۱۳۹۳ فروردین ۱۸, دوشنبه

نقل قول هائی از این و آن (159)

تنها دو گروه نمی توانند افکار خود را عوض کنند:
دیوانگان تیمارستان ها و مردگان گورستان ها
وین دایر

گاف سنگزاد
  
·        اگر کسی این نقل قول را بلحاظ فرم و ساختار در نظر گیرد، بدان نام چرند و جفنگ و یاوه خواهد داد.

1
·        چون دیوانگان ـ چه در تیمارستان در بسته و چه در تیمارستان درباز جامعه و جهان ـ همه چیز دارند، مگر توان تفکر و افکار.

2
·        برای اینکه گرفتاری در چنگ جنون همزمان به معنی پایان توان تفکر است.

3
·        حتی چه بسا بدتر.
·        جنون آدمی را به پله توسعه ای نازلتر از پله توسعه جانوران ـ از حشره تا حیوان ـ تنزل می دهد.
·        جانوران اگر از نعمت عقل محرومند، اما چراغ های مطمئن غریزی برای زیست در اختیار دارند.
·        غریزه خود مادر عقل است.
·        غریزه را موجودات زنده در روند توسعه میلیون ها ساله خویش پدید می آورند، تکمیل می کنند، توسعه می دهند، در ژن های خود تثبیت می کنند و به ارث می گذارند.
·        شعور غریزی خود فرمی از شعور است.
·        جنون اما ضمن تخریب خانه خرد آدمی، فقط یکی از غرایز را بر تخت می نشاند و مجنون بیچاره را روانه صحرا می سازد.
·        بنابرین، دیوانگان ـ بر خلاف پندار حریف ـ افکاری ندارند تا عوض بکنند و یا نکنند.

4
·        مردگان خفته در گورستان ها هم دیری است که به اجزای اولیه اندام خود تجزیه شده اند و تفکر را به خطه مرده ها راه نیست تا افکاری داشته باشند و عوض بکنند و یا نکنند.

5
·        اما منظور از افکار چیست؟
·        اگر منظور از افکار، طرز تفکر و ایدئولوژی باشد، باید یکی به حریف ابله و یا عوامفریب حالی کند که هم طرز تفکر (اسلوب و یا متد تفکر) و هم ایدئولوژی (سیستم نظرات اجتماعی) بنی بشر طبقاتی است و چیزها و پدیده های طبقاتی را بدون از بین بردن طبقات نمی توان تغییر داد.

·        ایدئولوژی با شیر مادر در اندام اعضای اقشار و طبقات اجتماعی اندر می شود و با کفن و دفن آنها در مرده شوی خانه بدر می رود.

6
·        به همین دلیل است که بی سواد ترین دهقانان و کارگران به آسانی آب خوردن به درک و قبول حقیقت عینی نایل می آیند، اما سلاطین و خوانین و فئودال ها و بورژواها و آخوندها و قلم به دستان شان (ایدئولوگ های شان) نه توان شناخت حقیقت عینی را دارند و نه کمترین تمایلی به درک آن.
·        چه رسد به قبول حقیقت عینی و مبارزه در راه به تخت نشاندن حقیقت عینی.

·        روشنگری علمی و انقلابی مرتجعین با و بی عبا و عمامه در تحلیل نهائی  آب در هاون کوبیدن و وقت تلف کردن است.

پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر