۱۴۰۳ خرداد ۲۲, سه‌شنبه

فرهنگ مفاهیم سیاسی (ک) کنفرانس احزاب کمونیستی ـ کارگری اروپا در رابطه با مسائل مربوط به امنیت اروپا (کارلوی واری)، در سال ۱۹۶۷(۱)


هیئت تحریریه کلکتیو

برگردان 

 شین میم شین

 

۱

·    کنفرانس احزاب کمونیستی ـ کارگری اروپا در رابطه با مسائل مربوط به امنیت اروپا (کارلوی واری)، در سال ۱۹۶۷ به کنفرانسی اطلاق می شود که از ۲۴ تا ۲۶ ماه آوریل در سال ۱۹۶۷ برگزار شده و در آن، هیئت های نمایندگی از   ۲۵ حزب کمونیستی و کارگری کشورهای اروپایی شرکت داشته اند.

 

·    مراجعه کنید به انترناسیونالیسم پرولتری

 

 

انترناسیونالیسم سوسیالیستی

(خواهری ـ برادری سوسیالیستی)

 

http://mimhadgarie.blogfa.com/post/9083

 

۲

·    کنفرانس بنا بر روحیه انترناسیونالیسم پرولتری در بحث باز و وسیعی مسائل مربوط به امنیت اروپا را و اقدامات لازم برای تشکیل سیستم امنیت اروپایی را مورد بررسی قرار می دهد.

 

·    مراجعه کنید به سیستم امنیت اروپایی

 

۳

·    اعلامیه پذیرفته شده از سوی کنفرانس تحت عنوان «برای صلح و امنیت در اروپا»، بیانگر برنامه عملی مشترک دول سوسیالیستی و احزاب کمونیستی ـ کارگری کشورهای کاپیتالیستی اروپا بوده است که آماج اصلی اش تشکیل سیستم امنیت کلکتیو در اروپا بر مبنای همزیستی مسالمت آمیز بوده است.

 

·    مراجعه کنید به همزیستی مسالمت آمیز

 

 

همزیستی مسالمت آمیز

 

http://mimhadgarie.blogfa.com/post/5411

 

۴

·    کنفرانس بر آن بود که به دلیل نفوذ رشد یابنده نیروهای صلح و سوسیالیسم در اروپا، امکانات رئال (واقعی) برای تحقق این آماج وجود دارد.

 

۵

·    کورس امپریالیسم امریکا و متحد اصلی اش در اروپا، یعنی امپریالیسم آلمان فدرال که برنامه مبتنی بر گسترش طلبی و تجاوزگری داشته اند و در پیوند با آن، راه تسلیح آلمان فدرال به تسلیحات اتمی باز می شده و برلین غربی، بخشی از آلمان فدرال قلمداد می شده، از خطری خبر می داد که هر لحظه در اروپا  احتمال رویارویی   جهانی وجود دارد.

 

۶

·    احزاب کمونیستی ـ کارگری اروپا در مقابل این کورس امپریالیستی، سیاست مشترک مبتنی بر تشنج زدایی، امنیت و عادی سازی روابط میان دول دو سیستم جامعتی موجود را قرار می دهند.

 

۷

·    اعلامیه کنفرانس، سیاست انتقام جویانه آلمان فدرال را به مثابه خطری برای صلح و امنیت در سراسر اروپا می داند.

 

۸

·    کنفرانس اقدامات زیر را به مثابه پیش شرط تشکیل سیستم امنیت کلکتیو در اروپا مطرح می سازد:

 

الف

·    به رسمیت شناسی خدشه ناپذیری سرحدات کنونی در اروپا و به ویژه سرحدات اودر و نایسه و سرحدات آلمان دموکراتیک و آلمان فدرال.

 

ب

·    به رسمیت شناسی وجود دو دولت مستقل برابر حقوق آلمان دموکراتیک و آلمان فدرال.

 

پ

·    ممانعت از دستیابی آلمان فدرال به تسلیحات هسته ای در هر فرم.

 

ت

·    به رسمیت شناسی این نکته که دیکتات مونیخ (موافقت نامه مونیخ در سال ۱۹۳۸) از بدو تصویب بی اعتبار بوده است.

 

·    مراجعه کنید به موافقت نامه مونیخ ۱۹۳۸

 

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر