مهندس صادق انصاری
(ا. برزگر)
اندیشه ها، مفاهیم و زبان فارسی
در
قلمرو «ولایت فقیه»
دفتر چهارم
شورای نویسندگان و هنرمندان ایران
(۱۳۶۵)
ویرایش و تحلیل
از
شین میم شین
دو جریان حاکم
ادامه
آذری قمی،
«پاسخ به اعتراض» بر لایحه حدود و شیوه
فعالیت تولیدی بخش خصوصی)،
کیهان، ( ۲۶ بهمند ۶۴)
۱
«مردی از امام باقر سؤال می کند
که
در این مسئله رأی شما چیست؟
آذری قمی
می خواهد راجع به حد و مرز و طرز فعالیت بخش خصوصی
رهنمود دهد.
شوخی شوخی
پس از شکست انقلاب سفید
مشتی مرده صد کفن پوسانده
در هر زمینه ای صاحب نظر شده اند و نظر می دهند.
آدم
یاد قرون وسطی و دستگاه تفتیش عقاید کلیسای کاتولیک
می افتد
که
آخوندهای خرفت مسیحیت
باید
راجع به قوانین فیزیک و کیهان شناسی ابراز نظر کنند.
۲
«مردی از امام باقر سؤال می کند
که
در این مسئله رأی شما چیست؟
آذری قمی
به عوض ابراز نظر،
به تعیین متدئولوژی کمر برمی بندد
و
طرز «تفکر» تفکرستیز می آموزد:
مرجع تقلید آذری قمی
امام باقر است
و
هر جفنگ امام باقر
در قاموس او
وحی منزل است.
شنیدنی تر
اما
جواب باقر به سؤال حریف است.
۳
حضرت فرمودند:
من از خود رأی و نظری ندارم.
مرجع تقلید آذری قمی
به لحاظ توان تفکر
کمترین فرقی با مقلدش ندارد.
مقلد که سهل است،
کمترین فرقی با دهاتی ترین دهاتی های مکتب ندیده
حتی
ندارد.
کاخانه مغز
تعطیل است.
اینهم هنوز چیزی نیست.
۴
آنچه من می گویم،
از
پدرم
پدرم
از
پدرش حسین
حسین
از
پدرش علی ابن ابیطالب
علی ابن ابیطالب
از
پیامبر اکرم
پیامبر اکرم
از
جبرئیل
جبرئیل
از
وحی الهی
نقل می کند.»
در هیرارشی (سلسله مراتب) مراجع تقلید آذری قمی
(که سید علی گزینه او به عنوان ولی فقیه بوده است)،
قحط متفکر است.
قحط خوداندیش است.
قحط آدم است.
همه مراجع تقلید
بدون استثناء
طوطی وش اند.
آخرین مرجع تقلید
نه
آدم
بلکه
مفهوم است
آدمتصویر
است:
انعکاس انتزاعی - آسمانی اعضای طبقه حاکمه است:
خدا ست:
طبقه حاکمه ـ خدا ست.
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر