میم حجری
جهان
نه کامل است، نه زیباست، و نه شریف، و هرگز هم قصد ندارد چنین چیزی شود.
جهان به هیچ وجه قصد تقلید از انسان را ندارد. و از هیچ گونه قضاوتِ زیبایی
شناختی یا اخلاقی ما متاثر نمیشود.
نیچه
جهان
یعنی جامعه بشری
جامعه بشری
در توسعه و تکامل مدام است.
یعنی
کامل نیست.
ولی رو به کمال می رود.
دیروز نیاکان ما در غارها در کنار موش ها و مارها در معرض خطرات مختلف مدام
زندگی می کردند.
امروز در مساکن مجهز به تسهیلات ستایش انگیز زندگی، زندگی می کنند.
یعنی
جامعه و یا جهان توسعه و تکامل یافته است.
جامعه
زیبا ست.
نه فقط جامعه و جهان به مثابه کل
بلکه هر اتمی، هر مولکولی، هر ذره ای حتی زیبا ست.
نجابت و شرافت و اصالت
از مفاهیم طبقات اجتاعی برده دار و فئودال و روحانی است
و
به جامعه نمی توان نسبتشان داد.
آدم باید به روز نیچه و هیتلر و خمینی و شاملو بیفتد
که
منم منم سر دردهد
و
خود را شرف کیهان جا بزند.
قصد و هدف و اماج و نیت
به آدمیان تعلق دارد و نه به جهان و جامعه.
جهان و جامعه
محصول کار مادی و فکری بشریت مولد و زحمتکش است.
اوبژکت است و نه سوبژکت
مفعول است و نه فاعل.
اوبژکت که از سوبژکت تقلید نمی کند.
مگر صندلی از نجار تقلید می کند تا جهان از این و آن تقلید کند.
کسی ادعا نکرده که جامعه قادر به قضاوت استه تیکی و اتیکی است.
استه تیک و اتیک (زیبایی شناسی و نه شناختی) و اخلاق
چیزهای طبقاتی اند و نه چیزهای جهانی و یا جامعتی.
نیچه
خردستیز است.
نیچه
خاتم الفلاسفه امپریالیسم است.
نیچه
فیلسوف کج و معوج فاشیسم است.
لاطائلات نیچه در زمان هیتلر تدریس می شد.
دلیل پیروزی سهل و آسان فاشیسم در آلمان
نفوذ افکار فاشیستی و ضد بشری و ضد عقلی و ضد اخلاقی نیچه و شوپنهاور و غیره بوده است.
پایان
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر