن از همان آغاز، ناقص العقل بوده است 
و سریعتر و سهل تر از مرد، گول می خورد.

ت
ثالثا ثابت کنم که زن در بهترین حالت، نیمه آدم است.
اگر جبرئیل، گل، اضافه نمی آورد،  فکر تشکیل تندیس حوا حتی به خاطرش خطور نمی کرد.

۸
خانم گاف گفت:
اسطوره اخراج حوا و آدم از بهشت برین 
اما 
تبیین تلخ تراژدی فروپاشی جامعه اشتراکی آغازین 
و شروع جامعه طبقاتی برده داری است.
 
موضوع تمامی تاریخ تفکر بشری تا تشکیل مارکسیسم 
ریشه یابی همین خروج بشریت از بهشت آغازین بوده است.

پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر