۱۳۹۷ آبان ۲۱, دوشنبه

زبان فارسی و ناهنجاری های جدیدش (۴۹ )


 
مهندس صادق انصاری
(ا. برزگر)
اندیشه ها، مفاهیم و زبان فارسی
در
قلمرو «ولایت فقیه»
دفتر چهارم
شورای نویسندگان و هنرمندان ایران
(۱۳۶۵)

ویرایش و تحلیل
از
شین میم شین

دو جریان حاکم
ادامه

آذری قمی
 
۱
«اساسا»
اسلام
به
معنی تسلیم است.

این طرز «تفکر» و ضمنا طرز «استدلال» عوامفریبانه  آذری قمی است:
 
اسلام
در 
قاموس آذری قمی
اساسا
نه، دینی
نه، آیین مبتنی بر صلحی
بلکه
به معنی تسلیم است.
 
سؤال
این است
که
او
چگونه
به این تعریف (تحریف) از اسلام رسیده است؟
 
۲
«اساسا»
اسلام
به
معنی تسلیم است.

درست به همان طریق و ترفند
که
سید جواد طباطبایی
به تحریف دموکراسی رسیده است.
 
سید جواد
واژه دموکراسی
را
سلاخی می کند
تا
بگوید که اریستوکراسی (حکومت اشرافیت و روحانیت) بهترین نوع حکومت در تمامت تاریخ بوده است
و
امیر حسین آریانپور
مارکسیست مبتذلی بوده است
و
واژه دموکراسی
 را
به غلط
به
مردم سالاری
ترجمه کرده است.
 
آذری قمی
هم
واژه اسلام
را
سلاخی می کند
و
نتیجه می گیرد
که
اسلام
اساسا
یعنی 
 تسلیم.
 
۳
«اساسا»
اسلام
به
معنی تسلیم است.
 
جالب تر از هر چیز
این است
که
نه، پای منبر سید جواد
فرد زبانمندی یافت می شود
که
استاد دانش کاه
را
به چارمیخ سؤال کشد و رسوا کند
و
نه، پای منبر آذری قمی،
احدی یافت می شود
که
ذره ای مغز اندیشنده در کاسه سر داشته باشد
و
بپرسد:
اگر اسلام اساسا به معنی تسلیم است،
پس مقاومت چه بسا مسلحانه فئودالی روحانیت مرتجع
در مقابل انقلاب بورژوایی سفید
و
سرنگونی نهایی آن،
چگونه
با موازین اسلامی سازگار بوده است؟
 
مبارزه امام حسین با رژیم یزید
چگونه
قابل توضیح است؟
 
غزوات رسول اکرم و رهزنی های بی رحمانه دار و دسته اش
چگونه
قابل توجیه اند؟
 
مقاومت و مبارزه حیاتی ـ مماتی سرداران اسلامی
در
مقابل صلیبیون
چگونه
با
روح اسلام
سازگار بوده است؟
 
چرا
در همه این موارد
تسلیم 
فراموش شده است؟
 
اصلا
منظور از تسلیم چیست؟
 
۴
«اساسا»
اسلام
به
معنی تسلیم است.
 
این
تحریف اسلام
مقدمه چینی شیاد جماران
برای صدور رهنمود مشخص دیگری است:
 
و
تقلید
و
اعتقاد به ولایت فقیه
به معنای تسلیم در مقابل نظر فقهی مرجع تقلید و حکم ولی فقیه است.»
 
اکنون
دست شیاد 
رو می شود:
تسلیم = اسلام = تقلید = اعتقاد به ولایت فقیه
 
این هنوز چیزی نیست.
 
منظور از تسلیم مشخصا چیست؟
 
اسلام = تسلیم در مقابل نظر فقهی مرجع تقلید = تسلیم در مقابل حکم ولی فقیه
 
این دعاوی شیادان جماران
چیزی جز عوام فریبی نیستند.
 
ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر