هیئت تحریریه کلکتیو
برگردان
۱۱
· ارزش مصرف در اقتصاد کالایی، همزمان (در عین حال)، هم حامل مادی ارزش است و هم حامل ارزش مبادله کالاها ست.
· مراجعه کنید به ارزش
ارزش
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/8022
۱۲
· با پیشرفت علمی و فنی، تعداد و مشخصات و اهداف مصرفی ارزش مصرف تغییر می یابند.
۱۳
· بدین طریق، ارتقای راندمان کار به افزایش میزان ارزش مصرف و به تکمیل کیفی خواص و مشخصات فراورده ها منجر می شود.
۱۴
· به همین دلیل، میزان (کمیت) و کیفیت (سطح فنی) ارزش مصرف تولید با کمیت کاری واحد، بیانگر راندمان کار است.
۱۵
· کیفیت ارزش مصرف، مؤثریت تولید را مستقیما تحت تأثیر قرار می دهد.
۱۶
· هزینه های بالا برای رفع نقایص کیفی کالاها (پس مانده، آشغال، تعمیر و پرداخت ضمانت ویا گارانتی) به کاهش مؤثریت منجر می شود.
۱۷
· مطالبات مستمر در ارتقای خواص و مشخصیات ارزش مصرف و مرغوبیت کالاها، رهبری کلکتیوهای کار را به تأمین کیفیت استاندارد عالی وامی دارند تا نوسانات کیفی بر طرف شوند.
۱۸
· به همین دلیل، ارزش مصرف نیز موضوع و آماج مهمی در تولید سوسیالیستی است.
۱۹
· جنبه ارزش مصرفی روند بازتولید سوسیالیستی برای ارضای هر چه بهتر مسمتر حوایج اعضای جامعه سوسیالیستی مورد استفاده کامل قرار می گیرد.
۲۰
· با برقراری مناسبات تولیدی سوسیالیستی، خصلت کالایی نیروی کار از بین می رود و مشخصه کالا بودن اراضی (زمین) نیز محدود می گردد.
۲۱
· در جامعه سرمایه داری اما نیروی کار، کالایی است و ارزش مصرف خاص آن در تولید اضافه ارزش برای سرمایه داران است.
پایان
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر