آنتی فمینیسم در چندین فرمات
تحلیلی
از
ربابه نون
به
یاد نیره
تحقیر حوا و آدم
به عنوان سمبل و نماد بشریت
و
طرد و تبعید آندو
از
بهشت برین به دوزخ زمین
عملا و عینا
به
گردن باریک تر از موی حوا
به مثابه نماد زنان
انداخته می شود.
این
فرمات پنجم از آنتی فمینیسم
است.
بهشت برین و دوزخ زمین
اما
استعاره و سمبل و نماد چیستند؟
۱
بهشت برین
نتیجه ایدئالیزاسیون و استه تیزاسیون
جامعه کمونیستی مبتنی بر خواهری ـ برادری ـ برابری انسانی برباد رفته و از یاد رفته
است.
همه تراژدی های سوزناک آنتیک (جهان باستان کلاسیک)
در
سوگ همین بهشت برین برباد رفته
تحریر یافته اند.
۲
افسانه ارتکاب گناه حوا و آدم و طرد و تبعید آندو از بهشت برین،
بیانگر تئولوژیکی (فقهی) گذار بشریت
از
جامعه کمونیستی آغازین به جامعه طبقاتی
است.
این گذار از جامعه مبتنی بر برابری به جامعه مبتنی بر نابرابری
اما
نه
در
اثر خوردن میوه ممنوعه توسط حوا و آدم
بلکه
در
اثر توسعه نیروهای مولده
بوده است.
اساسی ترین و بنیادی ترین دیالک تیک جامعه بشری
(هر جامعه بشری)
دیالک تیک سه عضوی زیر است
که
کشف داهیانه اش
بزرگ ترین خدمت مارکس و انگلس به بشریت و جامعه شناسی
بوده است.
کشفی
با
اهمیتی از طراز کشف آتش
بوده است:
دیالک تیک نیرو های مولده ـ مناسبات تولیدی (زیر بنای اقتصادی) ـ روبنای ایده ئولوژیکی
۳
این دیالک تیک سه عضوی
از
ترکیب دو دیالک تیک بنیادی زیر تشکیل می شود:
الف
دیالک تیک نیرو های مولده ـ منسابات تولیدی
ب
دیالک تیک زیربنای اقتصادی (مناسبات تولیدی) ـ روبنای ایده ئولوژیکی
۴
بدون درک و هضم و جذب (از آن خود کردن) این دیالک تیک سه عضوی
هرگز و به هیچ طریق و ترفندی
نمی توان
به
درک و توضیح ساده ترین مسئله جامعه بشری نایل آمد.
این
دیالک تیک سه عضوی
کلید بی همتای گشایش همه درها ست.
جوهر ماتریالیسم تاریخی
همین
دیالک تیک سه عضوی
است.
مراجعه کنید
به
نیروهای مولده
مناسبات تولیدی
زیربنا
روبنا
درک ماتریالیستی تاریخ
ماتریالیسم تاریخی
دیالک تیک فرم و محتوا
در
تارنمای دایرة المعارف روشنگری
۵
چرا و به چه دلیل
نه
حوای مادر
به مثابه نماد زنان
بلکه
توسعه نیرو های مولده
علت اصلی گذار بشریت از بهشت برین به دوزخ زمین
بوده است؟
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر