یدالله سلطان پور
· میم می گوید:
در کشور ایران همه چیز تقلبی است.
همه چیز.
این درد دیرین ایران
باید بطرزی ریشه ای و رادیکال بررسی شود
تا درمانی برای آن، بلکه کشف شود.
· سؤال ما از دیرباز این است که تجزیه و تحلیل این
درد دیرین جامعه ایران را اما از کجا باید شروع کرد؟
· برای شناخت هر چیز باید از نمود آن چیز به راه
افتاد و به بود آن چیز رسید.
· به عبارت دیگر برای شناخت ذات هر چیز باید از
ظاهر آن چیز شروع به حرکت کرد.
· چرا و به چه دلیل؟
۱
· اولا به این دلیل که ذات هر چیز در ظاهر آن چیز نمودار
می گردد.
· مثلا از ظاهر هر سیب، یعنی از رنگ و بو و طعم و
ریخت آن، می توان ذات آن سیب را تا حد معینی حدس زد.
۲
· ثانیا به این دلیل که میان نمود و بود و یا ظاهر
و ذات و یا پدیده و ماهیت، رابطه دیالک تیکی برقرار است.
· دیالک تیک پدیده و ماهیت.
۳
· این بدان معنی است که هر چیزی در این دیالک تیک
ظاهر و ذات و یا پدیده و ماهیت وجود دارد.
· فرق و تفاوت و تضاد ظاهر با ذات و یا پدیده با
ماهیت اما این است که ظاهر و پدیده هر چیز مرئی (قابل رؤیت و یا دیدنی) است.
· ذات و ماهیت هر چیز اما نامرئی است.
· دلیل مانی پولاسیون ظاهر چیزها هم همین جا ست.
· ظاهر چیزها را می توان به سلیقه مشتری دستکاری و
مانی پولیزه کرد تا گول ظاهر آن چیز را بخورد و برای ان چیز ماهیت و ذات زیبائی
تصور کند.
۴
· چون چاره ای جز راه افتادن از خطه پدیده، ظاهر و
یا نمود و رسیدن به ظلمات ذات و یا ماهیت وجود ندارد.
۵
· ما هم به همین دلیل از همین پدیده حی و حاضر،
یعنی از همین گزارش حریف از انتحار در کره جنوبی شروع می کنیم و پیشاپیش از
همنوعان خویش پوزش می خواهیم، اگر احیانا راجع به کردوکار و یا طرز تفکر آنها دست
به داوری بزنیم.
· هدف مدد رسانی به کشف حقیقت عینی است و نه لطمه زنی
بر اعتبار همنوعی.
۶
· گزارش حریف از «تیراژ» هراس انگیز انتحار در شهر
سئول کره جنوبی است:
۱۴۱۶۰ نفر در سال
۳۹ نفر در روز
۷
· میم بر آن است که این پدیده علت فرماسیونی،
طبقاتی و ایده ئولوژیکی دارد.
· حق هم دارد.
· وقتی ایده ئولوژی حاکم، که خواه و ناخواه، ایده
ئولوژی طبقه حاکمه است، شب و روز، لحظه به لحظه و در فرم های سنجیده و از کوره
پسیکولوژی مردم گذشته و با ترفندهای اندیشیده، فرماسیون اقتصادی ـ اجتماعی سرمایه
داری را به مثابه «پایان تاریخ بشریت» به خورد خلایق می دهد، توان شیر شرزه هم
برای کسب دورنما و امید کفایت نمی کند.
· چه رسد به توده های خلق که تحت هژمونی ایده
ئولوژیکی تمام ارضی (گلوبال) طبقه حاکمه انگل و مرتجع و خردستیز فقط آنقدر از نعمت
فکر و فرهنگ برخوردار می گردند که برای طبقه حاکمه مفید و لازم است.
۸
· وقتی از دیالک تیک زیربنای اقتصادی و روبنای ایده
ئولوژیکی سخن می رود، به همین دلیل است.
· سیطره مناسبات تولیدی به تعویق افتاده و تضمین دم
به دم حفظ و توسعه و تحکیم آن، بدترین بلائی است که بر سر بشریت نازل می شود.
· اینجا بشریت فقط با تداوم رسم و روال استثمار
انسان بوسیله انسان دست به گریبان نیست.
· اینجا فقط تأمین رفاه بخور و نمیر توده مردم
متروپول های سرمایه داری به طرق مختلف در بین نیست.
· اینجا سلب خرد از خلق در بین است.
۹
· حریف عمدتا از آمار انتحار دختران و زنان کره ای
گزارش داده است.
· ولی از آمار کودکان و دختران و پسران و زنان و
مردان روسپی بی خبر است و یا آن را امری طبیعی و عادی تصور می کند.
· روسپیگری ـ صرفنظر از جنسیت ـ فرم دیگری از
استثمار و انتحار است.
· فرم مفیدتری، مطمئن تری، پایدارتری و همه جانبه
تری از استثمار و انتحار است.
· روسپیگری تخریب لحظه به لحظه روح و روان آدمیان ـ
صرفنظر از جنسیت و سن و سال «مولد» و مصرف کننده ی سکس و پورنو ـ است.
· شاید کره جنوبی بلحاظ تعداد روسپی از هر سن و از
هر جنسیت مقام دوم را در جهان پس از ژاپن داشته باشد.
۱۰
· هر فرماسیون اجتماعی به تعویق افتاده نه تنها به
تخریب نیروهای مولده مادی دامن می زند، بلکه ضمنا زمینه را برای تخریب روح و روان
جامعه و جهان آماده می سازد.
· بشریت در این جور موارد با بی همه چیزی فکری و
فرهنگی روحی و روانی سر و کار پیدا می کند.
· با پاوپریسم معنوی سر و کار پیدا می کند.
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر