۱۳۹۹ مهر ۶, یکشنبه

پروا و پرواز و پارس و پرخاش (۴۲۰)

جمعبندی

از

مسعود بهبودی

درنگی در ایده ئولوژی چامسکی

۱
آنارشیسم یکی از مکاتب خرافی، ضد علمی، ضد کارگری، ضد کمونیستی و ضد مارکسیستی بوده است.

۲
مارکس در رد زباله پرودون طنزی تحت عنوان فقر فلسفه نوشته است
که نقدی بر زباله پرودون تحت عنوان فلسفه فقر بوده است.

۳
باکونین حتی فعالان سندیکاهای کارگری را
یا ترور می کرد و یا لو می داد.

۴
کسب و کار آنارشیست ها
همین کسب کار حزب اللهی ها و داعشی ها و القاعده بوده است:
ترور کورکورانه و خدمت به طبقات حاکمه انگل

۵
هالی وود بر اساس اثری از ژوزف کنراد
فیلمی راجع به کسب و کار آنارشیست ها منتشر کرده است
با نقش بازی هنرپیشه معروف در فیلم خانم دابت فایر

۶
چامسکی در دانش کاه های طویله امریکا آنارشیسم تدریس می کرد.

۷
افکار او را می توان تحلیل کرد.
 
درنگی در سرتیتر مطلبی

هیچ کشوری حق تسلط بر سرنوشت سایر کشورها را ندارد.

۱
این جفنگ از رهبر ح. ک. چین است؟

۲
چنین جفنگی از رهبر ح. ک. چین بعید است.
این
جفنگ تمام عیاری
است.

۳
کشور که نمی تواند بر سرنوشت کشور دیگری مسلط شود.

۴
کشور که سرنوشت ندارد و به سرنوشت نیاز ندارد
تا کسی بر آن مسلط شود.
اصطلاح تسلط بر سرنوشت کسی اصلا وجود ندارد.

۵
سرنوشت
خرافه مفهومی قرون وسطایی است.

۶
خرافه مفهوم سرنوشت را در مورد اعضای جامعه و یا خود جامعه به کار می برند و نه در مورد کشور.

۷
این طبقه حاکمه است که کشوری را اشغال می کند و جامعه را تحت سلطه قرار می دهد

۸
ضمنا سرنوشت کسی را و یا جامعه ای را تعیین می کنند.
و
تسلط بر سرنوشت کسی
خرافه دیگری است.

۹
این صدای مردم
اگر خفه شود
به نفع مردم است.

۱۰
چون تنها چیزی که ندارد
فهم و سواد و شعور است
 
درنگی در مقوله خودفروشی

سازمان زنان ۸ مارس

زندگی پروین را بخوانید.
برای پروین و پروین ها، تن فروشی شغل نیست،
بلکه درب و داغان شدن آدمیت شان است.
زنی که تن خود را می فروشد
در مدت زمانی که بدنش در اخیتار مرد خریدار قرار می گیرد،
در واقع بدن و ذهن خود را از هم می درد و دو پاره می کند.

الف
تن فروشی

۱
مفهوم تن فروشی
فاقد مفهومیت و علمیت است.

۲
زباله - مفهوم است.

۳
آدمی
و
هر موجود زنده از نبات تا جانور
در دیالک جسم و روح
آدم و نبات و جانور است.

۴
دیالک تیک ماده و روح
عالی ترین دیالک تیک هستی است
و
مفاهیم ماده و روح
عالی ترین مفاهیم فلسفی اند
یعنی مقولات فلسفی اند.

۵
بنابرین
کسی
چه زن و چه مرد
نمی تواند
بدون فروش پیشاپیش روح خویش
اندام بی روح خود را
بفروشد.

۶
اندام بی روح اصلا اندام نیست
جسد و جنازه است.
در مورد نباتات خس و خاشاک است و در مورد جانوران لاشه است

۷
کسی جسد و جنازه و خس و خاشاک و لاشه را نمی خرد.

۸
خود سازمان زنان هم می داند و باید هم بداند.

۹
خودفروش
در همه فرم هایش
چه زن و چه مرد
قبل از فروش تن
بدان می اندیشد.
حتی مدل فکری خود فروشی را در ذهن خود پیشایپش می سازد
بعد
در عالم خارج از ذهن
به مدل فکری خود جامه عمل می پوشاند.
این حکم
در مورد هر نوعی از کار اعتبار دارد.

۱۰
به همین دلیل مفهوم خودفروشی
یعنی فروش همزمان جسم و روح
مفهومی علمی است
و
نه
مفهوم قلابی و تقلبی و جعلی و تحریفی تن فروشی
و
یا روح مجزا فروشی.

ب
برای پروین و پروین ها، تن فروشی شغل نیست

۱
سازمان زنان
مسئله فحشاء را
در
خطه خاص
در
خطه جزء
در
خطه فرد
در
خطه زن
در
خطه فقر
مورد بحث قرار می دهد و نه در عالم کل و نه در عالم عام
 
۲
بدین طریق
اصلا نمی توان به کشف حقیقت عینی نایل امد.

۳
برای اینکه حقیقت در عالم کل و عام است و نه در عالم جزء و منفرد و خاص و فرد و شخص و زن

۴
جامعه تحت سلطه سرمایه
بازار است و
اعضای جامعه
دیالک تیکی از خریدار و فروشنده
اند:
هر کس کالایی برای فروش دارد
و
هرکس مشتری کالایی است.

۵
سازمان زنان ادعا می کند که خودفروشی شغل نیست.

۶
سؤال این است که چیست؟

۷
احتمالا همین سازمان زنان
از مفهوم امپریالیستی کار جنسی هم استفاده می کند.

۸
در قاموس امپریالیسم
خودفروشی
چه زن و چه مرد
کار است

۹
به همین دلیل
خودفروشان زن و مرد
در جوامع سرمایه داری
مالیات می دهند.
یعنی بخشی از درامد خود را به دولت می دهند.

۱۰
این که هنوز چیزی نیست.

۱۱
برتولت برشت
نمایشنامه مهمی تحت عنوان «انسان (و نه زن) نیک سچوان » دارد.

۱۲
برشت در این نمایشنامه
زن خودفروشی 
را
به
عنوان مثبت ترین و بهترین انسان سیاره زمین
قلمداد می کند
که
به خدایان سه گانه که به زمین آمده اند
و
کسی در به روی شان باز نکرده
پناه و آب و نان و نمک می دهد.

۱۳
این شاهکار برشت به زبان پارسی هم ترجمه شده است
 
درنگی در دیالک تیک فرم و محتوا

۱
واژه چیست؟

۲
واژه
به تنهایی
همانقدر معنی و وجود دارد که فرم.

۳
واژه در دیالک تیک واژه و مفهوم
معنی و وجود دارد.

۴
به همان سان که
فرم
در دیالک تیک فرم و محتوا معنی و وجود دارد و می تواند معنی و وجود داشته باشد.

۵
مسعود امیدی که برای فرمایشات شما هورا می کشد
این حقیقت امر
را
بیشک می داند

۶
سؤال این است که چرا خاموش می ماند؟

۷
آخر
این چه روند و روالی است
تارانتابابو؟

۸
ضمنا واژه واحدی می تواند مضامین (محتواهای) مختلف، متفاوت و حتی متضاد داشته باشد.

۹
در دیالک تیک فرم و محتوا
نقش تعیین کننده از آن محتوا ست
و
در دیالک تیک واژه و مفهوم
از ان مفهوم.

۱۰
بدون فراگیری تعریف علمی و استاندارد مفاهیم
اصلا
نمی توان اندیشید
۱۱
حتی آخوندها
قبل از صعد به عرش منبر و شروع به موعظه
تعریف مفاهیم فقهی را می اموزند.

۱۲
بر ایرانی جماعت چه رفته است که به این روز افتاده است؟
 
درنگی در طرز تفکر دیالک تیکی

۱
آره.
وقتی ما می نویسیم:
« مشخصه سنتی ایرانی جماعت»
هم
از هم میهنان مان انتقاد می کنیم
و
هم
ضمنا
از خودمان.

۲
تفکر دیالک تیکی همینه.

۳
انتقاد از همنوع
ضمنا به معنی انتقاد از خویشتن خویش است.

۴
اگر جمله مشخص دیگری از سخنان ما هم ذکر کنید
می توانیم نسبت بدان هم موضع بگیریم.

۵
به نظر ما
شما
کامنت ما را درست و دقیق نخوانده اید.
 
ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر