۱۳۹۲ مهر ۲۳, سه‌شنبه

رویاروئی های ایدئولوژیکی هر روزه (59)


افشاگری یک روزنامه اسرائیلی در باره ی پسر اردوغان
یکی از نشریات اسرائیلی 
روز گذشته فاش کرد، که  فرزند نخست وزیر ترکیه روابط تجاری بسیار خوبی با اسرائیل داشته و قراردادهای تجاری فراوانی میان آنان منعقد شده است.
سرچشمه:
مجله هفته



بهمن

در واقع نه تنها گسترش روابط تجاری مابین ترکیه و اسرائیل را، بلکه سرمایه گذاری های بسیار گسترده در همگامی با دولت صهیونیستی اسرائیل در کردستان عراق را باید از امتیازات ویژه ای به ترکیه دانست که توسط انحصارات امپریالیستی امریکائی به ازای نوکر صفتی خالصانه ترکیه به امریکا در منطقه خاورمیانه، اعطا شده است.

میم

·        ترکیه نقش  و فونکسیون استراتژیکی صرفنظرناپذیری برای امپریالیسم جهانی دارد:

1
·        ترکیه برای امپریالیسم جهانی هم بلحاظ مادی (بویژه نفتی) صرفنظر ناپذیر است و هم بلحاظ ژئوپولیتیکی (اوتوپی تشکیل ترکیه کبیر، در سنت تشکیلات فاشیستی ـ راسیستی موسوم به «گرگ های خاکستری»).

2
·        شاید بتوان در برنامه استراتژیکی ـ ژئوپولیتیکی درازمدت امپریالیسم برای نژاد کذائی ترک همان فونکسیونی را تصور کرد که برای سمیتیسم (نژاد یهودی)،  قوم «کرد»، دین اسلام و امثالهم در نظر گرفته شده و اجرا شده و می شود:
·        کانون جاذبه و بسیج ایدئولوژیکی توده های عقب نگه داشته شده و تبدیل آنها به ستون پنجم امپریالیسم در دل کشورهای مختلف، بویژه جمهوری خلق چین و روسیه.     

3
·        این نقشه های ژئوپولیتیکی امپریالیسم هم در فروپاشی اردوگاه سوسیالیسم نقش مهمی به عهده داشته اند و هم پس از فروپاشی آن، زمینه برای تحقق آنها مساعدتر و هموارتر گشته است:

4
·        دیری است که خلق ها از داشتن دورنما و بدیل مترقی محروم شده اند و وقتی کارد به استخوان و شورش و قیام می رسد، چه بسا به بدیلی ارتجاعی تر روی می آورند و آب حتی به آسیاب همیشه گردنده امپریالیسم می ریزند.

4
·        بهار عربی کذائی به تجزیه کشورها و تخریب چه بسا بی برگشت دستاوردهای تمدن منجر شده و می شود.

5
·        پرولتایای مهاجر ترک که اسلام کذائی را به مثابه یار و یاور مستضعفین به خوردش داده بودند و برای انتخاب دار و دسته اسلامی مربوطه، خرج و رنج سفر از اروپا به ترکیه را تحمل می کرد و حسابی نمازخوان شده بود، اکنون از تجربه نتیجه منفی بشدت پشیمان است و سرخوردگی خود را علنا بر زبان می آورد.

6


·        صحت تشخیص، پیش بینی و شعار روزا لوکزمبورگ ـ «یا سوسیالیسم و یا بربریت» ـ در این دوره بهتر از حتی زمان پیروزی فاشیسم به محک تجربه زده می شود و اثبات می شود.

پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر