۱۳۹۸ آذر ۲۶, سه‌شنبه

پروا و پرواز و پارس و پرخاش (۲۰۳)

 
جمعبندی
از
مسعود بهبودی
 
هیچ موجودى را شما نمى‏توانید سراغ کنید الّا اینکه کارگر و کار در او موجود است و خودش کار است.
کارگرها هم کارند، از کار پیدا شده ‏اند.
حریف جمکرانی

خدا کارگر است.
لاشخور جمارانی

۱
عجب مزخرفاتی

۲
خدا
نه
کارگر
بلکه انعکاس آسمانی ـ انتزاعی اعضای طبقات حاکمه انگل و استثمارگر و ستمگر است.

۳
همانطور که مفهوم درخت از تجرید سرو و صنبور و غیره تشکیل یافته
مفهوم خدا هم از تجرید اعضای طبقات حاکمه انگل تشکیل یافته است

خدا = طبقه حاکمه ـ خدا

۴
الله
در قرآن مش کریم
همه صفات چنگیزخان ها را دارد:
دیالک تیکی
از
مهر و قهر
حماقت و حمایت
رحمان و رحیم
کذاب و صدیق
جبار و مهربان
...
است:
به
سلامی گردن می زند
و
به
دشنامی خلعت می بخشد.

۵
کار
فونکسیون کارگر
است
برادر متقی

۶
کار
پل پیوند سوبژکت (فاعل) با اوبژکت (مفعول) است.

۷
اینها الفبای جامعه شناسی اند.
 
علی
آیا هنر بازتاب واقعیت است؟

۱
نه.
هنر نمی تواند بازتاب واقعیت عینی باشد.

۲
آثار هنری انعکاس (بازتاب) هنری واقعیت عینی اند.

۳
هنر چیست؟

۴
برای دادن پاسخ به این پرسش
باید پرسید:
میتولوژی (علم الاساطیر) چیست؟
تئولوژی (خداشناسی، فقه) چیست؟
فیلوسوفی (فلسفه، عقل کل اندیش) چیست؟
علم:
بیولوژی
فیزیولوژی
ژئولوژی
کوسمولوژی
شیمی
فیزیک...
چیست؟

۵
کسی پاسخی به این پرسش ها دارد؟
 
حریف
بازتاب واقعيت عينى با بازتاب هنرى واقعيت عينى چه فرقى دارد ؟
 آيا هر واقعيتى جداى از "خود عينى" واقعيتى ديگر از نوع هنرى در خود دارد كه بازتاب مى نمايد ؟
 
درود.
 بازتاب = انعکاس = عکس اندازی = عکس برداری. 
 
مثلا 
درخت
 به 
انحای مختلف
 در
 آیینه ذهن ما 
عکس می اندازد 
و
 یا
 ما
از
 درخت 
به
 انحای مختلف 
عکس برمی داریم. 
 
هنر
 بسان علم و فلسفه و غیره 
فرمی از انعکاس است. 
 
فرم معیوبی از انعکاس است. 
فرم پیریمیتیوی از انعکاس است
 
هماندیشی شتابزده با حریفی

۱
در جوامع سرمایه داری پیشرفته (جوامع امپریالیستی)
حداقل معاش توسط دولت اجتماعی تضمین می شد.

۲
یعنی
کارگران بیکار حداقل معاش خود را از اداره کار دریافت می کنند
پیران و بیماران عاجز از کار از اداره اجتماعی.

۳
این عملا و عینا
برای پیشگیری از انقلاب توده زحمتکش بوده است.

۴
به زبان بورژوازی
برای حفظ صلح اجتماعی است.

۵
این حمایت اجتماعی عملا از حقوق و دستمزد کارمندان و کارگران و دهقانان و پیشه وران شاغل
کسر می شود و به کارگران بیکار و علیل و ذلیل داده می شود.

۶
ضمنا به انقلاب اجتماعی افسار زده می شود.

۷
کارد به استخوان کارگر نمی رسد تا انقلاب کند و فرمانفرمایی خود را برپا دارد.

۸
با این حمایت اجتماعی
طبقه کارگر
لومپن پرولتریزه می شود
گداواره می شود
و
مسخ می شود.

۹
ترفند بدی نیست:
تبدیل پرولتاریای انقلابی (سوبژکت طراز نوین تاریخ، منجی بشریت) به لومپن پرولتاریا
به
زباله

۱۰
نئولیبرالیسم
دولت را از حمایت سیستماتیک و نسبتا آبرومندانه از زحمتکشان منع می کند.

۱۱
کار دولت را
به نظر علمای نئولیبرالیسم
باید بنیادهای خیریه و کلیسا و کنیسه و مسجد و حاتم های طایی
به عهده گیرند.

۱۲
این به چه معنی است؟

۱۳
این به گدای واقعی و علنی تبدیل شدن توده بیکار می انجامد.

۱۴
این به تخریب شعور و شخصیت عمیق پرولتاریا منجر می شود.

۱۵
این ضمنا
به معنی تشدید مبارزه طبقاتی از بالا ست.

۱۶
این به بی خانمان تر شدن و بی همه چیز مادی و فکری شدن توده زحمت منتهی می شود.
توده زحمتی که پتانسیل (ظرفیت) انقلابی اش تخلیه شده است:
لومپن پرولتاریای مرتجع و ضد انقلابی شده است.

۱۷
تحت این شرایط
طبقه کارگر مسخ شده و با حزب خود بیگانه گشته
فریب لاشخورهای عوامفریب طبقه حاکمه را می خورد
یعنی
امثال ترامپ ها
را
برلسکونی
را
نئوفاشیست ها
را
انتخاب می کند.
یعنی بدترین دشمنان خود را به قدرت میرساند.

۱۸
زمینه برای جنگ های ویرانگر هموار می گردد و برادران و خواهران همین کارگران در کشورهای جهان سوم
دچار ذلت صد چندان می شوند.

۱۹
حدود ۷۰ میلیون نفر اکنون دربدرند.
میلیون ها نفر کشته و زخمی شده اند

۲۰
اگر توده ناراضی مسخ گشته
به جنبش هم دربیاید
غولی بی سر می گردد که خود را به در و دیوار می زند
و
انقلاباتش
مخملی می شوند:

توده زحمت در فرانسه
مدت های مدیدی است که جلقه زرد پوشیده و عن قلاب می کند

۲۱
توده های عرب در بهار عربی عنقلاب کرد
در مصر اجامر مذهبی و بعد ارتشی روی کار آمدند
در ترکیه اجامر فاشیستی - فوندامنتالیستی
در
ایران اجامر جماران
در
افغانستان
پس از شکست انقلاب دموکراتیک
طالبان
در سوریه واویلا ست
...
 
حداقل ۳۰۴ نفر فقط توی دو روز اعتراضات بحق
آبان ماه
کشته شدن ,
بعد نباید شاشید توی جمجمه کسی که تصور اصلاح پذیری از این حکومت داشته باشه آیا؟
حریف

۱
هی حریف حواس پرت
اولا
اینها مخالف تظاهرات ابان بوده اند و کسب و کارشان در همان دو روز تخریب اعتبار معترضان بوده است و توجیه جنایات جماران

۲
اینها کاسه های داغتر از اش بوده اند.

۳
ثانیا
لامصب
تو
چگونه
از
کسانی که شقه شقه گشتن سران و سرداران توده
به
تخمشان نیست
انتظار تأثیر پذیری از کشته شدن ۳۰۰ نفر ناشناس داری؟

۴
عقلت کجا ست؟

۵
اینها اصلا جمجمه ندارند
تا
تو
بر آن بشاشی
 
واژه باید خود باد
واژه باید خودباران
باشد.

۱
تو در کامنت ما نمی توانی حتی کلمه ای که طعنه باشد پیدا کنی.

۲
تو خیال میکنی مشد احمد گفتن توهین است و آیة الله احمد و یا حجة الاسلام احمد گفتن تحبیب.

۳
ضمنا ترامپ و سلیمان و لطان یابو بدتر از جلادان جماارن نیستند.

۴
حتی داعش بهتر و اصولی تر و راسیونال تر از اجامر جماران است.

۵
حالا مغز کپک زده ات را به کار انداز و بگو
چرا.

۶
مغز کپک زده هم تحلیل است و نه توهین
 
سعدی

ره عقل جز پیچ بر پیچ نیست
بر عارفان جز خدا هیچ نیست

توان گفتن این با حقایق شناس
ولی خرده گیرند اهل قیاس

که پس آسمان و زمین چیستند؟
بنی آدم و دام و دد کیستند؟

پسندیده پرسیدی
ای هوشمند
بگویم گر آید جوابت پسند

که هامون و دریا و کوه و فلک
پری
آدمی‌زاد
و
دیو
و
ملک

همه هرچه هستند از آن کمترند
که با هستی اش نام هستی برند

عظیم است پیش تو دریا به موج
بلند است خورشید تابان به اوج

ولی اهل صورت کجا پی برند
که ارباب معنی به ملکی درند

که گر آفتاب است یک ذره نیست
وگر هفت دریا ست یک قطره نیست

چو سلطان عزت علم بر کشد
جهان سر به جیب عدم در کشد
 
احسان طبری

ترديدی نيست که راهزن خون‌آشام به چاکر نيازمند است و مسؤوليت چاکر هم به اندازه ارباب نيست.
ولی آيا کوره پُرنفير شيطان که در آن انسان‌ها را کباب می‌کنند، بدون هيزم‌کِشان، بدون اين مأموران معذور، می‌توانست بسوزد؟
سوال مهمی است، اين‌طور نيست؟
عمله شيطان، گاه خود او را هم در شرارت پشت سر می‌گذارند،
گاه از خود او مکّارتر و فرومايه‌تر می شود.

۱
ایراد تبیینی طبری
در استفاده او از مفاهیم هنری ـ ادبی ـ فقهی ـ فئودالی ـ قرون وسطایی است.
طبری با مفاهیم فلسفی
بیگانه است.

۲
طرز تفکر طبری
به طرز تفکر اسکولاستیکی تنه می زند.

۳
به زبان مته متیکی (هندسی)
همدیگر را قطع می کنند
با هم دیگر تماس می یابند.

۴
شیطان از مفاهیم فقهی (تئولوژیکی) است.
یعنی حاوی و حامل بار منفی است.
البته فروغ می کوشد وارونه اش کند
تا
حرس الله را دربیاورد.

۵
استفاده
از
این
مفهوم فقهی
درجه عامیت اندیشه طبری را پایین می آورد.

۶
این حکم طبری
شمول عام دارد.

۷
به زبان او:
عمله الله هم بسان عمله ابلیس
عمل می کنند.

۸
دلیلش
نه در فرومایگی (پستی) (از مفااهیم محبوب نیچه) آنها
بلکه در جایگاه اجتماعی آنها ست.
دلیل مادی و طبقاتی دارد.

۹
به زبان فلسفی
دلیل ماتریالیستی دارد و نه دلیل اخلاقی ، سرشتی، جبلی، لدنی، مادرزادی.

۱۰
عمله الله و ابلیس
جز نیروی کار خود
سرمایه ای
ندارند.
پشت و پناهی ندارند
تکیه گاهی
و
پارتی ئی ندارند.

۱۱
به همین دلیل
چنان کار می کنند که ارباب را پسند افتد و اخراج شان نکند
بلکه مزدشان را فزونتر سازد.

۱۲
ای بسا کارگران در کارخانجات امپریالیستی
که از همدیگر
به کارفرما
گزارش می دهند
و
باعث اخراج همطبقه های خود حتی می شوند.

۱۳
دلیلش
فقط
در نگااه سطحی و سرسری
فرومایگی است.

۱۴
دلیلش ماتریالیستی است.

۱۵
هدف اینها تضمین محل کار خویش به هر قیمت است.

۱۶
فرومایگی و صفات قبیحه و حسنه متنوع
ثانوی اند.

۱۷
یعنی تعیین کننده نیستند.

۱۸
شعور جامعه ای (اجتماعی)
انعکاس وجود جامعه ای است.

۱۹
مثال:
دختر و پسر بورژوا (صاحب همان کارخانه)
هرگز جاسوسی از این و ان نمی کند.
نیازی ندارد

۲۰
جایگاه اجتماعی اش از او فردی پارسا در نظر عوام می سازد
و
گرنه
فرومایه تر از هر کارگر بدبختی است که همکارش را لو می دهد تا محل کارش را تضمین کند
 
ادامه دارد.
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر