۱۴۰۱ مرداد ۳۰, یکشنبه

درنگی در اندیشه ای (۳۶۷)

Ist möglicherweise ein Bild von 1 Person und Text

 میم حجری

درنگی در دعاوی دکتر مرتضی محیط

 اصلاح طلبان میرحسین موسوی را به موزه تاریخ سپردند.
  دستاوردهای انقلاب اکتبر دنیا را متاثر ساخت
 اما آن سیستم سوسیالیسم علمی نبود.
 باید به پدیده های عمده برای درک ریشه ای بیشتر نگریست تا توان تحلیل پدیده های خرد را داشته باشیم.
 
 ۱
 اصلاح طلبان میرحسین موسوی را به موزه تاریخ سپردند.
 

منظور از اصلاح طلبی چیست، اگر رفرمیسم نیست؟
 
مشخصات سانترال رفرمیسم چیست 
که
حساب آن را از روولوسیونیسم و یا مارکسیسم  جدا می کند و آن دو را به طرز آشتی ناپذیری 
رو در روی یکدیگر قرار می دهد؟

مهم ترین مشخصه رفرمیسم
منشاء پرولتری آن است.
 
لاسالیانیسم
به عنوان مهم ترین نماینده رفرمیسم در آلمان
در رأس جنبش کارگری المان قرار داشت.
 
سؤال از دکتر محیط:
مگر میرحسین و مش زهرا و کلبه کروب
نمایندگان طبقه کارگر ایران تشریف داشته اند؟
علاوه بر این، مگر خواهان تشکیل جامعه سوسیالیستی از طریق همکاسگی با بورژوازی نیمه فئودال ـ نیمه کلریکال (روحانی) ایرانند؟

۲
  دستاوردهای انقلاب اکتبر دنیا را متاثر ساخت
 اما آن سیستم 
سوسیالیسم علمی
 نبود.

اولا
آنچه «در عرض ۱۰ روز، دنیا را تکان داد»، نه دستاوردهای انقلاب اکتبر، 
بلکه پیروزی آن بود.

آرزوی چندین هزارساله توده های مولد و زحمتکش 
با پیروزی انقلاب اکتبر 
برآورده شد و جهان دچار زلزله ای عظیم گشت و توده های ستمدیده را به چالش آشتی ناپذیر با استثمارگران جهان برانگیخت.

ثانیا
دستاوردهای انقلاب اکتبر
که
سیستم نبوده اند.

حتی خود انقلاب اکتبر 
رخدادی تاریخی ـ طبقاتی بوده است
و
نه
سیستم
تا
سوسیالیسم علمی و یا اوتوپیکی
باشد.

ثالثا
انقلاب اکتبر و یا دستاوردهایش
پدیده ای جامعتی ـ مادی بوده است
و
نمی تواند سوسیالیسم علمی و یا سوسیالیسم اوتوپیکی
باشد.

چون سوسیالیسم و یا کمونیسم علمی،
تئوری
است.

    سوسیالیسم علمی و یا کمونیسم علمی

به معنی وسیع کلمه

 به تئوری مارکسیسم ـ لنینیسم به مثابه  استدلال و اثبات فلسفی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی  فراگیر یکپارچه مبارزه طبقه کارگر و حزب طبقه کارگر برای تحول انقلابی جامعه، برای تشکیل سوسیالیسم و کمونیسم اطلاق می شود.

  استفاده از مفهوم سوسیالیسم علمی به معنی وسیع کلمه برای مارکسیسم ـ لنینیسم، 
نشاندهنده فونکسیون تئوری مارکسیستی ـ لنینیستی به مثابه جهان بینی  طبقه کارگر و سوسیالیسم و به مثابه ابزار ساختمان نظام جامعتی نوین است. 
    اینجا ضمنا وحدت مارکسیسم ـ لنینیسم انعکاس می یابد که قبل از همه حاکی از کاربست، تداوم و استکمال آموزه های فلسفی و اقتصادی مارکسیسم در آموزه رسالت تاریخی طبقه کارگر و ساختمان سوسیالیسم و کمونیسم  نمودار می گردد.

   سوسیالیسم علمی 

به معنی محدود کلمه

بخشی از تئوری مارکسیسم ـ لنینیسم است.

    سوسیالیسم علمی به مثابه بخشی از تئوری مارکسیسم ـ لنینیسم به معنی محدود کلمه،  در برگیرنده مسائل زیر است:

 

الف 

    دربرگیرنده آموزه مبارزه طبقاتی طبقه کارگر است.

ب 

   دربرگیرنده استراتژی و تاکتیک طبقه کارگر در مبارزه طبقاتی است.

پ 

    دربرگیرنده انقلاب سوسیالیستی است.

ت 

    دربرگیرنده دولت سوسیالیستی است.

ث 

    دربرگیرنده حزب پرولتری است.

ج 

    دربرگیرنده سازمان یابی طبقه کارگر و متحدین آن است.

ح 

    دربرگیرنده ساختمان سوسیالیسم و کمونیسم است.

۳
 باید به پدیده های عمده برای درک ریشه ای بیشتر نگریست تا توان تحلیل پدیده های خرد را داشته باشیم.

دکتر مرتضی محیط
از الفبای مارکسیسم، یعنی از ساده ترین مفاهیم فلسفه مارکسیستی 
به کلی 
بی خبر است.
 
پدیده چیست؟

پدید به بروز و نمود ماهیتی و یا ذاتی اطلاق می شود.

پدیده و یا نمود و یا مظهر
به تنهایی وجود ندارد.

پدیده
در
دیالک تیک پدیده و ماهیت
وجود دارد
و
تعیین کننده در این دیالک تیک
ماهیت 
است.

پدیده مثل فرم
مرئی و محسوس است.

ماهیت و یا ذات
اما
مثل محتوا
نامرئی و نامحسوس است.

بنابرین
دم زدن از پدیده های عمده و خرد
نادرست است.

ضمنا
ضد عمده و یا اصلی
فرعی
است
و
نه
خرد.

خرد
ضد دیالک تیکی کلان است.

پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر