۱۳۹۹ مهر ۲, چهارشنبه

پروا و پرواز و پارس و پرخاش (۴۱۷)


 
جمعبندی
از
مسعود بهبودی
 
درنگی در جایزه بازی های طبقه حاکمه امپریالیستی

۱
نوشته آواره افغانی
رضی الله عنه
بیشک زباله است که
طبقه حاکمه امپریالیستی بدان جایزه داده است.

۲
طبقه حاکمه امپریالیستی
موجودی
گیرنده است و نه دهنده

۳
طبقه حاکمه امپریالیستی
موجودی
بهره کش است و نه بهره ده

۴
طبقه حاکمه امپریالیستی
راهزن است و نه حاتم طائی

۵
طبقه حاکمه امپریالیستی
صناری
به عبث و بیهوده
به احدی نمی دهد.

۶
سود
برای طبقه حاکمه امپریالیستی
همان خدا برای مؤمنین یهودی و مسیحی و مسلمان است

۷
طبقه حاکمه امپریالیستی
موجودی عمیقا و اصیلا و اصلا سود پرست است

۸
به همین دلیل
هم
حقیقت برای طبقه حاکمه امپریالیستی
هر خرافه ای است که سودمند باشد.

۹
مراجعه کنید به پراگماتیسم و اینسترومنتالیسم
 
درنگی در وحدت طلبی خرانه و مزورانه برخی ها

حمید مصدق

چه کسی می خواهد من و تو ما نشویم ؟
خانه اش ویران باد !

من اگر ما نشوم ، تنهایم !
تو اگر ما نشوی ، خویشتنی

از کجا که من و تو
شور یکپارچگی را در شرق
باز بر پا نکنیم ؟

از کجا که من و تو
مشت رسوایان را وا نکنیم ؟

من اگر برخیزم
تو اگر برخیزی
همه برمی خیزند !

من اگر بنشینم
تو اگر بنشینی
چه کسی برخیزد ؟
چه کسی با دشمن بستیزد ؟
چه کسی پنجه در پنجه ی هر دشمن دون آویزد ؟

دشتها نام تو را می گویند
کوهها شعر مرا می خوانند .

کوه باید شد و ماند
دشت باید شد و خواند .

پایان

۱
حمید مصدق
به هنگام سرایش این شعر
دانشجوی دانشکده حقوق دانش کاه تهران بوده است.

۲
این شعار هم شعار «مبارزات» دانشجویی از در عقب
در زمان محمد رضا شاه عینگی نور به گور مرحوم مغفور بوده است.
نتیجه عملی شدن این شعار هم طویله تهوع آور جماران بوده است:
معمار واقعی طویله جماران
طبقه متوسط
یعنی شمال شهرها بوده است و نه زحمتکشان
و نه
کارگران
دهقانان
پیشه وران
زنان

۳
ما بند اول این شعر حمید مصدق را
که
سطل ننه ات طلب ها برای تبلیغ تشکیل جبهه ضد ولایی مبتنی بر شعار تفاوت در عندیشه ـ وحدت در امل (رهبر امل لبنان و جماران مش چمران کجا می چمد و می چرد؟)
منتشر کرده اند
زیر ذره بین تحلیل می گذاریم.

الف
چه کسی می خواهد من و تو ما نشویم ؟
خانه اش ویران باد !

۱
من و تو و حتی آن کسی که می خواهد که من و تو ما نشویم
ما هستیم
مشد حمید بیسواد.

۲
نکته باریکتر از گردن خر اینجا ست که من و تو
ضمن همبایی (وحدت، ما بودن)
همستیزیم (در تضاد با همیم)

۳
من و تو
وحدت اضدادیم

۴
من و تو
دیالک تیکی از من و تو هستیم.

۵
من و تو
با هم ایم و بر هم ایم.

۶
دشمن نه در ورای من و تو
بلکه در درون همین دیالک تیک من و تو است.

۵
خصم در خانه و تو گرد جهان می چرخی.

۶
بدون وحدت نظر
وحدت عمل فقط می تواند وحدت امل باشد

۷
با وحدت عندیشه
در طویله و بیشه
فقط می توان عرعر کرد و نه عمل.

۸
عمل چیست؟
مش سلط ننه ات طلب؟
مش سر تنت طلب؟

۹
عمل = اندیشه مادیت یافته

۱۰
نتیجه عمل عمله و بنا
مثلا دیوار باغ
قبل از جامه عمل پوشیدن
در کله عمله و بنا به صورت مدل فکری دیوار
تشکیل می یابد
بعد
به مدد کار و آب و خاک و کاه و سنگ و سیمان
دیوار مادی و عینی می شود که در خطوط کلی اش شبیه مدل فکری دیوار است.
 
درنگی دیگر در دیالک تیک جنگ و صلح

مینا

موعظه بر سر میدان جنگ و صلح نیست موعظه بر سر ساخت ماشینهای، های تک جنگی با صرف هزینه های میلیاردی برای نابودی همنوع است
این وحدت اضداد و یا حفظ بقا نیست .
این نابودی و انهدام نسل بشر و شاید هم سیاره زمین باشد .
کجای این طمع بیمارگونه وحدت و مبارزه اضداد است ؟!
مطئنم اگر اینگونه پیش رود، هیچگاه انسان به وحدت همنوع نخواهد رسید و عقل را باید سیفون کشید .

۱
حقیقت در سطح قضایا نیست.

۲
حقیقت در ذات اشیاء است.

۳
تسلیحات جنگی
ابزار اند.

۴
روزی چوب و چماق و سنگپاره بوده
و
امرزو تانک و توپ و هواپیما ست.

۵
وسیله و ابزار به تنهایی وجود ندارد

۶
وسیله و ابزار در دیالک تیک ابزار و آماج
وسیله و هدف وجود دارد.

۷
تعیین کننده هدف و آماج است.

۸
بمب اتم
اگر در ایالات متحده امریکا و یا انگلستان و یا اتحاد شوروی
قبل از جنگ ج. دوم
تولید شده بود
نفس وجودش
می توانست
مانع بخش مهمی از جنایات فاشیسم باشد
چه رسد به پرتابش.

۹
وسیله و ابزار
فی نفسه
تعیین کننده نیست.

۱۰
اگر آلمان نازی بمباران اتمی شده بود
۶ میلیون یهودی در کوره توحش فاشیستی خاکستر نمی شدند و ۶۰ میلیون نفر دیگر قتل عام نمی شدند.

۱۱
علاوه بر این
جنگ چیست؟

۱۲
جنگ فرمی از مبارزه طبقاتی است.

۱۳
برای امحای جنگ
باید فاتحه ای بر مبارزه طبقاتی خواند
و برای خواندن فاتحه ای بر مبارزه طبقاتی باید فاتحه ای بر طبقات اجتماعی خواند
یعنی
مناسبات تولیدی سوسیالیستی را مستقر کرد.

۱۴
روزا لوکزمبورگ
رهبر پرولتاریای آلمان
قبل از شروع ج. ج. دوم
هشدار داد:
یا گذار به سوسیالیسم و یا سقوط به قهقرای بربریت

۱۵
اگر انقلاب سوسیالیستی ۱۹۱۸ در آلمان تحت رهبری ح. ک. آلمان پیروز می شد
ج. ج. دوم اصلا شروع نمی شد
اروپا و امریکا سوسیالیستی می شد و صلح ابدی کانت
از اوتوپی به رئالیته مبدل می شد.

۱۶
اکنون
جهان میدان یکه تازی ددان امپریالیستی است
که فاشیسم در آستین دارند.

۱۷
جنگ جهانی هراس انگیز سوم که می تواند فاتحه ای بر بشریت بخواند
تدارک دیده می شود.
و
از منجی موعود خبری نیست.

۱۸
در طوایل جهان
لاشخورها را انتخاب می کنند
لاشخورهای فاشیست و فوندامنتالیست را

۱۹
لعن و نفرین تسلیحات جنگی
کارساز نیست.

۲۰
رادیکال بودن
یعنی دست به ریشه قضایا بردن
و
نه
واله شاخه ها شدن
 
درنگی در موعظه ای از مینا

ترجمه :
اگر تنها ۸ روز هزینه های نظامی متوقف گردد، میتوان با پولِ آن تحصیل رایگان و با کیفیت را به مدت ۱۲ سال برای تمام کودکان سیاره زمین تامین کرد.
کاش دنیار را صلح فرا می‌گرفت ،حتی تصور کردنش هم لذت بخش است .
بفکرم انسان موجود خرد گریز ی است و در شعور و معرفت کم آورده .
این روزگار نکبت تا کی ادامه خواهد داشت ؟!
متاسفانه

۱
این واقعا ترجمه است و یا موعظه؟

۲
اولین کسی که در عصر جدید این موعظه را تئوریزه کرد و در قالب مفهوم «صلح ابدی ریخت»
کانت بود.

۳
صد ها سال قبل از کانت
عارف خردستیزی به نام مولانا
دیالک تیک جنگ و صلح را نمایندگی کرده بود.

۴
البته مفاهیم جنگ و صلح را نباید تحت اللفظی معنی کرد.

۵
ساختار جهان از ذره تا کهکشان
دیالک تیکی است:
یعنی وحدت اضداد است.
یعنی همه چیز میدان جنگ و صلح است.

۶
اگر مر تو را صلح آهنگ نیست
مرا با تو ای جان سر جنگ نیست

تو در جنگ آیی روم من به صلح
خدای جهان را جهان تنگ نیست

جهانیست جنگ و جهانیست صلح
جهان معانی به فرسنگ نیست

هم آب و هم آتش برادر بدند
ببین اصل هر دو به جز سنگ نیست

که بی این دو عالم ندارد نظام
اگر روم خوبست بی‌زنگ نیست

مرا عقل صد بار پیغام داد
خمش کن که فخرست آن ننگ نیست

۷
حیرت انگیز است که عارفی خردستیز
راسیونالیست تر (خردگراتر) از نماینده بزرگ راسیونالیسم (خردگرایی) بوده است.

۸
بی همتا در این میان
فقیهی معاصر با مولانا در شیراز بوده است
که
نماینده بی نظیر دیالک تیک بوده است.

گر دلم در عشق تو دیوانه شد عیبش مکن
بدر
بی نقصان
و
زر بی عیب
و
گل بی خار
نیست
 
درنگی در فضایل سگان جهان

۱
درود.
سگ ها بر خلاف ادم ها
محیط پیرامون خود را به رنگ آبی بی رنگ می بینند.

۲
قوه شنوایی شان اما به مراتب بیشتر از آدم ها ست.

۲
سگ ها
چه اهلی و چه وحشی
در قوه بویایی بی نظیرند.

۴
سگ ها
حتی کرونا را و میزان قند در خون بیماران دیابت را می توانند
بو کنند و پارس کنند و آژیر کشند.

۵
سگ ها
حتی سگان وحشی
فوق العاده سوسیال اند.

۶
مثال:
وقتی سگان وحشی برای تهیه قوت لایموت
سیر و سفر می کنند
یکی از سگان مجرب
در
محل سکونت (مثلا حفره های متروکه ترمیت ها ( از قبیله مورچه ها)
نزد توله ها می ماند
و
از انها پرستاری و حراست به عمل می آورد.

۷
سگ های وحشی در برهوت
برای پیدا کردن محل صید و شکار
نخست فیل ها را به مدد قوه بیایی ردیابی می کنند
بعد
به مدد فیل ها
گودال های آب را می یابند که محل رفع تشنگی حیوانات مختلف است که جزو طعممه های سگان وحشی محسوب می شوند.
 
ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر