۱۳۹۹ مهر ۵, شنبه

کلنجار سنگ سخنگویی با سگ سخن جویی (۲۹)

 

میم حجری


۱۳۶

سنگ سخنگو

 

بفهمید داره بهتون خیانت میشه 

چیکار میکنین ؟

 

 سگ سخن جو

 

منظور از خیانت چیست؟

خیانت در دیالک تیک خدمت و خیانت وجود دارد.

ما از کسی انتظار خدمت نداریم

تا

از

خیانتش با خبر شویم.


 ۱۳۷

سنگ سخنگو

 

الان میخواستم برم سوپر مارکت به مامانم گفتم دارم میرم

 آشغالا رو بده بندازم تو سطل 

یهو بابام گفت 

نه من خودم میبرم، 

گفتم چرا 

گفت تو خانمی از این کارا نباید بکنی 

کاش من فداش بشم اخه با این نگاه مهربونیت.

 

۱۳۸ 

 سگ سخن جو

 

اصیل ترین علاقه و عشق در جامعه و حتی در طبیعت

علاقه و عشق مولد به مولود

است.

عشق

اما

گاهی دست و پاگیر است

و

مانع کار فرزند می شود و موجب عقب ماندگی عملی او.

 

۱۳۹

سنگ سخنگو

 

میرم حیاط و آبپاچی و جارو میکنم تا غم و غصه ها کمتر سرویس کنن. 

توی همون لحظات 

جوابه واقعا

 

 سگ سخن جو

 

این سخن به ظاهر ساده و پیش پا افتاده تو

حلال یکی از مسائل فکری ما شد.

عمرت دراز باد.

 

شاید دلیل دیگرش

نیروی عادت باشد.

 

۱۴۰

سنگ سخنگو

 

باید به آیندگان گفت:

ما بی عرضه نبودیم 

ما با بد آدمهایی طرف بودیم که به راحتی آب خوردن

 آدم میکشتن و زبانشان هم دراز بود.

 ما تلاش خود را کردیم و نشد

 

 سگ سخن جو

 

آیندگان

خواهند گفت:

آدم نبودند، 

مش فرناز.

لاشخور بودند که ماسک آدم بر سر کشیده بودند.

 و گرنه

 به قول آدمی

بنی آدم اعضای یکدیگرند

که در آفزینش ز یک گوهرند 

چو عضوی به درد آورد روزگار

دگر عضوها را نماند قرار.

 

ادامه دارد.

  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر