۱۳۹۳ خرداد ۲۸, چهارشنبه

شبنم


سیاوش کسرائی
(1305 ـ 1374)
(اصفهان ـ وین)  
 خون سیاوش
(۱۳۴۱)

·        در نشیب پر شتاب برگ ها
·         شبنمی هستم ـ سراپایم، نگاه ـ
·         اشک شب بودم، شدم لبخند صبح
·         بر لب گل، می شوم تصویر آه

·        لرزش جان مرا اندک مبین
·        پیکرم گهواره ی خورشید ها ست
·        سینه تنگم پر از توفان و موج
·        چشم من لبریز از امید ها ست

·        در دلم فریاد تندرهای خشم
·        در سرم اندیشه ی دریا شدن
·        از بلورین جامه بیرون آمدن
·         پر شدن، آوا شدن، صحرا شدن

·        سایه ی هستی به سیمایم، چنان
·         نقش های دلکش رنگین کمان
·        خنده، خالی از بدی های زمین
·        سینه، سرشار از نگاه آسمان
 
·        من دمی از روزگارم، بی درنگ
·        کنده از دیروز و در فردا نهان
·        گرچه مرگم کام بگشوده است باز
·        شبنم خندان به راه خود روان

ویرایش از تارنمای دایرة المعارف روشنگری
پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر