۱۳۹۸ دی ۴, چهارشنبه

دایرة المعارف جامعه شناسی مارکسیستی ـ لنینیستی (۵۲۲)

 
پروفسور دکتر
ولفگانگ ایشهورن
اریش هان
مانفرد پوشمن
روبرت شولتس
هورست تاوبرت
و
دهها تن دیگر
(۱۹۶۹)

برگردان
شین میم شین

سازمان شناسی مارکسیستی ـ لنینیستی
(علم التشکیلات مارکسیستی ـ لنینیستی)
ادامه 

۷
·    تسلط بر روندهای عینی توسعه جامعه سوسیالیستی به مثابه کل  و تسلط بر سیستم اقتصادی به مثابه هسته مرکزی سیستم جامعه ای شکوفاگشته که برای رهبری جامعه لازم است، مستلزم توسعه سازمان شناسی مارکسیستی ـ لنینیستی و استفاده عالمانه از آن (استفاده مبتنی بر دانش تجربی و علمی از آن) است.

۸
·    تشکیل سازمان شناسی مارکسیستی ـ لنینیستی از مطالبات عینی ئی جوانه می زند و رشد می کند که علم برای حل وظایف بغرنج و پیچیده تر شونده در تشکیل و تقویم (قوام بخشی) سیستم جامعه ای توسعه یافته سوسیالیسم در آلمان دموکراتیک تعیین و طرح کرده است.

۹
·    سازمان شناسی مارکسیستی ـ لنینیستی بر پایه تجارب حاصله در سازمان روندهای جامعه ای و معارف رشته های تشکیل شونده بنا می شود.

۱۰
·    سازمان شناسی را نباید از روند توسعه کردوکار رهبری علمی با کیفیت عالی تر ضرور مجزا ساخت.

۱۱
·    کردوکار رهبری مبتنی بر علم در جامعه سوسیالیستی متکی بر سازمان شناسی مارکسیستی ـ لنینیستی است.

۱۲
·    قانونمندی هایی که باید تحت تسلط در آورده شوند، دال بر مؤکدیت اهمیت سازمان شناسی مارکسیستی ـ لنینیستی و استفاده از آنند.
·    این بدان معنی است که بغرنجی وظایف کردوکار رهبری  و اهمیتش برای مؤثریت اقتصاد و کلیه عرصه های دیگر جامعه سریعتر از دیگر مراحل و عناصر روندها رشد می کند. 

۱۳
·    سازمان شناسی مارکسیستی ـ لنینیستی رشته علمی نسبتا جوانی است  و در آغاز توسعه به رشته علمی نسبتا جامع (بسته) قرار دارد.

۱۴
·    وظیفه جامعه ای سازمان شناسی مارکسیستی ـ لنینیستی عبارت از این است که با استفاده از کلیه معارف نایله، به رشته های علمی دیگر نیز به انحای خاص جهت آزادسازی کلیه ظرفیت ها و قوای محرکه سوسیالیسم کمک رساند و با استفاده از کلیه جوانب تعاونیت (همکاری) سهم خود را به افزایش مستمر ظرفیت راندمان کار و خدمات جامعه سوسیالیستی ادا کند.

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر