برگردان
۱۹
· علاوه بر این، در مایحتاج جمعیت کشور، تحرکات (تغییرات) مایحتاجی تصادفی به میزانی نه ناچیز پدید می آیند که مبتنی بر تغیر (واریابلیته، عدم ثبات) و فردیت (ایندیویدوئالیته) حوایج جمعیت اند.
۲۰
· این پدیده به تعیین وظایف مهمی در زمینه بازارپژوهی منجر می شود.
۲۱
· مایحتاج پژوهی و مایحتاج کاهی (کاهش میزان مایحتاج) باید توسط رشته های تولید کننده مواد مصرفی اقتصاد ملی و تجارت مواد مصرفی و عرصه های خدماتی سوسیالیستی صورت گیرند.
۲۲
· عرضه کالاها با توجه به نحوه و نوع بروز مایحتاج طبقه بندی و تعیین می شود:
الف
· کالاهای مایحتاج روزمره
· (مواد غذایی، مواد التذاذی مثلا مشروبات الکلی و غیرالکلی از قبیل قهوه و چای و غیره، کالاهای خانگی ـ شیمیایی، مثلا پودر رختشویی، ظرفشویی، دست شویی و غیره)
ب
· کالاهای مایحتاج پریودی (جدولی)
· (کفش، پوشاک، کالاهای فصلی، کالاهای ورزشی)
پ
· کالاهای مایحتاج غیر پریودی
· (مبلمان، مواد مصرفی درازمدت، مثلا فرش، میز و صندلی و پرده حمام، کنسرو، حبوبات و غیره)
۲۳
· مایحتاج تولیدی در سوسیالیسم، وسایل تولیدی مولدین صنعتی، کشاورزی و صنایع دستی را دربر می گیرد.
۲۴
· مایحتاج تولیدی در سوسیالیسم، مبتنی بر کردوکار اقتصادی کارخانجات است که بر اساس پلان، صندوق تولیدی کارخانه و وسایل اقتصاد صورت می گیرد.
· صندوقی که توسط جامعه در اختیار کارخانجات قرار داده شده است.
۲۵
· پیشرفت علمی و فنی به توسعه سریع مایحتاج تولیدی، وسایل تولید و به ویژه ابزارهای تولید کارآمدتر منجر می شود.
۲۶
· با سطح رشدیابنده مولدیت (راندمان کار) و استاندارد (سطح) زندگی، مایحتاج تولیدی نیز قانونمندانه افزایش می یابد.
۲۷
· تولید مواد مصرف روز افزون، مطالبات عالی تری از دامنه و کیفیت و مؤثریت وسایل تولید طلب می کند.
۲۸
· برای ارزیابی اقتصادیت (بارآوری) کارخانجات، تأمین حوایج متناسب با مایحتاج جمعیت کشور، معیار تعیین کننده ای است.
۲۹
· کارخانجات سوسیالیستی، زمانی از عهده انجام تکالیف خود در مقابل جامعه برمی آیند که فراورده ها و خدمات شان به لحاظ مقدار، کیفیت، تنوع و قیمت با الزامات اقتصادی ـ ملی و نهایتا با مایحتاج جمعیت کشور مطابقت داشته باشند.
پایان
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر