۱۳۹۳ خرداد ۳۰, جمعه

آتشی در دور دست

 
سیاوش کسرائی
(1305 ـ 1374)
(اصفهان ـ وین)  
 خون سیاوش
(۱۳۴۱)

·        من بیابان هراس
·         با هزاران چاه غم
·         ماندگار دام شب
·        در امید صبحدم
 
·        غول ها و دیوها
·         رهنورد جان من
·        بوته ها و خارها
·        زینت دامان من

·         من بیابان هراس
·        با شیار بس شکست
·        خیره در شب های کور
·         و آتشی در دور دست

·         آتشی در دور دست
·         سایه می ریزد به شب
·        چشمه ها دارد به چشم
·         خنده ها دارد به لب

·         سایه ها در گرد او
·         گرم رقص آفتاب
·         پرده پرده شور و شوق
·         گونه گونه پیچ و تاب
 
·        ای دریغا اخگری
·        تا به چشمان سو دهد
·        راه را روشن کند
·        پای را نیرو دهد

·        این درخت شعله کاش
·        سایه برمن داشتی
·        یا نشای روشنی
·        در دلم می کاشتی

نشا در این شعر سیاوش به مثابه تجریدی از همه نباتات و روییدنی ها ست.

·        شست و شو در روشنی
·        چشمه های صبحگاه
·         در نگاه نیمروز
·         سینه عریان کردن، آه

·        من بیابان هراس
·         نیست جز بادم به دست
·        خیره در شب های کور
·        و آتشی در دور دست

ویرایش از تارنمای دایرة المعارف روشنگری
پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر