۱۴۰۳ خرداد ۱۳, یکشنبه

فرهنگ مفاهیم سیاسی (ج) جنبش کمونیستی جهانی (۱۲) (بخش آخر)


هیئت تحریریه کلکتیو

برگردان 

 شین میم شین
 

۳۷

·    حزب سوسیالیستی متحده آلمان (اس ای دی) در مناسبت با اتحاد جماهیر شوروی، سنگ  محک تعیین کننده وفاداری به مارکسیسم ـ لنینیسم و انترناسیونالیسم پرولتری را می بیند.

 

(چرا باید رابطه با اتحاد شوروی

سنگ محک تعیین کننده ای برای وفاداری به مارکسیسم باشد؟

قضیه باید درست برعکس باشد.

سنگ محک رابطه با اتحاد شوروی،

 باید وفاداری اتحاد شوروی به مارکسیسم باشد.

مترجم)

 

۳۸

·    قوانین مصوبه پلنوم ۲۴ حزب کمونیست اتحاد شوروی راجع به ساختمان کمونیستی جامعه برای توسعه هر چه بیشتر جامعه سوسیالیستی در جمهوری آلمان دموکراتیک از اهمیت سیاسی و تئوریکی معتبرالعامی برخوردارند.

 

۳۹

·    حزب سوسیالیستی متحده آلمان (اس ای دی) مهمترین وظیفه سیاست خارجی  خود را تعمیق همه جانبه وحدت جمهوری دموکراتیک آلمان با اتحاد شوروی و دیگرکشورهای برادر در همبود دول سوسیالیستی می داند.

 

۴۰

·    حزب سوسیالیستی متحده آلمان (اس ای دی) در کشورهای سرمایه داری با طبقه کارگر به مثابه مهمترین و قوی ترین نیروی ضد امپریالیستی، همبستگی مستحکم دارد.

 

۴۱

·    حزب سوسیالیستی متحده آلمان (اس ای دی) قاطعانه و پیگیرانه به طرفداری از کلیه خلق ها، دولت ها، حزب ها و جنبش هایی می پردازد که در راه رهایش ملی و اجتماعی و بر ضد کلونیالیسم، نئو کلونیالیسم و راسیسم مبارزه می کنند و در همبستگی با خلق ها و کشورهایی است که قربانی دسیسه های امپریالیسم می گردند.

 

۴۲

·    حزب سوسیالیستی متحده آلمان (اس ای دی) ضمنا کردوکار اکتیوی در تحکیم وحدت و یکپارچگی جنبش کمونیستی جهانی دارد.

 

۴۳

·    حزب سوسیالیستی متحده آلمان (اس ای دی) سیاست آنتی لنینیستی مائوئیسم را به طور اصولی محکوم می سازد.

 

۴۴

·    حزب سوسیالیستی متحده آلمان (اس ای دی)  از وحدت جریانات انقلابی اصلی عصر حاضر سرسختانه دفاع می کند.

 

۴۵

·    حزب سوسیالیستی متحده آلمان (اس ای دی) همانطور که پلنوم هشتم آن تأیید کرده، در راه تحقق خط مشی و وظایف مشترک که در مشاوره بین المللی احزاب کمونیستی ـ کارگری در سال ۱۹۶۹ به طور دسته جمعی تصویب شده، پیگیرانه و قاطعانه مبارزه می کند.

 

پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر