درنگی
از
میم حجری
حق پرست
در مورد شرائط نیز در ارتباط با شرائط جهانی صحبتی به میان نیامده است.
حرف در مورد شرائط خاص ایران و افغانستان است
که
شرائط برای رهبری طبقه کارگر در حالی که وظیفه از دوش بورژوازی آغازین
برداشته شده نیز مهیا نبوده و عملا هیچ نیرویی برای رهبری جنبش ضد
فئودالیسم در جامعه وجود نداشت.
۱
در مورد شرائط نیز در ارتباط با شرائط جهانی صحبتی به میان نیامده است.
حرف در مورد شرائط خاص ایران و افغانستان است
در این جمله حق پرست،
متد فکری متافیزیکی خطا و خطرناکی کمین کرده است:
حق پرست حساب شرایط جهانی را از حساب شرایط کشوری جدا می کند.
یعنی
دیالک تیک ملی و بین المللی
را
به دوئآلیسم ملی و بین المللی استحاله می بخشد.
بدین طریق، بین اقطاب این دیالک تیک، دیوار نفوذ نلپذیری کشیده می شود.
آن سان که اقطاب دیالک تیکی هر کدام بی اعتنا به همدیگر، ساز خاص خود را می زنند.
بدین طریق، وحدت دیالک تیکی ملی و بین المللی از بین می رود
و
عملا
کشف حقیقت محال می گردد.
دیالک تیک وحدت ملی و بین المللی
(که از دیالک تیک های ماتریالیسم تاریخی است)
یکی از فرم های بسط و تعمیم دیالک تیک های ماتریالیستی ـ دیالک تیکی زیر است:
الف
یکی از فرم های بسط و تعمیم دیالک تیک جزء و کل است که از دیالک تیک های ماتریالیسم تدیالک تیکی است.
مراجعه کنید
به
دیالک تیک جزء و کل
۱
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/14259
۲
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/14264
۳
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/14267
پایان
در این جمله حق پرست، جای کل را شرایط جهانی گرفته است
و
جای جزء را شرایط ایران و یا افغانستان.
ب
یکی از فرم های بسط و تعمیم دیالک تیک منفرد ـ خاص ـ عام است که از دیالک تیک های ماتریالیسم دیالک تیکی است.
در این جمله حق پرست، جای عام را شرایط جهانی گرفته است
و
جای منفرد (خاص) را شرایط ایران ویا افغانستان.
منفرد، خاص، عام
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/10907
۲
در مورد شرائط نیز در ارتباط با شرائط جهانی صحبتی به میان نیامده است.
حرف در مورد شرائط خاص ایران و افغانستان است
ایراد اسلوبی (متدیکی ـ فکری) دیگر حق پرست در این جمله،
فراموش کردن خصلت دیالک تیکی مهم و تعیین کننده دیگر شرایط است:
شرایط
چه شرایط جامعتی ـ جهانی و چه شرایط جامعتی ـ مثلا ایرانی
دیالک تیکی از شرایط اوبژکتیو و شرایط سوبژکتیو است.
دیالک تیک اوبژکت ـ سوبژکت
یکی از دیالک تیک های بسیار مهم ماتریالیسم تاریخی و تئوری شناخت مارکسیستی ـ لنینیستی است.
مراجعه کنید
به
سوبژکت
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/5368
پایان
دیالک تیک سوبژکت ـ اوبژکت
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/2956
پایان
درنگی در دیالک تیک اوبژکت و سوبژکت
۱
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/10030
پایان
سوبژکت تاریخ
۱
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/2066
۲
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/2067
پایان
درنگی در سوبژکت تاریخی و سوبژکتیویته تاریخی
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/11463
پایان
درنگی در سوبژکت تاریخ
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/10032
پایان
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر