۱۳۹۹ مهر ۲, چهارشنبه

پروا و پرواز و پارس و پرخاش (۴۱۸)

 

جمعبندی

از

مسعود بهبودی

 

درنگی در اندرزی خرخنده به ضعیفه ای چرخنده

محمد مستوفی

الف
نامه ای به خانم چرخنده .
خانم الهام چرخنده درود به شما .
این همه ادعا داشتی آخرش هم شدی زن یک انسان مفتخور، زن یک آخوند ؟

۱
ضعیفه چرخنده
فقط ادعا داشت
و
نه
فهم و دراکه و شعور و شخصیت؟

۲
اگر ضعیفه
خر بوده
اندرز اقویا به ضعیفه ها برای چیست.

۳
یاسین خوانی به گوش خر
به چه کار آید؟

۴
و اگر ضعیفه فهم و دراکه و شعور و شخصیت داشته
چرا باید محتاج اندرز معلم اخراجی خارج نشین بی خبر از طویله باشد؟
 
ب
آخوندها موجودات مفتخوری هستند
از این رک گویی من مکدر مشو دختر! خودت میدانی آخوندها میانه ای با کار جسمانی و فکری ندارند.

۱
اندرزگوی خارج نشین را باش.

۲
روحانیت چیست؟

۳
حریفی از همان آلمانستان که روزی عالمانستان بود
روحانیت را در رمان توئی
معمار روح طویله دانسته است.

۴
مگر معمار
مفتخور است که روحانیت مفتخور باشد؟

۵
روحانیت در طوایل طبقاتی
جزو و عضو ارگانیک (عضوی) طبقات حاکمه است.

۶
روحانیت
در آن واحد
هم
عضو طبقه حاکمه است
یعنی در زیربنای اقتصادی طوایل طبقاتی است
و
هم
ایده ئولوگ طبقات حاکمه است
یعنی
معمار روح طوایل طبقاتی بی روح است (مارکس، صلواة الله علیه که رسول پرولتاریا ست)
یعنی
روحانیت ضمنا
در روبنای ایده ئولوژیکی طوایل طبقاتی است.

۷
اگر معلمیت و مهندسیت و طبیبیت و شاعریت و ...
چه اخراجی و چه ادخالی
مفتخور باشد
روحانیت هم
مفتخور است.

پ
بیا و الهام خانم
انسان باش !
بیا و گوش بده به حرف های من
آموزگار اخراجی شهر کنگاور
من خوبی تو را میخواهم.
هر چه باشی هموطن منی .
به دادار دارنده سوگند
اگر گوش کنی به حرف های من ،
الگو خواهی شد برای دیگر زنان مسلمان در سراسر این پهنه خاک .

۱
دادار دارنده سوگند؟

۲
عجب معلمانی طویله جماران داشته و به حق اخراج شان کرده تا بروند و در فرنگستان حمالی کنند و عندرز دهند.

ت
حتمن می پرسی چه کار کنم ؟
میگویم شوهرت را به کار وادار
شوهرت جوان و قبراق و قوی هیکل است .
شانه های پت و پهنش را به درستی بنگر
این مرد جوان است .
برای خودش رستمی است و جان میدهد برای بار تریلر سیمان خالی کردن .
جان میدهد برای کارهای سخت و طاقت فرسای کشت و کارو کشاورزی .
جان میدهد برای حمالی و . . .و . . .
بگذار از راه عرق جبین قوت لایموت زندگی ات را تهیه کند

۱
زن ستیزی معلم اخراجی
اکنون
در این بند از عندرز
عربده می کشد.

۲
فونکسیون شوهر قبراق ضعیفه چرخنده
نان اوری برای او ست و نه شریک زندگی شدن با او

۳
چرخنده فقط ادعا داشته است
و
نه
لیاقت تأمین و تولید و تهیه نان سفره خویش

یعنی واقعا ذلیله و علیله و ضعیفه بوده است.

۴
جالب تر و سکسی تر
در این عندرز معلم اخراجی کنگاور
تهیه قوت لایموت
یعنی نا ن بخور و بمیر
توسط آخوند گردنکلفت برای ضعیفه ذلیله علیله است.

۵
به کجای این طویله
می توان اویخت پالان را؟

 
درنگی در طرز تفکر چپکی چپ ایران ویران

ابرهیم رزاقی، اقتصاددان گفت:
به دلیل آنکه
دولت
هیچ نظارتی در حوزه اقتصادی ندارد
و
دولت
عملا خود را کنار کشیده و اقتصاد کشور را رها کرده است،
شاهد چندبرابری قیمت‌ها هستیم

۱
دولت چیست؟

۲
آخر این چه فرقه دموکراتی است که جزوه چند سطری «دولت و انقلاب» لنین را نخوانده است؟

۳
پیشه وری کجا ست
تا دست به دامنش شویم؟

۳
دولت
چماق طبقه حاکمه است.

۴
طبقه حاکمه در طویله جماران و چاه ویل جمکران
بورژوازی است.

۵
دولت موظف به حراست از منافع طبقه حاکمه است.

۶
گران تر کردن قیمت کالاها و کاهش دستمزد زحمتکشان
فرمی از مبارزه طبقاتی از بالا برای تکثیر ثروت و قدرت طبقه حاکمه است.

۷
باید به حال کسی که با ساده ترین مفاهیم مارکسیستی
بیگانه باشد
نشست و زار زد.
 
درنگی در دعاوی حریفی

من جزوی از خلق ایران هستم.

۱
اولا
جزو خلق ایران و یا جزئی از خلق ایران

۲
ثانیا
مفهوم «خلق ایران» خرافه مفهوم است.

۳
برای اینکه ایران کشوری چند قومیتی است.
حتی سازمان ملل می داند.

۴
به همین دلیل خلق های ایران وجود دارند

مثلا خلق آذربایجان که اکثریت جمعیت کشور را تشکیل می دهند و مجاز به خواندن و نوشتن به زبان خود نیستند.

۵
چه بسا اصلا زبان فارسی را نمی دانند و مورد تمسخر خلق های دیگر ایران قرار می گیرند.

۶
خلق کرد وجود دارد که وضعش بهتر از خلق اآذربایجان نیست.

۷
خلق بلوچ و لر و عرب و غیره وجود دارند که بسان آذری ها و کردها
تحت ستم اند.

۸
خلق های دگرمذهب هم وجود دارند که نجس اند و عدم شان بهتر از وجودشان است
و بسان ما سگان
حق ورود به مسجد ندارند.

۹
مثلا ارمنی اند
یهودی اند
بهایی اند
علی اللهی اند و الی اخر اند.

۱۰
ثانیا
کیستایی و چیستایی همنوع برای ما سگان مهم نیست.

۱۱
ما محیط پیرامون مان را به رنگ واحدی می بینیم
به رنگی شبیه آبی
 
هماندیشی با مینا

شعر مثل ریاضیات نیست
حساب دوتا چهارتا هم نیست

۱
آره.
ما هم نگفته ایم که هنر = علم.

۲
ایراد آثار هنری همین است.

۳
هگل پس از تدوین فلسفه خود گفت:
شناخت هنری
به درد زباله دانی می خورد.

۴
البته ما نظر او را قبول نداریم.

۵
به نظر ما
آثار هنری
را
باید به چالش کشید.

۶
کسب و کار ما هم همین است.

۷
پارس فلسفی - علمی بر عرعریات هنری
 
هماندیشی

الف
مقایسه صهیونیسم با مارکسیسم

۱
صهیونیسم
خلق یهود را در سرزمین موعود
وحدت ملی می بخشد
تا
خلق ستمدیده یهود
از پراکندگی و ستمدیدگی و بیداد مذهبی - نژادی ـ تاریخی نجات یابند.

۲
مارکسیسم پرولتاریا
را
در مقیاس بین المللی
وحدت می بخشد
تا
قلمرو فرمانفرمایی خود را در مقیاس جهانی پدید اورند
و
به
بیداد تاریخی ـ طبقاتی در مقیاس جهانی پایان بخشند
و ضمنا به روی بشریت گرفتار در جهنم جوامع طبقاتی
دروازه جنت عاری از طبقات و بیداد طبقاتی را بگشایند.

ب
اقوام دیگر خاورمیانه فقط می توانند از این خلق زحمتکش بیاموزند،
ترک توحش کنند ومتمدن شوند.

۱
اسرائیل
به لحاظ جغرافیایی و شرایط اقلیممی و آب و هوایی با اردن و مصر و عربستان و سوریه و عراق و لبنان و لیبی و غیره
تفاوتی ندارد.

۲
تفاوت اسرائیل با بقیه کشورهای خاورمیانه
در مناسبات تولیدی کاپیتالیستی است
که
در اثر توسعه نیروهای مولده
(علم و فن و فرهنگ و وسایل تولید و ....)
در مدتی کوتاه پدید آورده اند.

۳
خلق یهود از برهوت بهشت برین برپا ساخته ست.

۴
بدون حمایت علمای اسرائیل
امپریالیسم فرانسه نمی توانست بمب اتم بسازد

۵
خلق های عقب مانده در قید و بند فئودالیسم و برده داری و عهد چماق و چوب و چپق
فقط می توانند از اسرائیل بیاموزند

۶
در طویله برده داری عرعرستان
دگراندیشان را در ملأ عام گردن می زنند
به نیمه دیگر جامعه
حق رفتن به مسافرت بدون شوهر و رانندگی و توسعه علمی و فنی و هنری و فرهنگی نمی دهند.

پ
حزب کمونیست اسرائیل

۱
ما از حزب ک. اسرائیل خبر نداریم.

۲
سکنه اسرائیل
در شرایط قول العاده دشواری به سر می برند.

۳
کشور یک وجبی
در محاصره دهها طویله فئودالی، فاشیستی و فوندامنتالیستی است.

۴
وحشت حاکم بر این کشور کوچک را فقط زمانی می توان ارزیابی کرد 
که
۱۱ سپتامبر امریکا را هزاربار تکثیر و تکرار کنی
هر ثانیه
هر ساعت
هر روز و هر شب
در هر جا
در دیسکو
در اوتوبوس
در پیاده رو
از دور دست با موشک پرانی ها
با گروگانگیری هواپیماهای مسافربری
با به موشک بستن هواپیمای مسافربری
با بمب گذاری در هر جا
با
به آتش کشیدن مزارع
با گروگان گیری جوانان
با
چاقو زدن به کودکان

۵
توحش علنی و عریان بر ضد ملتی نوپدید که از کشتارگاه های فاشیسم گذشته است و
دار و ندارش چپاول شده است.

۶
برای توسعه تئوریک
امنیت نسبی لازم است.

۷
ملت یهود
باید هر لحظه بیدار باشد.

۸
در وحشت مدام نمی توان اندیشید

۹
اعضای د. ر. اگر در طویله جماران مانده بودند
نمی توانستند اینهمه کار کنند.

۱۰
ضعف تئوریکی احزاب ک. بی دلیل نیست.
 
درنگی در شعری از سهراب سپهر

الف
من ندیدم دو صنوبر را با ھم دشمن

۱
برای اینکه تو کور و کر و خری

۲
معلوم نیست که معلمین در مدرسه
چه مزخرفاتی به تو یاد داده اند.

۳
قانون تنازع بقای داروین
را
حتی کودکان شیرخواره شنیده اند.

۴
نباتات در تنازع مدام با یکدیگر برای بقا هستند.
 
۵
درختان
برای دستیابی به نور
مسابقه با هم می گذارند

۶
همدیگر را تار و مار می سازند.

۷
ریشه درختان در مبارزه برای آب
در ستیز مدامند.

۸
شعر در طویله جماران
شده اسباب خر پروری

۹
خلایق
عشعار این و آن را
مثل خر می خوانند و هر چه پیرتر می شوند
خرتر می شوند.
 
ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر