۱۴۰۱ اسفند ۲۰, شنبه

فرهنگ مفاهیم سیاسی (الف) ارزش مصرف (۲) (بخش آخر)

  

هیئت تحریریه کلکتیو

برگردان 

شین میم شین

 

۱۱

·    ارزش مصرف در اقتصاد کالایی، همزمان (در عین حال)، هم حامل مادی ارزش است و هم حامل ارزش مبادله کالاها ست.

 

·    مراجعه کنید به ارزش  

 

ارزش

 

http://mimhadgarie.blogfa.com/post/8022

 

۱۲

·    با پیشرفت علمی و فنی، تعداد و مشخصات و اهداف مصرفی ارزش مصرف تغییر می یابند.

 

۱۳

·    بدین طریق، ارتقای راندمان کار به افزایش میزان ارزش مصرف و به تکمیل کیفی خواص و مشخصات فراورده ها منجر می شود.

 

۱۴

·    به همین دلیل، میزان (کمیت) و کیفیت (سطح فنی) ارزش مصرف تولید با کمیت کاری واحد، بیانگر راندمان کار است.

 

۱۵

·    کیفیت ارزش مصرف، مؤثریت تولید را مستقیما تحت تأثیر قرار می دهد.

 

۱۶

·    هزینه های بالا برای رفع نقایص کیفی کالاها (پس مانده، آشغال، تعمیر و پرداخت ضمانت ویا گارانتی) به کاهش مؤثریت منجر می شود.

 

۱۷

·    مطالبات مستمر در ارتقای خواص و مشخصیات ارزش مصرف و مرغوبیت کالاها، رهبری کلکتیوهای کار را به تأمین کیفیت استاندارد عالی وامی دارند تا نوسانات کیفی بر طرف شوند.

 

۱۸

·    به همین دلیل، ارزش مصرف نیز موضوع و آماج مهمی در تولید سوسیالیستی است.

 

۱۹

·    جنبه ارزش مصرفی روند بازتولید سوسیالیستی برای ارضای هر چه بهتر مسمتر حوایج اعضای جامعه سوسیالیستی مورد استفاده کامل قرار می گیرد.

 

۲۰

·    با برقراری مناسبات تولیدی سوسیالیستی، خصلت کالایی نیروی کار از بین می رود و مشخصه کالا بودن اراضی (زمین) نیز محدود می گردد.

 

۲۱

·    در جامعه سرمایه داری اما نیروی کار، کالایی است و ارزش مصرف خاص آن در تولید اضافه ارزش برای سرمایه داران است.

 

پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر