۱۴۰۳ خرداد ۲۵, جمعه

فرهنگ مفاهیم فلسفی (ح) حلاجی استنتاجی (ارزیابی استنتاجی) (۲) (بخش آخر)


برگردان

 شین میم شین

 

 

۹

·    پس از انجام بررسی های سوسیولوژیکی (در اینجا فقط  پرسش و پاسخ از افراد می تواند مورد نظر باشد) باید نتایج حاصله به طرز محاسبه ای ـ فنی به ترتیب زیر انجام یابد:

 

الف

·    امضاء 

 

ب

·    تشکیل کارت های سوراخدار

 

پ

·     محاسبه درصد ها 

 

۱۰

·    در این مرحله حلاجی استنتاجی، کنترل از اهمیت وافری برخوردار است تا مبادا با کار اشتباه آمیز همه زحمات انجام یافته به هدر روند. 

 

۱۱

·    اکنون می توان (اگر بررسی نمونه وار در نظر باشد)، به کمک استاتیستیک (علم آمار) ریاضی به محاسباتی (رسم سیستم مختصات، محاسبه سیگنیفیکانس، روش تست و غیره) پرداخت که از همان آغاز بررسی مقرر شده اند و برای بررسی تئوریکی احکام باید مورد استفاده قرار گیرند.

 

۱۲

·    از حلاجی استنتاجی مجموعه ی داتا های اوبژکتیو و سوبژکتیو هر بررسی سوسیولوژیکی، حلاجی استنتاجی کلی و یا آنالیز (تجزیه و تحلیل)، حاصل می آید.

 

۱۳

·    چنین حلاجی استنتاجی در جامعه شناسی مارکسیستی ـ لنینیستی باید نه فقط آنالیز وضع، بلکه بیشتر، مواد و مصالح علمی کار برای رهبری دولت و رهبری حزب باشد که هم در نفوذ علمی روند رهبری مورد استفاده قرار گیرند و هم برای حلاجی استنتاجی پیش بینی ها مفید افتند.

 

·    مراجعه کنید به پیش بینی

 

پیش بینی

 

http://mimhadgarie.blogfa.com/post/11766

 

۱۴

·    در روند این حلاجی استنتاجی، نه فقط نواقص موجود کشف می شوند، بلکه راه رفع نواقص نیز نشان داده می شود.

 

۱۵

·    حلاجی استنتاجی هر بررسی سوسیولوژیکی، علاوه بر این، در انطباق با اهمیت و اندازه اش، باید با تعمیمات تئوریکی پا از عرصه بررسی مشخص فراتر نهد و بدین طریق، خدمتگزار کاربست تئوری مارکسیستی و توسعه و تکامل آن باشد.

 

پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر