یدالله سلطان پور
·      میم می گوید:
در کشور ایران همه چیز تقلبی است.
همه چیز.
این درد دیرین ایران 
باید بطرزی ریشه ای و رادیکال بررسی شود
تا درمانی برای آن، بلکه کشف شود.
·      سؤال ما از دیرباز این است که تجزیه و تحلیل این
درد دیرین جامعه ایران را اما از کجا باید شروع کرد؟
·      برای شناخت هر چیز باید از نمود آن چیز به راه
افتاد و به بود آن چیز رسید.
·      به عبارت دیگر برای شناخت ذات هر چیز باید از
ظاهر آن چیز شروع به حرکت کرد.
·      چرا و به چه دلیل؟
۱
·      اولا به این دلیل که ذات هر چیز در ظاهر آن چیز نمودار
می  گردد.
·      مثلا از ظاهر هر سیب، یعنی از رنگ و بو و طعم و
ریخت آن، می توان ذات آن سیب را تا حد معینی حدس زد.
۲
·      ثانیا به این دلیل که میان نمود و بود و یا ظاهر
و ذات و یا پدیده و ماهیت، رابطه دیالک تیکی برقرار است.
·      دیالک تیک پدیده و ماهیت.
۳
·      این بدان معنی است که هر چیزی در این دیالک تیک
ظاهر و ذات و یا پدیده و ماهیت وجود دارد.
·      فرق و تفاوت و تضاد ظاهر با ذات و یا پدیده با
ماهیت اما این است که ظاهر و پدیده هر چیز مرئی (قابل رؤیت و یا دیدنی) است.
·      ذات و ماهیت هر چیز اما نامرئی است.
·      دلیل مانی پولاسیون ظاهر چیزها هم همین جا ست.
·      ظاهر چیزها را می توان به سلیقه مشتری دستکاری و
مانی پولیزه کرد تا گول ظاهر آن چیز را بخورد و برای ان چیز ماهیت و ذات زیبائی
تصور کند.
۴
·      چون چاره ای جز راه افتادن از خطه پدیده، ظاهر و
یا نمود و رسیدن به ظلمات ذات و یا ماهیت وجود ندارد.
۵
·      ما هم به همین دلیل از همین پدیده حی و حاضر،
یعنی از همین گزارش حریف از انتحار در کره جنوبی شروع می کنیم و پیشاپیش از
همنوعان خویش پوزش می خواهیم، اگر احیانا راجع به کردوکار و یا طرز تفکر آنها دست
به داوری بزنیم.
·      هدف مدد رسانی به کشف حقیقت عینی است و نه لطمه زنی
بر اعتبار همنوعی.
۶
·      گزارش حریف از «تیراژ» هراس انگیز انتحار در شهر
سئول کره جنوبی است: 
۱۴۱۶۰ نفر در سال
۳۹ نفر در روز
۷
·      میم بر آن است که این پدیده علت فرماسیونی،
طبقاتی و ایده ئولوژیکی دارد.
·      حق هم دارد.
·      وقتی ایده ئولوژی حاکم، که خواه و ناخواه، ایده
ئولوژی طبقه حاکمه است، شب و روز، لحظه به لحظه و در فرم های سنجیده و از کوره
پسیکولوژی مردم گذشته و با ترفندهای اندیشیده، فرماسیون اقتصادی ـ اجتماعی سرمایه
داری را به مثابه «پایان تاریخ بشریت» به خورد خلایق می دهد، توان شیر شرزه هم
برای کسب دورنما و امید کفایت نمی کند.
·      چه رسد به توده های خلق که تحت هژمونی ایده
ئولوژیکی تمام ارضی (گلوبال) طبقه حاکمه انگل و مرتجع و خردستیز فقط آنقدر از نعمت
فکر و فرهنگ برخوردار می گردند که برای طبقه حاکمه مفید و لازم است.
۸
·      وقتی از دیالک تیک زیربنای اقتصادی و روبنای ایده
ئولوژیکی سخن می رود، به همین دلیل است.
·      سیطره مناسبات تولیدی به تعویق افتاده و تضمین دم
به دم حفظ و توسعه و تحکیم آن، بدترین بلائی است که بر سر بشریت نازل می شود.
·      اینجا بشریت فقط با تداوم رسم و روال استثمار
انسان بوسیله انسان دست به گریبان نیست.
·      اینجا فقط تأمین رفاه بخور و نمیر توده مردم
متروپول های سرمایه داری به طرق مختلف در بین نیست. 
·      اینجا سلب خرد از خلق در بین است.
۹
·      حریف عمدتا از آمار انتحار دختران و زنان کره ای
گزارش داده است.
·      ولی از آمار کودکان و دختران و پسران و زنان و
مردان روسپی بی خبر است و یا آن را امری طبیعی و عادی تصور می کند.
·      روسپیگری ـ صرفنظر از جنسیت ـ فرم دیگری از
استثمار و انتحار است.
·      فرم مفیدتری، مطمئن تری، پایدارتری و همه جانبه
تری از استثمار و انتحار است.
·      روسپیگری تخریب لحظه به لحظه روح و روان آدمیان ـ
صرفنظر از جنسیت و سن و سال «مولد» و مصرف کننده ی سکس و پورنو ـ است.
·      شاید کره جنوبی بلحاظ تعداد روسپی از هر سن و از
هر جنسیت مقام دوم را در جهان پس از ژاپن داشته باشد.
۱۰
·      هر فرماسیون اجتماعی به تعویق افتاده نه تنها به
تخریب نیروهای مولده مادی دامن می زند، بلکه ضمنا زمینه را برای تخریب روح و روان
جامعه و جهان آماده می سازد.
·      بشریت در این جور موارد با بی همه چیزی فکری و
فرهنگی روحی و روانی سر و کار پیدا می کند.
·      با پاوپریسم معنوی سر  و کار پیدا می کند.
ادامه دارد.

 
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر