۱۳۹۳ تیر ۳, سه‌شنبه

اشک و لبخند


سیاوش کسرائی
(1305 ـ 1374)
(اصفهان ـ وین)  
 خون سیاوش
(۱۳۴۱)

·        جویباری بودم از آواز و اشک
·        کاخرم دریا به کام خود کشید
·         نغمه خوان، رفتم به سوی او، ولی
·         او به خود می تافت، مهرم را ندید

·        موج می خندید و با هر خنده ای
·        صد سرود تازه می آمد پدید
·        در شتاب شاد خود، دریای مست
·         نقش های دلربا می زد بر آب
·         باغ های واژگون می آفرید

·        مویه کردم، گیسوان کندم، عبث
·        اشک من دامان او را تر نکرد
·        و اندر آن هنگامه بانگم نی شنید
·        روزگاری رفت و آب از سر گذشت
 
·        جان من با جان دریا جفت شد
·        پرده ها یک یک به چشمانم درید
·         در سرود موج های نعره زن
·        هرچه دیدم، جویبار مویه بود
·        فاش می دیدم که از لبخند بحر
·         قطره قطره اشک هایم می چکید

·         تا ببینم خنده امواج را
·        تا سرود بحرها را بشنوم
·         من از این پس، بیش تر خواهم گریست
·        من از این پس، پیش تر خواهم دوید

ویرایش از تارنمای دایرة المعارف روشنگری 
پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر