میم حجری
دکتر فاطمی
متاسفانه
در گذشته و قبل از فروپاشی اتحاد شوروی به دلایل زیاد از جمله نفوذ افراد
بی خصلت و خودمحور و فرصت طلب به درون حزب کمونیست شوروی موجبات انحراف این
حزب را از تبعیت از اصول سوسیالیستی در اتخاذ سیاست های داخلی و خارجی
فراهم ساختند.
بینش سوبژکتیویستی
یکی از اساسی ترین دلایل نظری (فقهی و فلسفی) تداوم جنایت در تاریخ بشری
است.
بینش سوبژکتیویستی
مهمترین و مضرترین بینش حاکم در جامعه طبقاتی بوده است.
طبقه بندی انسان نوعی
به
خیر و شر،
صالح و مفسد،
خادم و خاین،
مهربان و موذی
و امثالهم
مبتنی بر این بینش ضد علمی و ضد عقلی بوده است
و
راه را برای نفی فیزیکی همنوعان هموار ساخته است.
وجه مشترک تئوریکی (فقهی و فلسفی) برده داری، فئودالیسم، فاشیسم، میلیتاریسم، استالینیسم، پولپوتیسم، امپریالیسم، فوندامنتالیسم و اولیگارشیسم
همین بینش سوبژکتیویستی
است.
پرولتاریا
به همین دلیل
چاره ای جز به چالش علمی و انقلابی کشیدن این بینش مضر و منفی و مخرب
ندارد.
اجامر خردستیز مرتجع
چه بسا
با
بینش سوبژکتیویستی
به
تحریف مقوله نوعی انسان و حتی طبیعت (جماد و نبات و جانور)
می پردازند.
این بدان معنی است
که
فقط بشریت نیست
که
با متد خرافی سوبژکتیویستی
به
دو «طبقه» فقهی بلورین و انعطاف ناپذیر و نفوذ ناپذیر هابیل و قابیل (خیر مطلق و شر مطلق)
طبقه بندی می شود.
حافظ
گر جان بدهد سنگِ سیه، لعل نگردد
با طینتِ اصلی چه کُند، بدگهر افتاد
معنی تحت اللفظی:سنگ هر چقدر هم زور بزند لعل نمی شود.
برای اینکه سنگ بدذات و بدسرشت است و لعل نیک ذات و نیک سرشت.
حافظ
جمادات
را
حتی
به
هابیل و قابیل
طبقه بندی و تحقیر و تجلیل می کند.
در حالیکه سنگ و لعل هر دو از عناصر شیمیایی اند و تفاوت ذاتی بین آنها وجود ندارد.
کسی هم نمی تواند اثبات کند آلومینیویم و مگنزیوم شریف تر و نیک سرشت تر از سیلیسیوم است.
همین طبقه بندی ایرئالیستی و ایراسونالیستی (ضد واقعی و ضد عقلی)
در مورد نباتات هم صورت گرفته و صورت می گیرد:
سرو بی ثمر
هابیل واره
قلمداد می شود
و
درختان میوه
قابیل واره.
دلیل بی ثمر بودن سرو در ادبیات برده داری و فئودالی
آزادگی سرو
قلمداد می شود.
گفت:
آزادگان تهی دست اند.
همین طبقه بندی سوبژکتیویستی
در مورد جانوران نیز صورت می گیرد.
مثلا
پروانگان تجلیل می شوند و سوسک ها و مگس ها و غیره تحقیر.
در حالیکه اگر سوسک و مگس و غیره نباشد،
طبیعت به گنداب متعفن تبدیل می شود.
اسب
هابیل واره نمودار می گردد و به عنوان حیوانی نجیب، تجلیل می شود
و
خر و شتر و استر و غیره
قابیل واره نمودار می گردد و به عنوان حیوانی پست و فرومایه تحقیر می شود.
بر مبنای همین طبقه بندی سوبژکتیوستی
حکم ترور و تخریب و اعدام صادر می شود:
قتل الموذی، قبل ان یوزی
موذی را قبل از اینکه قادر به آزار باشد، بکشید.
بر اساس این بینش ضد علمی و ضد عقلی است
که
تیرهای جاده های روم
صلیبگاه بردگان عاصی می شوند.
دهها میلیون یهودی و چینی و روس و غیره
قتل عام می شوند.
دهها هزار پیر و برنا
به
سوء ظنی
حتی
توسط شاه و شیخ
شقه شقه می شوند و در خاوران ها جلوی ددان درنده افکنده می شوند.
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر