ویرایش و
تحلیل از
یدالله
سلطانپور
امام امت:
این
صدام که می گوید مسلمان است،
از
همان هایی است که با سید الشهدا حرکت کردند
و
آنها را به تفنگ بستند.
·
محتوای طبقاتی جنگ یاران امام حسین
بر ضد رژیم یزید چه بوده است؟
1
·
هم امام حسین از اعضای طبقه حاکمه برده
دار بوده و هم رژیم یزید حاکمیت طبقه برده دار بوده است.
·
تنها تفاوتی که میان ایندو وجود داشته
این بوده، که اولی در اپوزیسیون بوده و دومی در قدرت.
·
برای درک این مسئله جامعه ایران را
پس از پیروزی انقلاب بورژوائی سفید می توان در نظر گرفت:
2
·
پس از پیروزی انقلاب بورژوائی سفید،
حاکمیت طبقاتی (طبقه حاکمه) دو شقه می
شود:
الف
·
بخش عقب مانده و مذهبی اشرافیت
بنده دار و فئودال و روحانی به انضمام بورژوازی سنتی ـ مذهبی در اپوزیسیون قرار می
گیرند و مقاومت بر ضد رژیم انقلاب سفید را سازمان می دهند.
ب
·
بورژوازی مدرن به انضمام بخشی از اشرافیت
بنده دار و فئودال و روحانی، زمام امور را قبضه می کنند.
3
·
این بدان معنی است که پس از انقلاب
بورژوائی سفید جنگ درونطبقاتی میان دو بخش طبقه حاکمه سابق صورت گرفته است.
·
رژیم انقلاب بورژوائی سفید به دلیل
طرفداری از کاپیتالیسم (نظام اجتماعی ـ اقتصادی سرمایه داری) مترقی تر از اپوزیسیون
ارتجاعی ـ فئودالی ـ ضد انقلابی بوده است.
4
·
اگر فاکت های عینی لازم در دست
باشد، می توان در جنگ درونطبقاتی میان امام حسین و رژیم یزید، قضاوت علمی و نسبتا
قطعی کرد.
·
پژوهش سید محسن امین برای ما مائده
ای در این زمینه است:
5
اگر
سی تن شهید از بنی هاشم را به شهدای غیر بنی هاشم
اضافه کنیم،
تعداد شهدای کربلا به
136 نفر
می رسد.
اگر
شهدای زیر
قیس بن مسهر صیداوی
عبد الله بن بقطر
هانی
بن عروة
را
نیز جزو آنها محسوب داریم،
تعداد آنها به 139 نفر خواهد رسید.
·
این پژوهش سید محسن امین ـ خواه و
ناخواه ـ از جعل و تحریفی پرده برمی دارد که در طول تاریخ توسط روحانیت شیعه راجع
به جنگ درونطبقاتی میان امام حسین و رژیم یزید صورت گرفته است:
6
اگر
سی تن شهید از بنی هاشم را به شهدای غیر بنی هاشم
اضافه کنیم، تعداد شهدای کربلا به
136 نفر
می رسد.
اگر
شهدای زیر
قیس بن مسهر صیداوی
عبد الله بن بقطر
هانی
بن عروة
را
نیز جزو آنها محسوب داریم،
تعداد آنها به 139 نفر خواهد رسید.
·
از حدود 139 نفر که در تدارک و شروع
جنگ درونطبقاتی میان امام حسین و رژیم یزید به قتل رسیده اند، به انضمام دو کودک
مسلم ابن عقیل، 30 نفر و در واقع، 28 نفر از قبیله بنی هاشم بوده اند.
·
یعنی به طبقه حاکمه اپوزیسیون تعلق
داشته اند.
·
سؤال اکنون این است که 109 نفر
بقیه چه خاستگاه طبقاتی داشته اند؟
7
·
16 افراد از 109 نفر شهید کربلا، برده های آزاد
شده، بوده اند:
1
اسلم
الترکی
(آزاد
شده امام حسین)
2
سلیمان
(آزاد
شده امام حسین)
3
قارب
(آزاد
شده امام حسین)
4
منجح
(آزاد
شده امام حسین)
·
این بدان معنی است که خود امام
حسین از اشرافیت بنده دار بوده است.
·
خداوند بنده بوده است.
·
یعنی اصلا و ابدا مخالف نظام برده داری
نبوده است.
·
به همین دلیل یکی از تحریفات
روحانیت شیعه، انقلابی و آزادی خواه جا زدن امام حسین است.
·
اکنون می توان به بی خبری خسرو
گلسرخی هم از خاستگاه و پایگاه طبقاتی «مولا امام حسین» پی برد.
·
خسرو گلسرخی به سبب بی خبری از تاریخ،
در دادگاه، از نظام برده داری و طبقه حاکمه برده دار دفاع کرده است.
5
جون
(آزاد
شده ابی ذر)
6
الحارث
بن نبهان
(آزاد
شده حمزه)
7
رافع
(آزاد
شده مسلم الازدی)
8
زاهر
بن عمرو الکندی
(آزاد
شده عمرو بن حمق)
9
سالم
(آزاد
شده بنی المدینه الکلبی)
10
سالم
(آزاد
شده عامر عبدی)
11
سعد
(آزاد
شده علی بن ابی طالب)
12
نصر
(آزاد
شده علی بن ابی طالب)
·
این بدان معنی است که حضرت علی ـ پدر
امام حسین ـ نیز از طبقه حاکمه برده دار بوده است.
·
خداوند بنده بوده است.
·
در این زمینه نیز روحانیت شیعه دست
به تحریف تاریخ و شخصیت های تاریخی زده است.
·
علی ابن ابیطالب نه طرفدار عدالت و
برابری بوده و نه طرفدار خلق زحمتکش.
·
به همین دلیل حکومت عدل علی ادعائی
بی پایه است.
·
طبقه حاکمه برده دار نمی تواند
بانی حکومت مبتنی بر عدل باشد.
·
برای اینکه نظام برده داری بر استثمار
و ستم و خشونت و خون شالوده ریزی شده است.
13
سعد
(آزاد
شده عمرو بن خالد صیداوی)
14
شبیب
(آزاد
شده حارث جابری)
15
شوذب
(آزاد
شده بنی شاکر)
16
واضح
الرومی
(آزاد
شده حارث سلمانی)
8
·
احتمالا اگر برده ها آزاد نشده
بودند، مجاز به شرکت در جنگ نبودند.
·
آزادی پیش شرط شرکت در جنگ درون طبقاتی
طبقه حاکمه و طرفداری از یکی از دو جناح بوده است.
9
·
بقیه شهدا به اسامی زیر بوده اند و
آزاد بوده اند و نه برده آزاد شده:
ابراهیم
بن الحصین الاسدی
ابو
الحتوف بن الحارث الانصاری
ابو
عامر النهشلی
ادهم
بن امیه العبدی
امیة
بن سعد الطایی
أنس
بن الحارث الکاهلی
أنیس
بن معقل الاصبحی
بریر
بن خضیر الهمدانی
بشر
بن عبد الله الحضرمی
بکر
بن حی التیمی
جابر
بن الحجاج التیمی
جبلة
بن علی الشیبانی
جنادة
بن الحارث السلمانی
جنادة
بن کعب الانصاری
جندب
بن حجیر الخولانی
جوین
بن مالک التمیمی
الحارث
بن امرئ القیس الکندی
الحباب
بن الحارث
الحباب
بن عامر الشعبی
حبشی
بن قاسم النهمی
حبیب
بن مظهر الاسدی
الحجاج
بن بدر السعدی
الحجاج
بن مسروق الجعفی
الحر
بن یزید الریاحی
الحلاس
بن عمرو الراسبی
حنظلة
بن اسعد اشبامی
حنظلة
بن عمرو الشیبانی
زهیر
بن لبشر الخثعمی
زهیر
بن سلیم الازدی
زهیر
بن القین البجلی
زیاد
بن عریب الصائدی
سعد
بن الحارث الانصاری
سعید
بن عبد الله الحنفی
سلمان
بن مضارب البجلی
سوار
بن منعم النهمی
سوید
بن عمرو بن ابی المطاع
سیف
بن الحارث بن سریع الجابری
سیف
بن مالک العبدی
الضرغامة
بن مالک
عائذ
بن مجمع العائذی
عالبس
بن ابی شبیب الشاکری
عامر
بن حسان بن شریح بن سعد بن حارثه بن لام بن عمرو بن طریف بن عمرو بن بشامة بن ذهل
بن جدعان بن سعد بن قطرة بن طی
عامر
بن مسلم العبدی
عباد
بن المهاجر الجهنی
عبد
الأعلی بن یزید الکلبی
عبد
الرحمن الارحبی
عبد
الرحمن بن عبد ربه الانصاری
عبد
الرحمن بن عروة الغفاری
عبد
الرحمن بن مسعود التیمی
عبد
الله بن ابی بکر
(چنان
که جاحظ در کتاب الحیوان آورده، وی از کسانی است که در واقعه کربلا به شهادت رسیده
است)
عهد
الله بن بشر الخثعمی
عبد
الله بن عروة الغفاری
عبد
الله بن عمیر بن جناب الکلبی
عبد
الله بن یزید العبدی
عبید
الله بن یزید العبدی
عقبة
بن سمعان
عقبة
بن الصلت الجهنی
عمارة
بن صلخب الازدی
عمران
بن کعب بن حارثة الاشجعی
عمار
بن حسان الطائی
عمار
بن سلامة الدالانی
عمرو
بن عبد الله الجندعی
عمرو
بن خالد الازدی
عمرو
بن خالد الصیداوی
عمرو
بن قرظة الانصاری
عمرو
بن مطاع الجعفی
عمرو
بن جنادة الانصاری
عمرو
بن ضبیعة الضبعی
عمرو
بن کعب ابو ثمامة الصائدی
قاسط
بن زهیر التغلبی
القاسم
بن حبیب الازدی
کردوس
التغلبی
کنانة
بن عتیق التغلبی
مالک
بن ذودان
مالک
بن عبد الله بن سریع الجابری
مجمع
الجهنی
مجمع
بن عبید الله العائذی
محمد
بن بشیر الحضرمی
مسعود
بن الحجاج التیمی
مسلم
بن عوسجه الاسدی
مسلم
بن کثیر الازدی
مقسط
بن زهیر التغلبی
الموقع
بن ثمامة الاسدی
نافع
بن هلال الجملی
النعمان
بن عمرو الراسبی
نعیم
بن عجلان الانصاری
وهب
بن حباب الکلبی
یزید
بن ثبیط العبدی
یزید
بن زیاد بن مهاصر الکندی
یزید
بن مغفل الجعفی
پایان
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر