حقیقتی در قرآن نیست؟
حقیقت چیست؟
حقیقت = انعکاس نسبتا دقیق و درست واقعیت عینی.
چگونه می توان ادعا کرد که بشریت همه از دم خر زاده می شوند و خر می میرند؟
حتی خود خر، خر نیست.
خر به کره خود علف شناسی می آموزد تا علف سمی نخورد و نمیرد.
جانوران از حشره تا حیوان
خر نیستند و سیستم معرفتی و تدافعی بغرنجی در طول تکامل میلیون ها ساله خود توسعه داده اند.
خیام اصلا نمیداند که حقیقت چیست.
خیام منجم و ریاضی دان است
حقیقت نه از مفاهیم نجوم و مته متیک
بلکه از مفاهیم فلسفی است.
بدون فراگیری فلسفه مارکسیستی نمیتوان به کشف حقیقت در زمینه ای نایل آمد.
ما داریم قران را ایه به آیه تحلیل مارکسیستی می کنیم.
کریم
(مؤلف قرآن)
بر خلاف خمینی و اذنابش
شخصیت دیالک تیکی اندیشی است.
قرآن مملو از حقیقت است.
مثال:
توله های تان دشمنان تان اند
این نظر کریم مبتنی بر قانون دیالک تیکی نفی نفی است و شامل حال همه موجودات هستی می شود.
فرزندی که ننه و بابای خود را واقعا دوست داشته باشد
یا غیرشرعی، یا ناتنی و اداپتیو
چه کسی می گوید که کریم، حکیم نیست؟
قرآن کریم از دیدی دیگر (سوره النساء ویا زنان) (۳۰۲)
کریستوف
در زندگی دو مرحله وجود دارد:
مرحله قبل از خواندن آثار اریک هوبس باوم
و
مرحله پس از خواندن آثار اریک هوبس باوم
بستگی به این دارد که منظور از خواند آثار کسی چه باشد
محتوای این شعر ایرج میرزا آنتی فمینیستی (مبتنی بر زن ستیزی) است.
مخالفت با حجاب
معیار نیست.
به هما نسان که مخالفت با نظام سرمایه داری و سلطنتی معیار نبود
هم از موضع ارتجاعی و آنتی فمینیستی میتوان
مخالف حجاب ود و هم از موضع انقلابی.
هر گردی گردو نیست
همین لاشخورهای جنقوری اسلامی
هم مخالف امپریایلسم اند و هم مخالف مونارشیسم
ولی ارتجاعی تر از امپریالیسم و مونارشیسم اند.
به نظر ما ایرج میرزا عمیقا علاف، عیاش، تهوع آور، مرتجع، زنستیز و اخلاق ستیز بوده است و نه انقلابی، نوگرا و زن گرا
این قصه مولانا
فاقد اعتبار واقعی و تجربی است.
بزرگی الت تناسلی هرگز به مرگ زن منجر نمیشود.
آنهم آلت تناسلی خر.
امروزه در فیلم های پورنو
ای بسا نران که آلت تناسلی بزرگتر از خران دارند و ساعتها با ج. ها جفتگیری می کنند
تو دادی و من کردم ….
درود.
محتوای این آثار
در تحلیل نهایی
آنتی قمینیستی (مبتنی بر زن ستیزی) و نیهلیستی ـ اخلاقی (مبتنی بر اخلاق ستیزی) و ایراسیونالیستی (مبتنی بر خردستیزی) اند.
خیام فرضیه است؟
فرضیه = ادعایی که صحت ان هنوز اثبات نشده است.
انسان میتواند واضع فرضیه باشد و نه خود فرضیه.
فرمایشات خیام را قبل از ما کسروی (روشنگر بزرگ جنبش مشروطه) به چالش بخردانه کشیده است.
ما همه رباعیات خیام و منسوب به خیام را تحلیل و منتشر کرده ایم.
سیری در رباعیات عمر خیام
۱
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/2669
۲
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/2670
۳
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/2671
۴
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/2672
۵
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/2673
۶
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/2674
۷
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/2675
….
خیام
به قول یغمایی
۱۱
رباعی سروده است که در کتابخانه شهر وین هست و او خوانده است
سعدی به قول کسروی خودش همجنس باز بوده است.
زن سعدی ۳۰ سال تنها بوده و در افواه عمومی به زن هرجایی به طعنه می گفتند
: زن سعدی
درنگی بر عنوان پست های شما:
اشعار سکسی عبید و ان و این
روی مفهوم سکس باید کار کرد
اشراف برده دار، فئودال و روحانی) و بورژوازی واپسین و معاصر
جفتگیری مکانیکی و خرکی زورکی و الکی را سکس می نامند
و
عملا به تحریف مفهوم سکس می پردارند.
این جور نثرها و شعر ها و فیلم ها و جوگ ها و غیره را باید اشعار و … لومپنی محسوب داشت و به نوبه خود تحلیل طبقاتی شان کرد.
ما بخش اعظم حکایات عبید را تحلیل کرده ایم.
سکس با جفتگیری مکانیکی و زورکی و الکی و خرکی تفاوت و حتی تضاد دارد.
سکس
اصولا
مبتنی بر عشق عمیق و اصیل است
عشقی که روی سه پایه زیر ایستاده است
استه تیک
اروتیک
اتیک
سکس
کردوکاری غریزی ـ طبیعی است
که
به عاشق دیکته و تحمیل می شود
سکس مثل مفر خروج بخار از سماور جوشان و خروشان است
تا منفجر نشود
اگر سکس نبود، عاشق جنون می گرفت و منفجر می شد.
طفلی به نام شادی
طفلی به نامِ شادی، دیریست گمشدهست
با چشمهای روشنِ برّاق
با گیسویی بلند، به بالای آرزو
هر کس ازو نشانی دارد،
ما را کُنَد خبر
این هم نشانِ ما:
یکسو، خلیج فارس
سویِ دگر، خزر
#محمدرضا شفیعی کدکنی
رومینا پورمختاری، سیاستمدار ۲۶ ساله ایرانیتبار، جوانترین وزیر دولت محافظه کارسوئد که با ائتلاف حزب نئوراسیست ونئوفاشیست«دمکراتهای سوئد» برگزیده شد.
خانم پورمختاری به سمت وزیراقلیم و محیط زیست منصوب شده است.او حمایت خود را ازاعتراضات مردم ایران پس ازجان باختن مهسا امینی نشان داده بود.
لازم به یاد آوری است که رومینا پورمختاری عضو حزب لیبرال سوئد است، حزبی که هارترین مدافع امپریالیسم آمریکا، پیمان نظامی ناتو و رژیم صهیونیستی اسرائیل است. این حزب مدافع سرسخت مداخله نظامی آمریکا درعراق،افغانستان،لیبی وسوریه است و تمام قد ازبمبارانهای دولت متجاوز اسرائیل درسرزمین اشغالی نوارغزه حمابت می کند.این حزب با پرچم اسلام هراسی وخارجی ستیزی دررقابت با حزب نئوراسیست ونئوفاشیست«دمکراتهای سوئد»علیه اسلام ومسلمانها عمل می کند و حامی سرسخت اجرای نئولیبرالیسم و خصوصی سازیها درسوئداست.
حال باید پرسید حمایت این خانم از مبارزه مردم ایران که حامی تحریم وتجاوزبه ایران است چه افتخاری برای مردم ایران دارد؟یحمتل این قبیل افراد فردا به پست نخست وزیری هم منصوب خواهند شد اما چه تاج گلی بر سرملت ایران خواهند زد؟
گری
شعری که موی (بر) تن سیخ میکند؟
شعری که هر ایرانی باید بداد؟
لطف کنید بفرمایید چرا و به چه دلیل؟
محتوای طبقاتی و سیاسی و اجتماعی این شعر چیست؟
سیاوش کیست؟
در مفهوم افسانه ای ـ شاهنامه ای ارش چه پهلوانان معاصری تجرید یافته اند؟
بند اغازین این شعر سیاوش
(گر نبوی …. ما چه می کردیم)
هم قابل تأمل است و هم به لحاظ معرفتی ـ نظری (تئوری شناخت مارکسیستی) معیوب است.
نخبه (پهلوان، شخصیت، سوبژکت)
در دیالک تیک جامعه و فرد (در دیالک تیک تاریخ و شخصیت)
ثانوی است
تعیین کننده نیست
اگرچه هیچ واره هم نیست.
شخصیت محصول شرایط جامعتی است
روزبه فرزند زمانه خویش است.
فرزند زمانه ای است که پرولتاریا به عرش اعلی هجوم می برد و پوزه فاشیسم را بر زمین می مالد
اکنون در خاک ایران، بهروز وجود دارد و نه روزبه.
در کشورهای سابقا سوسیایلستی، هیتلرها به قدرت می رسند
پوتین ها و پالان ها به قدرت می رسند و نه لنین ها
عبور شما را شهاب لازم نیست
که با حضور شما آفتاب لازم نیست
در این چمن که ز گلهای برگزیده پر است
برای چیدن گل ، انتخاب لازم نیست
خیال دار تو را خصم از چه می بافد ؟
گلوی شوق که باشد طناب لازم نیست
ز بس که گریه نگردم غرور بغض شکست
برای غسل دل مرده آب لازم نیست
کجاست جای تو ؟ - از آفتاب می پرسم -
سوال روشن ما را جواب لازم نیست
ز پشت پنجره بر خیز تا به کوچه رویم
برای دیدن تصویر ، قاب لازم نیست
قیصر امین پور
تعادرف توانگر کند فرد را
به چالش کشد عقل خونسرد را
چه جالب است
ناز را می کشیم
آه را می کشیم
انتظار را می کشیم
فریاد را می کشیم
درد را می کشیم
ولی بعد از این همه سال …
آنقدر نقاش خوبی نشده ایم که بتوانیم
دست بکشیم
از هر آنچه که آزارمان می دهد
پایان
طنز واره است این شعر.
کشیدن
واژه ای است که ظرف واره است و در آن می توان مفاهیم مختلف گنجاند
به همان سان که در ظرفی میتوان اطعمه و اشربه متنوع نگهداشت
در مفهوم نازکشیدن
ناز حکم بار دارد و نازکش حکم بارکش.
دیالک تیک سه عضوی نیاز و راز و ناز را مدیون محمد زهری هستیم
کشیدن ناز کسی
هم به دلیل نیازی به ان کس است و هم به دلیل رازی است که ان کس در اخیتار دارد.
تمام عمر
ترنج و ابریشم می بافت
گل می بافت
اما وقتی مرد
نه فرشی داشت
و نه کسی
که گلی بر گورش بگذارد.
شیرکو بی کس
چنبن بافنده ای فقط می تواند در کره مقدس مریخ باشد و نه در کره مندرس زمین.
بافنده
به قصد تهیه قوت لایموتی برای خود و اهل و عیالش
ترنج و ابریشم بافته است
و
بدین طریق
نامیرایی خود را تضمین کرده است:
که کار آدمی باقی است
ار جسمش فنا گردد
(احسان طبری)
و
یادش در خاطر همنوعانش و مصرف کنندگان اثارش
ماندگار است:
یادها بر خلاف بادها
ماندگارند.
اصولا
چیزی از بین نمی رود
خواه مادی باشد و خواه فکری
خواه قالی باشد و خواه اندیشه و ترانه و تندیس و شعر و قصه
کسی که ادعا کند که فلسفه اسلامی غیر منطقی است،
نه دانشمند، بلکه بیسواد و بدبخت است و از تاریخ فلسفه خبر ندارد.
فلسفه اسلامی همان فلسفه عربی است که نمایندگانی از طراز ابن السبیل دارد.
فلسفه عربی (فلسفه اسلامی) به آموزه فلسفی ئی اطلاق می شود که در فاصله قرن نهم تا دوازدهم میلادی از سوی متفکران پارسی و عرب زیر توسعه داده شده است:
ابویعقوب بن اسحاق القندی
(۸۰۰ ـ ۸۷۳ میلادی)
فیلسوف، دانشمند، ریاضیدان، پزشک، موسیقیدان عراقی
از پیشاهنگان علم رمز (کریپتولوژی)
علم تضمین اطلاعات
ابونصر محمد فارابی
(۸۷۰ ـ ۹۵۰ میلادی)
(۲۶۰ هجری ـ ۳۳۹ هجری)
از بزرگترین فلاسه ایرانی سده سوم و چهارم هجری
اهمیت او بیشتر به علت شرح هایی است که بر آثار ارسطو نگاشته و به سبب همین مشروحات او را معلم ثانی خوانده اند و
در مقام بعد از ارسطو قرار دادهاند.
فلسفه فارابی آمیزه ای است از
حکمت ارسطویی و نئوافلاطونی
که رنگ اسلامی و به خصوص شیعی اثنیعشری
به خود گرفته است.
او
در منطق و طبیعیات، ارسطویی است
و
در اخلاق و سیاست، افلاطونی
و
در مابعدالطبیعه به مکتب فلوطینی
گرایش دارد.
ابوعلی سینا
(۹۸۰ ـ ۱۰۳۷)
متولد در بخارا و رحلت در همدان
پزشک، فیزیکدان، فیلسوف، حقوقدان، ریاضی دان، ستاره شناس و کیمیاگر
ابن رشد (۱۱۲۶ ـ ۱۱۹۸)
فیلسوف، پزشک، عارف
پزشک دربار مراکش
مؤلف دایرة المعارف پزشکی
مفسر آثار ارسطو
تأثیر فوق العاده ای بر اسکولاستیک مسیحی
در در قرون وسطی
به جا گذاشت.
شما با مفاهیم مهم فلسفی بیگانه اید.
درست به همین دلیل خرافه موعظه میکنید
قضاوت ناپذیری کذایی وقایع نه پارادوکس، بلکه.
ادعایی باطل است.
این ادعا فرمی از بسط و تعمیم سمتگیری ایدئآلیستی در تئوری شناخت مبنی بر غیرقابل شناخت بودن جهان است.
این مبتنی بر راه حل ایدئالیستی بر مسئله اساسی فلسفه در عرصه شناخت است.
پریدن گربه و هراس کذایی سگ و گم شدن کذایی سگ نه امکان پذیر است و نه واقعی.
سگ مجهز به نیرومندترین تجهیزات بویایی برای پرهیز از گمگشتگی است
در همان یانکستان که شما تحصیل کرده اید و مسموم شده اید
صدها داستان راجع به ردیابی سگ و پیدا کردن صاحب خود از فواصل چشمگیر
ورد زبان ها ست
ضمنا این وقایع کذایی در مفهوم فلسفی مهم تصادف تجرید می یابند
تصادف به تنهایی وجود ندارد
تصادف در دیالک تیک ضرورت (جبر) و تصادف
و
نقش تعیین کننده در این دیالک تیک از ان ضرورت (جبر) است.
خود تصادف هم قانونمند است.
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر