۱۳۹۲ دی ۱۳, جمعه

نقل قول هائی از این و آن (42)

 
این جمله رو قبلن جایی دیده وخونده بودم ،
از اونجایی که حرف دل بود  گفتیم بااجازه صاحب اثر بذاریم 
دوستان هم فیضی ببرند از این جمله 
فکر کنم حرف دل شما هم باشه  به هر حال باقیش هم چند تا نقطه چین ...
نام صاحب اثر دوستی که اسمش الآن تو خاطرم نیست
حریف  
گاف سنگزاد
   
میم
مطمئنید که قضیه از این قرار است
و میان شعور افراد و سطح تحصیلات شان مطلقا هیچ ارتباطی نیست؟
یعنی سطح تحصیلات کشکه؟

حریف
البته که همیشه نه
اما اکثر اوقات این شکلیه
البته مسلما تحصیلات وکسب دانش آدم روصبور تر می کنه 
و مراقب اعمالش هست و..
اما به نظر من شعور بر می گرده به دورانی 
که شخصیت فرد شکل می گیره
مثلن چگونگی تربیت در دوران بچگی
که تربیت اصلی البته توسط والدین انجام می گیره 
و میزان دریافت شعور از همون دوران شکل می گیره ...
در جایی خوندم واعتقاد هم دارم که این محیط اجتماعی با فرهنگ است 
که باعث افزایش شعور می شه نه اون درسی که می خونیم ...
نقش سواد رو من نفی نمی کنم
اما مدرک تحصیلی داشتن نمی تونه ربطی به شعور داشته باشه 
و من خودم شخصا شعور رو با مدرک تحصیلی اندازه نمی گیرم   
والبته با سواد و شعور اجتماعی بله

میم
بحث جالبی است.
ما سعی می کنیم این نظر حریف را مورد تأمل قرار دهیم.
ببینیم چقدر طرف محق بوده است.

حریف
همچنین کم نیستند افراد کم شعوری که از تحصیلات متاسفانه فقط مدرکشو یدک می کشن
یعنی سطح شعور اجتماعی صفر و چه بسا همنشینی با هاشون بسیار آزار دهنده
 و غیر قابل تحمله و اکثر ا دچار خود بزرگ بینی وغرور کاذب می شن 
واین ناشی از کم شعوری فرد است.

حریفی دیگر
آدم ها را به میزان درکشان بسنج نه مدرکشان.
چرا که فاصله زیادی از مدرک تا درک وجود دارد.
مدرکی که درک بالاتری به ارمغان نیاورد، کاغذ پاره ای بیش نیست.
مهمترین نشانه درک بالا تواضع بیشتر است.

·        به فرمولبندی این جمله و واژه «مطلقا» در این جمله باید دقت کرد.

1
·        شعور در جامعه ما احتمالا بطور دلبخواهی تعریف و عملا تحریف می شود.
·        شاید به معنی باتربیت بودن و امثالهم باشد.

2

·        تواضع اما بویژه پس از روی کار آمدن تواضع فروشان حرفه ای درست برعکس ادعای شما، نه نشانه درک بالا، بلکه نشانه عوامفریبی است.
·        تازه اگر نشانه خودبرتردانی نباشد.

3
·        تواضع هم تهوع آور است و هم مانع توسعه طبیعی فرد و جامعه است:

الف
·        تواضع به مثابه هنجاری اخلاقی و اجتماعی سبب می شود که نه کسی بتواند مثلا برای پیدا کردن کار، اوتوبیوگرافی رئالیستی بنویسد و نه کسی بتواند از بیوگرافی و اوتوبیوگرافی (مثلا معرفی نامه)  کسی سر در بیاورد.

ب
·        تواضع کذائی مسئله را در مهی غلیظی از ابهام غوطه ور و کشف حقیقت عینی را مثلا نقاط قوت و ضعف فرد مورد نظر را محال می سازد.

4
·        تواضع یکی از مقولات اصلی فئودالیسم و قرون وسطی است:
·        سعدی هم در بوستان و هم گلستان بابی را به تواضع اختصاص داده است.

5
·        فقط خدا کند که عوامفریبی در قاموس سکنه کشور عه هورا «درک بالا»  تعریف نشود.

حریف
شعور متشکل از عقل و خرد وهوش ودرک و فهم ومعرفت است .
این تعریفیه که من از شعور دارم.

·        در کشور عه هورا مفاهیم تعریف استاندارد ندارند.

1
·        هرکسی از ظن خود تعریفی از مفاهیم دارد.
·        درد هم همین است.
2
·        به همین دلیل تبادل نظر بسیار دشوار می گردد.
·        چون نه کسی حرف دهن خود را می فهمد و نه حرف دهن دیگری را.

3
·        شعور در دیالک تیک وجود و شعور معنی دارد.
·        شعور و یا روح، عالی ترین مقوله فلسفی است:
·        جفت دیالک تیکی مقوله وجود و یا ماده است.
·        همه چیزها، پدیده ها، سیستم ها و روندهای غیرمادی و روحی و فکری در مقوله فلسفی شعور و یا روح تجرید (انتزاع) می یابند.
·        عالی تر و عام تر از مقولات ماده و روح (وجود و شعور) مقوله ای وجود ندارد.    

حریف سوم
کلا من بی سوادم
لکن این جمله رو از من به یادگار داشته باش:
 شعور ذاتیه، تزریقی نیست

·        خوب اگر شما واقعا بی سوادید، برای چی باید فرمایش بی سوادی را به یاد که سهل است، به یادگار داشت؟

1
·        ضمنا به چه دلیل منطقی و یا تجربی، شعور کذائی، ذاتی یعنی جبلی، لدنی و مادر زادی است؟

2
·        مگر همه از ورثه ی ولی ففیه اند که به محض ترک رحم مادر «یا علی» بگویند و علامه مادر زاد دهر باشند؟

3
·        علاوه بر این، اگر علامه ها همه از دم، مادر زاد اند، برای چی هر هفته با خضر و الیاس و امام زمان در آسمان هفتم و هشتم جلسه تشکیل می دهند؟
·        علامه ذاتی که نباید به مشورت با کسی نیاز داشته باشد.

حریف
میم احترام متقابل به اعتفادات، البته از لزومات یک بحث سالم است
 این نکته رو که شما خیلی بهتر از ما می دانید.
حریف هم طبیعی ست که نظر خودشون رو دادن
 ایشون از طنز پردازان وشاعران خوب ما ست

·        آره.
·        همه ابراز نظر می کنند.
·        ولی حقیقت هم باید مورد مدافعه قرار گیرد. 

·        و حقیقت فقط وقتی می تواند مورد مدافعه قرار گیرد که  هماندیشی (چالش فکری) بی رو دربایستی و صادقانه باشد.

1
·        بحثی که همه از آن  راضی به خانه برگردند، بحث نیست، بلکه نوعی اتلاف وقت است.

2
·        نوعی همنوع فریبی است.

3
·        در دنیای آلوده به تزویر و تظاهر، ابراز نظر صادقانه بهترین چیزی است که از کسی می توان انتظار داشت.

4
·        انتقاد نه نشانه خصومت، بلکه علامت عشق عمیق به همنوع است.
·        به قول سعدی، چیزی از جنس داروی تلخ است که طبیبی به بیماری تجویز می کند.

پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر