دکتر ورنر سپمن
(متولد ۱۹۵۰)
دکتر فلسفه،
از
مسئولین انتشار «دفاتر ماکسیستی»
آثار
کتب و مقالات بیشماری در زمینه نقد ایده
ئولوژی، تئوری اجتماعی ـ انتقادی و جامعه شناسی فرهنگ
انسان و سیستم.
در انتقاد از مارکسیسم ساختارگرا
(۱۹۹۳)
دیالک تیک تمدن زدائی.
بحران، خردستیزی و زورگوئی
(۱۹۹۵)
پایان انتقاد اجتماعی؟
پسا مدرنیته، هم واقعیت، هم ایده ئولوژی
(۲۰۰۰)
دکتر ورنر سپمن
دفاتر مارکسیستی نوامبر ۲۰۱۰
برگردان
شین میم شین
·
آمار و ارقام زیر فاجعه را صریحتر نشان می دهند:
۱
·
۱۰ تا ۱۵ در صد جمعیت آلمان را می توان جزو اسپیریتوئالیست
ها قلمداد کرد که برای استقبال از عملیات ایزوتریکی آغوش بازی دارند.
۲
·
۲۰ در صد زنان آلمان جزو این دسته اند.
۳
·
در جوار «جویندگان معنا برای زندگی» که به لحاظ ایزوتریکی
فعالند، خیل عظیمی از افرادی صف کشیده اند که به این نوع عملیات و موضعگیری ها منفعلانه
اما به نظر تأیید می نگرند.
۴
·
اگر خرافات «عادی» را هم در مد نظر داشته باشیم، ۶۸ در صد
جمعیت آلمان به سمتگیری های مبتنی بر سحر و جادو، اخترشناسی، چیزهای ماورای حسی، اوکولیسم و سمتگیری های فراحسی باور دارند.
·
(اوکولیسم به
آموزش مربوط به قوای ماورای حسی حدسی و غیرقابل توضیح با قوانین طبیعی اطلاق می
شود. مترجم)
۵
·
عرضه ایزوتریک بطرز روزافزونی در ساختارهای سازمانی در فرم
فرقه های مذهبی «مصرف می شود.»
۶
·
مدارس عالی مردمی نیز از دیرباز دوره های آشنائی با «کارهای
انتقال انرژی و شعور»، «نوسان» و «مقدمات فال بینی به کمک ورق های بازی» عرضه می
کنند.
۷
·
مدیران برجسته شرکت ها و کارخانه ها و سیستمداران نامدار
نیز به هنگام اتخاذ تصمیمات مهم از مشاورات اخترشناسان و غیبگویان بهره بر می گیرند.
۸
·
آنچه که انسان ها از سر بیچارگی می جویند، اگرچه به دارائی
مذاهب تعلق دارند، ولی هسته مذاهب را تشکیل نمی دهند:
·
اینجا از خودشناسی و یقین یابی، تکیه گاه عاطفی و ذهنی در
جهانی لگام گسیخته و مهارناپذیر سخن در میان است.
۹
·
انسان ها به دنبال دورنمائی برای زندگی خویش می گردند.
·
زیرا الگوهای سمتگیری سنتی به طرز روزافزونی بی اعتبار گشته
اند و دیگر قابل استفاده نیستند.
۱۰
·
انسان ها از فرط بیچارگی به طرز روزافزونی به «خود
مطلوبسازی» روانی پناه می برند، تا بلکه از عهده مطالبات عصب سوز روزمره برآیند.
·
مطالباتی که به خطر از دست دادن سمت و شغل، مربوط می شوند و
حاکی از فقدان دورنمائی مطمئن برای زندگی اند.
۱۱
·
انسان ها به نیت دستیابی به این چیزها به مذاهب نیز روی می آورند.
۱۲
·
مذاهب اما بیشتر وقت ها به مثابه پاره سنگ هائی تلقی می
شوند که بی پناهان برای ساختمان خانه روحی خویش به خدمت می گیرند و چه بسا، همتراز
با چیزهای دلبخواهی و قابل تعویض دیگرند و به راحتی می توانند بوسیله کالاهای
ایزوتریکی جایگزین شوند.
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر