۱۳۹۷ آبان ۲۵, جمعه

دایرة المعارف جامعه شناسی مارکسیستی ـ لنینیستی (۳۲۲)




پروفسور دکتر
ولفگانگ ایشهورن
اریش هان
مانفرد پوشمن
روبرت شولتس
هورست تاوبرت
و دهها تن دیگر
(۱۹۶۹)

برگردان
شین میم شین

ایمیج

۱
·    ایمیج، واژه ای انگلیسی است.

۲
·    ایمیج، مفهومی در ایده ئولوژی بورژوایی است که برای مشخص کردن (کاراکتریزاسیون) مجموعه و یا مجموع تداعی ها، تصورات و احساسات به کار می رود که به اشخاص، اشیاء و یا نهادها نسبت داده می شوند.

۲
·    به عنوان مثال، دانش آموزان در جریان آموزش و پرورش شان، ایمیج معینی از حرفه های منفرد کسب می کنند که شغل یابی آنها را تحت تأثیر قرار می دهد.  

۳
·    ضمنا می توان از ایمیج نسبت به کالاها، نهادها، سازمان ها و غیره سخن گفت.

۴
·    در مناسبت مصرف کننده با کالا (بازارپژوهی)، معلوم می شود که میان ایمیج هر شیئی و رفتار مشتری نسبت بدان، پیوندی وجود دارد.

·    مراجعه کنید به رفتار

۵
·    از ایمیج در فن مانی پولاسیون (تحریف افکار عمومی) استفاده می شود تا در گروه هایی از اشخاص رفتار معینی نسبت به اشیا، اشخاص و نهادها ایجاد شود.
·    (سیستم گرایی)

۶
·    در بازارپژوهی بورژوایی از این پیوند در آگهی های تبلیغاتی، تردستانه برای تشکیل کالا ـ ایمیج جذابی جهت مانی پولاسیون رفتار مشتری استفاده می شود.

۷
·    برای تشکیل دقیق ایمیج راجع به کالایی تست های پسیکولوژیکی از مصرف کنندگان به عمل می آورند.

·    مراجعه کنید به تست پسیکولوژیکی

۸
·    اقتصاد ملی سوسیالیستی، مانی پولاسیون رفتار مشتری را رد می کند.
·    ولی به نقش ایمیج در ارضای حوایج جمعیت کشور کم بها نمی دهد.

·    مراجعه کنید به عمل

پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر