۱۴۰۳ خرداد ۲۰, یکشنبه

فرهنگ مفاهیم فلسفی (ح) حرفه (۸)

Bild

حرفه

برگردان

 شین میم شین

 

حرفه یابی در آلمان دموکراتیک

 

۱

·    حرفه یابی در آلمان دموکراتیک یکی از اجزای سیستم آموزشی ـ پرورشی سوسیالیستی واحد و یکپارچه است و با الزامات تشکیل سیستم جامعتی توسعه یافته سوسیالیسم تعیین می شود.

 

۲

·    سیستم حرفه سازی که یکی از بخش های حرفه آموزی است، حاوی روند یادگیری نظری و عملی حرفه، به مثابه تخصص یابی سالمندان و یا به مثابه ادامه تحصیل و ترقی علمی، از سویی و حاوی روند تکمیل پیگیر و مستمر معارف و مهارت های حرفه ای  و همچنین اعتلای سطح آموزش و پرورش عمومی است.

·    در این سیستم حرفه سازی، کارگران فنی رشته های حرفه ای متنوع و نیروهای کار تخصص یافته بنا بر الزامات اقتصاد ملی  به طرز برنامه ریزی شده ای  تربیت می شوند.

 

۳

·    حرفه سازی نقش مهمی در تربیت همه جانبه و هماهنگ شحصیت های توسعه یافته بازی می کند که بر مبنای آموزش و پروش علمی عمومی، تخصص یابی عالی تر و به برکت تفکر و عمل سوسیالیستی قادر به ادای سهم درخور در تشکیل آگاهانه و خلاقانه سیستم جامعتی توسعه یافته سوسیالیسم اند.

 

۴

·    حرفه آموزی مهم ترین منبع بازتولید سوسیالیستی وسیع تر نیروی کار است.

 

۵

·    حرفه آموزی باید آموزش و پرورش نسل جدید کارگران فنی را با سطح توزیع نیروی کار هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی سازگار سازد.

 

۶

·    محتوای حرفه آموزی تحت تابعیت تغییرات مدام است.

 

۷

·    با وحدت میان تئوری وسیع حرفه و آموزش و پرورش آماجمند حرفه ای ـ عملی وارد کار شدن عنقریب کارگران فنی که همه فن حریف بار آمده اند، امکان پذیر می گردد.

 

۸

·    در آلمان دموکراتیک در مطابقت با الزامات انقلاب علمی و فنی می بایستی اقدامات زیر صورت گیرند:

 

الف

·    حد و مرز به لحاظ محتوا و زمان، متحجر موجود در حرفه آموزی میان آموزش حرفه ای مقدماتی (مدرسی) و آموزش تخصصی از بین برود.

 

ب

·    آموزش حرفه ای مقدماتی به بخش انتگراتیو (همپیوندساز) مجموعه آموزش کارگران فنی توسعه یابد.

 

پ

·    دانش مقدماتی با دانش تخصصی یکپارچه شود.

 

ت

·    محتوای حرفه ای ـ نظری وسیعی به معیار مسلطی در حرفه آموزی آتی تبدیل شود.

 

ث

·    مؤثر ترین مواد آموزشی ـ  پرورشی ـ تربیتی برای شرایط تعویض یابنده و برای تخصص یابی های ضرور به بخش تعیین کننده آموزش و پرورش ارتقا یابند.

 

ج

·    تا بدین طریق، روند جاری در توسعه حرفه ای فعلی و آتی با تمییز و انتگراسیون (همپیوندسازی) مطابقت یابد.

 

ادامه دارد.

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر