۱۳۹۷ آذر ۲۵, یکشنبه

زبان فارسی و ناهنجاری های جدیدش (۶۴ )

 
مهندس صادق انصاری
(ا. برزگر)
اندیشه ها، مفاهیم و زبان فارسی
در
قلمرو «ولایت فقیه»
 
دفتر چهارم
شورای نویسندگان و هنرمندان ایران
(۱۳۶۵)

ویرایش و تحلیل
از
شین میم شین
 
۱
(آیة الله خمینی
خطاب به شخصیت های مملکتی و مهمانان دهه فجر
کیهان ۲۳ بهمن ۱۳۶۴)

«این انقلاب فرانسه
اون انقلاب شوروی،
مطالعه کنند اشخاص ببینند که آیا قبل از این انقلاب ها چه بوده
و
حالا چی هست
و
 آیا به حال این ملت ها این اثری حاصل شده است؟»
 
معنی تحت اللفظی:
محققین
بروند و اوضاع قبل از انقلابات فرانسه و روسیه
را
بررسی کنند
و
ببینند
که
قبل
از
این انقلابات
اوضاع بهتر بوده است 
و
ملل فرانسه و روسیه
بهتر زیسته اند.
 
این لاطائلات امام امت
نه،
خطاب
 به 
مشتی دهاتی بی سوادتر از خود،
بلکه
خطاب
 به
 شخصیت های مملکت امام زمان و مهمانان خارجی جماران
است.
 
حریفی می گفت:
عیرانی جماعت 
را
خدای متعال خلق کرده
تا
آبروی ایران و ایرانی 
را
در
ملأ عام بریزند.
 
فرق هم نمی کند
 که
عمامه و عبا داشته باشند،
کلاه و کراوات
و
یا
روسری و چادرنماز.
 
این جفنگ امام امت
اما
به چه معنی است؟
 
۲
«این انقلاب فرانسه
اون انقلاب شوروی،
مطالعه کنند اشخاص ببینند که آیا قبل از این انقلاب ها چه بوده
و
حالا چی هست
و
 آیا به حال این ملت ها این اثری حاصل شده است؟»
 
این
اولا
به معنی تحریف مفهوم انقلاب است:
در
 قاموس روحانیت فئودالی ـ فوندامنتالیستی
انقلاب
نه
لکوموتیو تاریخ،
بلکه
در
بهترین حالت،
سد سدیدی در برابر سیر تاریخ 
است.
 
این 
به چه معنی است؟
 
۳
این بدان معنی است
که
انقلاب
همان ارتجاع معروف است.
 
انقلاب
حادثه ای است 
که
 تاریخ 
را 
اگر به عقب برنگرداند،
متوقف می سازد.

این به چه معنی است؟

۴
این بدان معنی است
که
روحانیت فئودالی ـ فوندامنتالیستی
دیالک تیک انقلاب و ارتجاع
را
دیالک تیک پیشرفت و پسرفت
را
وارونه می سازد.

آن سان
که
انقلاب = ارتجاع
نمودار می گردد
و
ارتجاع = انقلاب.

بنا بر این تحریف است
که
عنگلاب (ضد انقلاب) اسلامی،
یعنی
 پیروزی ارتجاع سرخ و سیاه
انقلاب نامیده می شود.

مشخصه اصلی مذهب
از
هر نوع
هم
همین است:
مذهب شعور وارونه و پا در هوا ست.

مذهب
همه چیز هستی
را
وارونه می بیند و وارونه می نماید.

به همین دلیل
برای رفع وارونگی بینش مذهبی،
باید
آن
را
وارونه ساخت.


چون
وارونه سازی وارونه
به
نفی وارونگی
می انجامد.

۵
«این انقلاب فرانسه
اون انقلاب شوروی،
مطالعه کنند اشخاص ببینند که آیا قبل از این انقلاب ها چه بوده
و
حالا چی هست
و
 آیا به حال این ملت ها این اثری حاصل شده است؟»
 
اگر کسی احیانا پای منقل اشرافیت فئودال و روحانی بنشیند،
با
«تعریف» فرمال دیگری
از
انقلاب
آشنا خواهد شد:
انقلاب = هرج و مرج = خر تو خر = آنارشی و هر کی به هر کی
 
به همین دلیل
حضرات
شرایط قاراشمیش پس از عنگلاب اسلامی
را
شرایط انقلابی
 می نامیدند.
 
۶
 
امام امت جماران
پس از پایان جنگ با صدام
«تعریف» فرمال اشرافیت فئودال و روحانی
را
در
مقابل سید علی و کوسه و ولایتی و موسوی و عردبیلی و غیره
از
صراحت گذراند:
 
«ما تاکنون انقلابی عمل نکرده ایم.
اکنون باید انقلابی عمل کنیم.»
 
بعد
فتوای خونچکان خود
را
صادر کرد
که
فاتحه بلند بالایی بر هر حساب و کتاب و قانون و دادگاه و مدنیت و فکر و فرهنگ
بود.
 
 
پیران ۶۰، ۷۰، ۸۰ ساله پرولتاریا
در
نهایت معصومیت و مظلومیت
تحت زجر جهنمی جماران قرار گرفتند 
و
رسوا و زجرکش و اعدام و شقه شقه شدند.
 
بدین طریق
انقلاب = ترور هر نفسکش = کشتار کلکتیو اندیشندگان = خر تو خر خونین
«تعریف» شد.
 
۷
 
«این انقلاب فرانسه
اون انقلاب شوروی،
مطالعه کنند اشخاص ببینند که آیا قبل از این انقلاب ها چه بوده
و
حالا چی هست
و
 آیا به حال این ملت ها این اثری حاصل شده است؟»
 
الف برزگر
فرم فرمولبندی جمله اجامر جماران
را
یعنی
آفتابه و لولهنگ برداشتن بر زبان بینوای فارسی توسط آیات عظام و علمای اعلام
را
به 
حق
به
چالش می کشد.
 
باید هم به چالش کشیده شود.
 
مسئله
اما
این است
که
فرم 
تحت تبعیت و تابعیت محتوا
تشکیل می شود.
 
چون
 در
 دیالک تیک فرم و محتوا
مثلا
در
دیالک تیک سخن و اندیشه
نقش تعیین کننده
از
آن محتوا (اندیشه) است.
 
اندیشه ی عندیشه گشته است که به جمله ی جفنگجمله (عرعر) گشته منجر می شود.
 
ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر