سرگی لئونیدوویچ روبین اشتاین
برگردان
شین میم شین
فصل دوم
کردوکار روانی و واقعیت عینی
۳
۴۲
· تضاد سوبژکتیو با اوبژکتیو برای شناخت، حاوی معنا و اهمیت حیاتی و بنیادی مهمی است:
۴۳
· شناخت به معنی معینی، روند مرزبندی لاینقطعی بین سوبژکتیو و اوبژکتیو، غلبه بر سوبژکتیو و تشکیل اوبژکتیو، گذار از سوبژکتیو به اوبژکتیو است.
۴۴
· به همین دلیل درست دیدن مناسبت (رابطه) سوبژکتیو با اوبژکتیو از اهمیت وافری برخوردار است.
۴۵
· قبل از همه، باید دانست که سوبژکتیو، همواره «شکست» اوبژکتیو است و از اوبژکتیو نمی تواند منفصل و جدا شود.
۴۶
· انفصال روانی به مثابه سوبژکتیو از واقعیت اوبژکتیو (عینی) مستقیما به سوبژکتیویسم منجر می شود.
· به درک سوبژکتیویستی باطل از سوبژکتیو منجر می شود.
۴۷
· نه در مناسبت (رابطه) میان کردوکار روانی و مغز جایی برای دوئالیسمی وجود دارد و نه در مناسبت (رابطه) معرفتی ـ نظری میان سوبژکتیو و اوبژکتیو.
۴۸
· مونیسم ماتریالیستی در درگاه تئوری معرفتی ـ نظری توقف نمی کند.
· مراجعه کنید به مونیسم، پلورالیسم
مونیسم
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/3284
۱
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/3271
۲
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/3277
۳
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/3283
پایان
پلورالیسم
(کثرت گرایی، ضد مونیسم)
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/11614
پایان
۴۹
· این در باره مناسبت معرفتی ـ نظری میان سوبژکت و جهان اوبژکتیو (عینی) هم صادق است و تعیین کننده درک درست از سوبژکتیویته است.
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر