۱۳۹۳ اردیبهشت ۳, چهارشنبه

تو به لبخندی از این آینه بزدای، غبار!


حمید مصدق
سرچشمه:
صفحه فیسبوک
سقراط پویش

·        با من اکنون چه نشستن ها ، خاموشی ها
·        با تو اکنون چه فراموشی  ها ست!

·        چه کسی می خواهد
·        من و تو ما نشویم،
·        خانه اش ویران باد!
·         
·        من اگر ما نشوم ، تنهایم
·        تو اگر ما نشوی
·        خویشتنی

·        از کجا که من و تو
·        شور یکپارچگی را در شرق
·        باز برپا نکنیم

·        از کجا که من و تو
·        مشت رسوایان را وا نکنیم

·        من اگر برخیزم،
·        تو اگر برخیزی،
·        همه برمی خیزند

·        من اگر بنشینم،
·        تو اگر بنشینی،
·        چه کسی برخیزد؟
·        چه کسی با دشمن بستیزد؟
·        چه کسی
پنجه در پنجه هر دشمن دون
·        آویزد؟

·        دشت ها نام تو را می گویند
·        کوه ها شعر مرا می خوانند

·        کوه باید شد و ماند
·        رود باید شد و رفت
·        دشت باید شد و خواند.

·        در من این جلوه ی اندوه ز چیست؟
·        در تو این قصه ی پرهیز که چه؟

·        در من این شعله ی عصیان نیاز
·        در تو دمسردی پاییز که چه؟

·        حرف را باید زد
·        درد را باید گفت
·        سخن از مهر من و جور تو نیست
·        سخن از 
·        متلاشی شدن دوستی است
·        و عبث بودن پندار سرور آور مهر

·        آشنایی با شور
·        و جدایی با درد
·        و نشستن در بهت فراموشی
·        یا غرق غرور

·        سینه ام آینه ای است
·        با غباری از غم
·        تو به لبخندی از این آینه بزدای، غبار!


·        من چه مي گويم، آه
·        با تو اكنون چه فراموشي ها
·        با من اكنون چه نشستن ها، خاموشي ها ست! 
·        تو مپندار كه خاموشي من،
·        هست برهان فراموشي من.

·        من اگر برخيزم،
·        تو اگر برخيزي،
·        همه برمي خيزند.
   
پایان 
 ویرایش از تارنمای دایرة المعارف روشنگری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر