۱۴۰۳ خرداد ۲۳, چهارشنبه

فرهنگ مفاهیم سیاسی (ک) کنفرانس احزاب کمونیستی ـ کارگری اروپا در رابطه با مسائل مربوط به امنیت اروپا (کارلوی واری)، در سال ۱۹۶۷(۲) (بخش آخر)


هیئت تحریریه کلکتیو

برگردان 

 شین میم شین

 

۹

·    کنفرانس از سیاست صلح جمهوری آلمان دموکراتیک ستایش به عمل آورد و به رسمیت شناسی استقلال جمهوری آلمان دموکراتیک و دفاع از حقوق مستقل آن را یکی از مسائل اصلی مبارزه برای امنیت اروپا دانست.

 

۱۰

·    در کنفرانس تأکید به عمل آمد که برلین غربی جزو اقلیم آلمان فدرال نیست و نباید هم جزو ان محسوب شود.

 

۱۱

·    کنفرانس برای جنبش کارگری اروپا و کلیه نیروهای طرفدار صلح و امنیت در اروپا، آماج های جدید زیر را به عنوان مثال تعیین کرد:

 

الف

·    مطالبه قبول قرارداد تسلیحات هسته ای را

 

ب

·    عقد قراردادی مبنی بر صرفنظر از اعمال زور میان کلیه دول اروپا

 

پ

·    عادی سازی روابط میان کلیه دول و جمهوری آلمان دموکراتیک و میان جمهوری آلمان دموکراتیک و برلین غربی و آلمان فدرال

 

۱۲

·    در راستای نتیجه مشترک سیاست صلح دول عضو پیمان ورشو (پیمان دوستی، همکاری و حمایت متقابل، ۱۹۵۵)   و جنبش توده ای رشد یابنده در راه امنیت  و همکاری دول اروپا، سیاست تجاوزگرانه و تشنج زدایی ستیزانه ی نیروهای ناتو به میزان دم افزونی عقب رانده شد و پیشرفت های مهمی در پیشبرد مطالبات و آماج های اعلامیه کنفرانس میسر شدند.

 

·    مراجعه کنید به پیمان دوستی، همکاری و حمایت متقابل (۱۹۵۵)   

 

۱۳

·    با امضای قراردادی میان اتحاد جماهیر شوروی و آلمان فدرال و میان جمهوری توده ای لهستان و آلمان فدرال در ۳ ماه ژوئن سال ۱۹۷۲، آماج های مهم کنفرانس جامه عمل پوشیدند.

 

۱۴

·    این قرارداد ها همراه با قرارداد چهارجانبه راجع به برلین غربی، موافقت نامه حمل و نقل میان آلمان دموکراتیک و آلمان فدرال و عقد اولین قرارداد دولتی میان آلمان دموکراتیک و آلمان فدرال راجع به مسائل رفت و آمد، شرایط مناسبی برای تدارک و فراخوان عملی کنفرانس امنیت اروپا فراهم آمد.

 

۱۵

·    در کنفرانس علاوه بر این، اعلام همبستگی با ویتنام و مخالفت با کودتای نظامی در یونان صورت گرفت.

 

۱۶

·    با کنفرانس احزاب کمونیستی ـ کارگری اروپا در رابطه با مسائل مربوط به امنیت اروپا (کارلوی واری)، ۱۹۶۷، شرایط جدید و جو مناسب تری برای مشاوره بین المللی  احزاب کمونیستی ـ کارگری فراهم آمد.

 

پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر