۱۳۹۲ مهر ۱۲, جمعه

سرگذشت

 سیاوش کسرائی
(1305 ـ 1374)
(اصفهان ـ وین) 
·        از نفست زنده شدم
·        آتش گیرنده شدم

·        تاب تبم دادی و من
·        عشق نمیرنده شدم

·        گفتی و گفتم زِ امید
·        خواندی و خواندم به نوید

·        نیک نوشتی به دلم
·        نیک نگارنده شدم

·        از دل و جان پایه زدم
·        پایه گرانمایه زدم

·        سابقه در سایه زدم
·        طالب آینده شدم

·        تا پَرِ غم سوختمی
·        رقص درآموختمی

·        بال درآوردم و باز
·        شعله بالنده شدم

·        مرغ همایون سفرم
·        پیک و پیام سَحرم

·        با شب و شبکاره همی
·        سخت ستیزنده شدم

·        با تو همه شاد شدم
·        من ز تو آباد شدم

·        مژده دهِ داد شدم
·        زنده و زاینده شدم

·        ای گل خورشید جبین
·        خیز در این صبح و ببین

·        دانه نشاندم به زمین
·        باغِ  بر آرنده شدم

·    ( بر به معنی میوه)

·        آه از این تیشه مرا
·        کند ز من ریشه مرا

·        کند ام و افروخت مرا
·        سوخت مرا، سوخت مرا

·    ( کند ام به معنی مرا کند)

·        کنده شدم، کنده شدم
·        آتش افکنده شدم

·        در همه آفاق جهان
·        «دود پراکنده شدم.»
 
· ( مصراع واپسین از مولوی باید باشد.)          
پایان
سرچشمه:
صفحه فیسبوک نصرالله آقاجاری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر