۱۳۹۸ آذر ۲۹, جمعه

دایرة المعارف جامعه شناسی مارکسیستی ـ لنینیستی (۵۱۹)

 
پروفسور دکتر
ولفگانگ ایشهورن
اریش هان
مانفرد پوشمن
روبرت شولتس
هورست تاوبرت
و
دهها تن دیگر
(۱۹۶۹)

برگردان
شین میم شین

سازمان ـ تحلیل سوسیولوژیکی
ادامه

۱۰
·    سازمان ـ تحلیل سوسیولوژیکی مارکسیستی ـ لنینیستی سازمان های اجتماعی را نه فقط به مثابه سیستم های آگاهانه تشکیل یافته، بلکه همزمان به مثابه سیستم های اجتماعی تاریخا تعین یافته (دترمینه گشته) مورد پژوهش قرار می دهد و اطلاعات حاصله را مورد حلاجی قرار می دهد تا از عهده بررسی خلاقانه روندهای سیستمی خود برآید و با معاییر آماجین عینی مستدل دمساز کند و به انطباق فراگیر توسعه های سازمانی و تمامجامعه ای نایل آید.

۱۱
·    در تحلیل اطلاعات (انفرماسیون) قبل از همه پیوند  اطلاعات با تصمیمگیری ها اهمیت خاصی کسب می کند.
·    ضمنا توجه نه فقط بر روند تصمیمگیری در سطوح عالی تصمیمگیری، بلکه عمدتا بر روندهای اطلاعاتی و تصمیمگیری انبوه (توده ای) در کلکتیوهای سوسیالیستی و سازمان های پایه ای مبذول می شود.

۱۲
·    ما اینجا، هم، با تجزیه و تحلیل روندهای سازمانی و روندهای تصمیمگیری رسمی سر و کار داریم و هم، با تصمیمگیری های مربوط به حیات سوسیالیستی به طور کلی.

۱۳
·    تا هر چه بیشتر و بهتر بتوان به مسائل اطلاعات، رسانه های اطلاعاتی، فرم های اطلاعات، مقادیر اطلاعات روشن، تنظیم یافته و به لحاظ کمی و کیفی حل و فصل شونده مبرم در مدت زمان معین محدودی، راه حل های سوسیولوژیکی و درخور رهبری عرضه کرد.

۱۴
·    انفرماسیون ـ پژوهی سوسیولوژیکی را به همین دلیل می توان در سازمان ـ تحلیل نیز به مثابه مدخلی به قانونمندی های مکانیسم های رهبری تلقی کرد. 

۱۵
·     این امر به ویژه زمانی اعتبار کسب می کند که انفرماسیون و تصمیمگیری به مثابه کمپلکسی (بغرنجیتی) درک شود.

۱۶
·    انفرماسیون در تصمیمگیری برای  سازمان ـ تحلیل سوسیولوژیکی، بیشتر مفهومی کلیدی است.

۱۷
·     در مغایرت با پراتیک سازمانی عام، برای سازمان ـ تحلیل سوسیولوژیکی مارکسیستی ـ لنینیستی به ویژه با توجه به تدارک تصمیمگیری ها و تحقق تصمیمگیری ها و جایگاه فونکسیونال شان در سیستم، سلسله ای از مسائل بازهنوز وجود دارند.
·    (مسائلی که باید بسته شوند. حل شوند. مترجم)

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر