۱۳۹۹ شهریور ۲۶, چهارشنبه

پروا و پرواز و پارس و پرخاش (۴۱۰)

 
 
جمعبندی
از
مسعود بهبودی
 
درنگی در دلیل دقت بر مفاهیم

ممنون.

۱
بحث بر سر ما و شما که نیست.

۲
مسئله را نباید شخصی کرد.

۳
افراد
تعیین کننده نیستند

۴
افکار
تعیین کننده اند که از مفاهیم تشکیل می یابند.

۵
چرا؟
برای اینکه افراد فانی اند

افکار
اما
باقی اند و مؤثرند.
چه به طور مثبت و چه به طور منفی

۶
بحث بر سر دقت در زمینه مفاهیم است.

۷
چرا باید به مفاهیم دقت و حتی وسواس داشت؟

۸
برای اینکه بدون مفاهیم علمی استاندارد نمی توان اندیشید.

۹
مثال:
حریف می گوید:
کرگدن
و
منظورش کره خر است.

۱۰
وقتی کسی تصحیح می کند
حریف می گوید:
منظور هر کس از کرگدن
چیز دیگری است.

۱۱
با چنین کسی نمی توان هماندیشی و حتی همنشینی و همزیستی کرد.

۱۲
مفاهیم باید تعریف علمی شوند تا استاندارد گردند و مبادله فکری میان همنوعان امکان پذیر گردد.

۱۳
درد همین است.

۱۴
مثال:
کسی که
نانش در روغن است
دم از وطنی با فرهنگ و تمدن یک میلیون ساله می زند

۱۵
برای خواهر و برادر ما که قوت لایموتش را در زباله دانی سر خیابان می جوید و یا از فرط گرسنگی می میرد
واژه وطن
توخالی است.

۱۶
واژه وطن
چیزی برای عوامفریبی است:
بهانه ای برای خر کردن توده است
تا برای دفاع از وطن از توده بهتران
از مین زار ها بگذرد و تکه تکه شود.

۱۷
واژه وطن
برای توده بی همه چیز
چیزی توخالی و بی معنی است.

۱۸
چون همه جا می توان قوت لایوت را از سطل آشغال جست
همه جا می توان از گرسنگی مرد
همه جا می توان به ذلت زیست.
 
درنگی در دیالک تیک خریت و خر پروری

ممنون

۱
بحث بر سر تعویض مأمور با آمر است.

۲
بحث بر سر تعویض نوکر با ارباب
انتقاد از نوکر و تطهیر و تجلیل ارباب است.

۳
این یکی از بزرگ ترین ترفندهای طبقه حاکمه انگل و انگل پرور است.

۴
خمینی و خامنه ای و این آخوند و آن آخوند
اشخاص حقوقی اند

۵
نماینده طبقه اجتماعی انگلی اند که مستوفی هم نماینده همان طبقه اجتماعی انگل است.

۶
با تعویض خامنه ای با فرخ و رضا و حسن و حسین
جامعه عوض نمی شود.

۷
فقط
نماینده طبقه حاکمه عوض می شود و
در طویله
به لولای مولا می گردد.

۸
مشکل خلایق خام
ناتوانی از دیدن طبقه حاکمه است که اجنه آسا ست

۹
مشکل خلایق خام
دیدن و نشان دادن شاخه ها
و
ندیدن و ماستمالی ریشه ها ست.

۱۰
بحث بر سر این است.

۱۱
روحانیت همه جا هست
فقط در طویله جماران نیست.
طویله جماران به پیشنهاد جلال آل احمد به تقلید از واتیکان بنا دشه است.

۱۲
در فاشیسم اسپانیا تحت رهبری فرانکو
کلیسای کاتولیک
همه کاره بوده است.

۱۴
یعنی همان کثافتکاری هایی را که اکنون روحانیت کثافت شیعه می کند
کرده است.
حتی به مرابت بدتر کرده است.

۱۵
مثال:
روحاینت فونکسیو نتربیت جامعه را به عهده داشته است.

۱۶
نوزادان را از مادران جدا کرده است
و در یتیم خانه به طبع فاشیسم
تربیت کرده است.

۱۷
اکنون دهها هزار نفر
زن و مرد
دنبال مادر و پدر و خانواده خویش اند
و
دهها هزار مادر و پدر
دنبال فرزندان خویشند که مرده قلمداد شده اند.

۱۸
امپریایلسم امریکا
بدون موافقت کلیسای کاتولیک (واتیکان)
توده های عاصی را و حتی کشیش های مردمگرا را
در السالوادور و دیگر ممالک امریکای لاتین
قتل عام نکرده است

۱۹
حریف در آلمان زندگی می کند
همه این اطلاعات در رسانه های غربی منتشر می شوند
او ولی عوام فریب است
اگر خر نباشد خر پرور است
 
درنگی در مفهوم پژوهش

اگر ما بدانیم، چه می کنیم
آن را پژوهش نمی نامیم.
مگر نه؟
البرت اینشتین

۱
تسمیه چیزها و کردوکارها به چه معنی است؟
مشد البرت

۲
مثال:
دهقانی برای اولین بار در عمرش
تبری بر تنه درختی می زند و درخت سرنگون می شود.
دهقان تبری بر درخت دیگری می زند و درخت مجروح می شود
ولی سرنگون نمی شود.
دهقان در اثر عمل
به تمیز ایندو درخت نایل می آید.
یکی خشکیده و مرده بوده و دیگری سر حال و زنده.

۳
سیگنال های حسی مربوطه به واسطه ارگان های حسی به کارگاه مغز دهقان منتقل می شوند و در کارگاه مغز
مفاهیم خشک و تر و یا مرده و زنده تشکیل می یابند.
مفاهیم مرده و زنده و یا خشک و تر
تصاویر واقعیت عینی اند:
تصاویر درختان واقعی و عینی خشک و تر اند.
ما از انعکاس درختان در آیینه ذهن سخن می گوییم
انعکاس یعنی عکس اندازی و یا عکس برداری

۴
دهقان چه می دانست؟

۵
دهقان پیش تصورات سستی از درختان داشت
پیش تصورات سست نامطمئنی از تبر و تیغه تبر و دسته تبر و لیاقت تبرزنی و معرفتی خود داشت.

۶
دهقان در روند عمل (زدن تبر بر تنه درختان)
پیش تصورات خود را به محک تجربه (حافظ) می زند تا صحت و سقم آنها را کشف کند.

۷
نتیجه عمل دهقان
تشکیل مفاهیم خشک و تر و زنده و مرده و دهها مفهوم دیگر بوده است که بلافاصله پس از تشکیل نامگزاری می شوند.

۸
تسمیه چیزها و کردوکارها
مادیت و مشخصیت بخشیدن به مفاهیم فکری و مجرد است.

۹
بدین طریق
مفهوم زنده در قالب کلمات زیر به زبان های مختلف دهاقین ریخته می شود:
زنده به فارسی
الایو به انگلیسی
لبندیگ به المانی
ئولی
به ترکی
حی به عربی
...

۱۰
مارکس
کلمه و یا واژه را غلاف مادی مفهوم می نامد.
و می گوید:
روح (مفهوم) همیشه سایه ماده (واژه، کلمه) را بالای سر خود دارد.
یعنی روح بدون ماده وجود ندارد.
دیالک تیک ماده و روح
دیالک تیک واژه و مفهوم
جمله و حکم

۱۱
کردوکار دهقان
نوعی پژوهش است.
دهقان
فقط در روند عمل و در اثر عمل (در اثر پژوهش)
در می یابد که درختان می توانند خشک و تر باشند
مرده و زنده باشند
دسته تبر می تواند کوتاه و بلند و به اندازه باشد
تیغه تبر می تواند کند و تیز باشد
نحوه تبر زدن می تواند درست و نادرست، مؤثر و مخرب و خرکی باشد
آدمیان می توانند به شناخت درختان در اثر تبر زدن پی ببرند
آدمیان لیاقت شناخت محیط خویش را دارند.
پیش تصورات آدمی می توانند درست و یا نادرست باشند

۱۲
فرقی بین فیزیسین و شیمیست و بیولوگ با دهقان وجود ندارد.

۱۳
پژوهش مولکول آب
با پژوهش درختان فرقی ندارد.

۱۴
شیمیست هم تبر بر مولکول آب می زند
و
نتیجه اش تشکیل یک مولکول هیدروژن و نیم مولکول اکسیژن و ضمنا شناخت ساختار مولکولی آب است

۱۵
اگر به کوچه ما امدی
چراغ بیار
و
یک جهان بینی
کز ان به ژرفنای جهان بنگرم
که
دلتنگم.

 ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر