حرفه
برگردان
حرفه یابی در آلمان دموکراتیک
ادامه
۹
· بر مبنای «قوانین دهگانه سیاست سوسیالیستی آلمان دموکراتیک راجع به جوانان» (مصوبه سال ۱۹۶۷)، میان سه عرصه زیر وحدت برقرار می شود:
الف
· آموزش و پروش عمومی
ب
· تربیت سیاسی ـ ایده ئولوژیکی
پ
· آموزش و پرورش حرفه ای ـ رشته ای تخصصی
۱۰
· یادگیری مستمر و از آن خود کردن (هضم و جذب) معارف و مهارت ها و لیاقت های نوین در روند تحقق سوسیالیستی انقلاب علمی و فنی، به جزئی از کردار هر شخصیت سوسیالیستی تبدیل می شود.
۱۱
· آموزش عمومی و حرفه ای به لحاظ زمانی محدود باید به طرز مستمری تعمیق یابد، وسعت گیرد و اکتوئالیزه شود (به سطح توسعه زمان حاضر ارتقا داده شود.)
۱۲
· در مطابقت با خطوط اصلی دورنماهای علمی ـ فنی، اقتصادی و تمامجامتی و در مطابقت با شرایط برنامه های دورنمایی کارخانه ای مشخص و دیگر تخصص یابی های کارگران در کارخانه ها، آموزش و آموزش عالی بخش های زیر به خدمت گرفته می شوند:
الف
· ادامه دادن به آموزش حرفه ای مدرن با پروفایل پهناور و یا ادامه دادن به تخصص یابی حرفه ای عالی تر بر مبنای تخصص کار فنی موجود.
ب
· تکمیل مستمر تخصص مورد نظر در مطابقت با توسعه بالنده در علم و تولید، جهت تضمین ادامه آموزش حرفه ای متمایز فزونتر.
پ
· کسب تخصص های حرفه ای نوین در مطابقت با پروفیلیزاسیون اقتصادی و اقدامات مربوط به راسیونالیزاسیون برای کار حرفه ای در رشته در حال تغییر.
ت
· کسب زیرتخصص های لازم برای آموزش کردوکارهای حرفه ای با پروفایل تنگتر (تخصصی عالی تر)
· بدین طریق در به روی همه زحمتکشان جهت گذار به حرفه های فنی با تخصص عالی باز می شود.
· مراجعه کنید به آموزش و
پرورش، موبیلیته اجتماعی (تحرک، جا به جایی اجتماعی)
جا به جایی اجتماعی
تحرک اجتماعی
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/4093
پایان
آموزش و پرورش حرفه ای
۱
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/9082
۲
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/9100
۳
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/9110
پایان
آموزش و پرورش عمومی
۱
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/8532
۲
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/8534
۳
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/8535
پایان
تعلیم و تربیت
(آموزش و پرورش و پداگوژیک)
۱
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/9436
۲
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/9458
۳
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/9468
۴
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/9474
پایان
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر