۱۴۰۱ مرداد ۲۰, پنجشنبه

درنگی در اندیشه ای (۳۳۴)

 Ist möglicherweise ein Bild von 5 Personen, Bart und Personen, die stehen

میم حجری
 
 دکتر فاطمی

متاسفانه در گذشته و قبل از فروپاشی اتحاد شوروی به دلایل زیاد از جمله نفوذ افراد بی خصلت و خودمحور و فرصت طلب به درون حزب کمونیست شوروی موجبات انحراف این حزب را از تبعیت از اصول سوسیالیستی در اتخاذ سیاست های داخلی و خارجی فراهم ساختند.
 
بینش سوبژکتیویستی
یکی از اساسی ترین دلایل نظری (فقهی و فلسفی) تداوم جنایت در تاریخ بشری
است.
 
بینش سوبژکتیویستی
مهمترین و مضرترین بینش حاکم در جامعه طبقاتی بوده است.
 
طبقه بندی انسان نوعی
به 
خیر و شر، 
صالح و مفسد،
 خادم و خاین، 
مهربان و موذی 
و امثالهم
مبتنی بر این بینش ضد علمی و ضد عقلی بوده است
و
راه را برای نفی فیزیکی همنوعان  هموار ساخته است.
 
وجه مشترک تئوریکی (فقهی و فلسفی) برده داری، فئودالیسم، فاشیسم، میلیتاریسم، استالینیسم، پولپوتیسم، امپریالیسم، فوندامنتالیسم  و اولیگارشیسم
همین بینش سوبژکتیویستی
است.
 
پرولتاریا 
به همین دلیل 
چاره ای جز به چالش علمی و انقلابی کشیدن این بینش مضر و منفی و مخرب 
ندارد.
 
اجامر خردستیز مرتجع
چه بسا
با
 بینش سوبژکتیویستی 
به 
تحریف مقوله نوعی انسان و حتی طبیعت (جماد و نبات و جانور) 
می پردازند.
 
این بدان معنی است
که
فقط بشریت نیست 
که 
با متد خرافی سوبژکتیویستی
 به 
دو «طبقه» فقهی بلورین و انعطاف ناپذیر و نفوذ ناپذیر هابیل و قابیل (خیر مطلق و شر مطلق)  
طبقه بندی می شود.
 
حافظ

گر جان بدهد سنگِ سیه، لعل نگردد

با طینتِ اصلی چه کُند، بدگهر افتاد

معنی تحت اللفظی:
سنگ هر چقدر هم زور بزند لعل نمی شود.
برای اینکه سنگ بدذات و بدسرشت است و لعل نیک ذات و نیک سرشت.
 
حافظ
جمادات 
را  
حتی
به
هابیل و قابیل
طبقه بندی و تحقیر و تجلیل می کند.
 
در حالیکه سنگ و لعل هر دو از عناصر شیمیایی اند و تفاوت ذاتی بین آنها وجود ندارد.
کسی هم نمی تواند اثبات کند آلومینیویم و مگنزیوم شریف تر و نیک سرشت تر از سیلیسیوم است.    
 

همین طبقه بندی ایرئالیستی و ایراسونالیستی (ضد واقعی و ضد عقلی)

در مورد نباتات هم صورت گرفته و صورت می گیرد:

سرو بی ثمر

هابیل واره

قلمداد می شود

و

درختان میوه

قابیل واره.

 

دلیل بی ثمر بودن سرو در ادبیات برده داری و فئودالی

آزادگی سرو 

قلمداد می شود.

گفت:

آزادگان تهی دست اند.

 

همین طبقه بندی سوبژکتیویستی

در مورد جانوران نیز صورت می گیرد.

مثلا

پروانگان تجلیل می شوند و سوسک ها و مگس ها و غیره تحقیر.

در حالیکه اگر سوسک و مگس و غیره نباشد،

طبیعت به گنداب متعفن تبدیل می شود.

اسب

هابیل واره نمودار می گردد و به عنوان حیوانی نجیب، تجلیل می شود

و

خر و شتر و استر و غیره

قابیل واره نمودار می گردد و به عنوان حیوانی پست و فرومایه تحقیر می شود.

 

بر مبنای همین طبقه بندی سوبژکتیوستی

حکم ترور و تخریب و اعدام صادر می شود:

قتل الموذی، قبل ان یوزی

موذی را قبل از اینکه قادر به آزار باشد، بکشید.

بر اساس این بینش ضد علمی و ضد عقلی است
که
تیرهای جاده های روم
صلیبگاه بردگان عاصی می شوند.
دهها میلیون یهودی و چینی و روس و غیره
قتل عام می شوند.
دهها هزار پیر و برنا
به
سوء ظنی 
حتی
توسط شاه و شیخ
شقه شقه می شوند و در خاوران ها جلوی ددان درنده افکنده می شوند.
 
ادامه دارد.
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر