۱۳۹۲ آبان ۱, چهارشنبه

صهیونیسم

امیر نیک‌ آیین 
واژه ‌نامه سیاسی- اجتماعی 
انتشارات حزب تودۀ ایران  ( ۱۳۵۸) 
نقل از تارنگاشت عدالت

·        صهیونیسم یک   جریان ناسیونالیستی متعصب متعلق به بورژوازی یهود است که در اواخر قرن گذشته در اروپا بوجود آمد و اکنون به ایدئولوژی رسمی دولت تجاوزگر اسراییل بدل شده است.

1

·        این نام  مشتق از صهیون محلی در نزدیک شهر قدس و یا  اورشلیم - است که برای یهودیان نیز مقدس است.

2

·        در سال ۱۸۹۷ جمعیتی به نام «سازمان جهانی صهیونیسم»  به وجود آمد که هدف خود را انتقال تمام یهودیان جهان به فلسطین اعلام کرد.

الف

·        این سازمان اکنون دارای قدرت مالی برابر با دارایی بزرگ ‌ترین شرکت ‌های انحصاری جهان است.

ب

·        سهامدار شرکت ‌های اسرائیلی متعدد و صاحب اراضی و مؤسسات کشاورزی و واحدهای تولیدی و توزیعی عدیده است.

ت
·        مرکز آن در ایالات متحده آمریکا ست و فعالیت ‌های جمعیت های صهیونیستی را در بیش از ۶۰ کشور جهان کنترل می ‌کند.

پ

·        جمعیت‌های متعدد، کلوب‌ ها، کمیته‌ ها و اتحادیه‌ های فراوانی وابسته بدان اند.

3

·        باید گفت که صهونیست‌ ها در آغاز به خاطر منافع و ساخت و پاخت‌های امپریالیستی حاضر بودند «کانون یهود» را در آمریکای لاتین یا در کنیا یا در اوگاندا یا در اروپای شرقی به وجود آورند.

4

·        بورژوازی یهود با تحریک احساسات ناسیونالیستی و تعصبات  ملی سالیان درازی است که زیر پرچم صهیونیسم با نیروهای مترقی به مبارزه برخاسته است و این جریان را به حربه ‌ای در خدمت محافل ارتجاعی و امپریالیستی بدل کرده است.

5

·        شالوده صهونیسم این اندیشه است که یک ملت واحد یهود مرکب از یهودیان سراسر جهان، صرفنظر از کشوری که میهن آنها ست، وجود دارد.

6

·        این اندیشه از نظر سیاسی، ارتجاعی و حربه نفاق‌ افکنی است و از نظر علمی بی ‌پایه و غیر منطقی است.

7

·        صهیونیسم قوم یهود را دارای وضع استثنایی در جهان می ‌داند که به عنوان برگزیده خدا دارای رسالتی ویژه است.

8

·        صهیونیسم در درجه اول با منافع پرولتاریای یهود بیگانه است.

9

·        صهیونیسم سالیان متمادی است که کوشش اصلی خود را متوجه ایجاد نفاق و تضاد بین یهودیان هر کشور و خلقی که در میان آنها زندگی می کنند، کرده و در تحریک خصومت و کینه بین یهودیان و سایر خلق ها از هیچ تلاشی کوتاهی نمی کند.

10

·        صهیونیسم اکنون دیگر فقط یک ایدئولوژی نیست، بلکه سیستمی از ارتباطات پر شاخه و مؤسسات ‌بیشماری نیز است و مجموعه نظریات، سازمان‌ ها، سیاست ‌ها و روش ‌های سیاسی و اقتصادی بورژوازی بزرگ یهود را که با محافل انحصاری ایالات متحده آمریکا و سایر کشورهای امپریالیستی جوش خورده اند، تشکیل می‌دهد.

11

·        محتوای ماهوی صهونیسم، شووینیسم جنگ‌ طلب و آنتی کمونیسم است.

·        مراجعه کنید به شووینیسم، آنتی کمونیسم در تارنمای دایرة المعارف روشنگری

12

·        صهیونیسم می‌ کوشد که در کشورهای مختلف جهان، کارگران و زحمتکشان  یهود را در محیط کار و زندگی و فعالیت خود از بقیه کارگران و زحمتکشان جدا کند و مانع شرکت آنها در جنبش کارگری و دموکراتیک گردد.

13

·        صهیونیسم با اشاعه نظریه غلط موسوم به «وحدت منافع ملی یهودیان» می ‌خواهد تضاد بین    کارگر و سرمایه ‌دار یهود، بین استثمار کننده و استثمار شونده یهود را سرپوش نهد و در حقیقت منافع حیاتی زحمتکشان یهود را در پیشگاه منافع بورژوازی بزرگ و ثروتمند یهود قربانی کند.

14

·        امپریالیسم جهانی از صهیونیسم در توطئه ‌های   ضد ملی، ضد جنبش آزادی ‌بخش و ضد سوسیالیسم بهره فراوان برمی ‌گیرد و با فریب و اغوای توده‌‌ های یهود نقشه‌ های شیطانی و ضد خلقی خود را عملی می سازد.
پایان
ویرایش از تارنمای دایرة المعارف روشنگری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر