۱۳۹۴ آبان ۲۰, چهارشنبه

روبنا (3)


پروفسور دکتر ولفگانگ پطر ایش هورن
برگردان شین میم شین

16
·        نقش فعال روبنا بویژه در جریان گذار به سوسیالیسم و در ساختمان نظام پیشرفته سوسیالیستی از اهمیت بمراتب بزرگتری برخوردار است.

17
·        علت این امر عبارت از این است که در جامعه سوسیالیستی توسعه اقتصاد، دولت، ایدئولوژی و فرهنگ تنها بمثابه روند می تواند تحقق یابد، روندی که بوسیله جامعه تحت رهبری حزب طبقه کارگر آگاهانه و برنامه ریزی شده، جامه عمل می پوشد.

18
·        روبنای جامعه سوسیالیستی (بمثابه محصول مبارزه طبقاتی، ابزار مبارزه طبقاتی و ابزار وحدت طبقه کارگر با اقشار زحمتکش دیگر) نیز بر بنیان زیربنای اقتصادی این جامعه توسعه می یابد.

19
·        کلیه پدیده های روبنا باید بمثابه عناصر یک سیستم کلی، برطبق الزامات نیروهای مولده و مناسبات تولیدی و مبارزه طبقاتی بطور برنامه ریزی شده توسعه یابند.
·        این یکی از وظایف اصلی در جریان ساختمان سیستم اجتماعی سوسیالیسم پیشرفته است.

20
·        هرنوعی از تضعیف نقش فعال و پیشبرنده روبنای سوسیالیستی و هر اختلالی در عمل مشترک عناصر مختلف روبنای سوسیالیستی تأثیر زیانباری بر نظام اجتماعی سوسیالیستی اعمال خواهد کرد.

21
·        همانطور که تجارب ساختمان سوسیالیسم، بویژه در سال های اخیر اثبات کرده، خرابکاری های ایدئولوژیکی عمده امپریالیستی به قصد نابودی نظام سوسیالیستی، عمدتا از این طریق بوده اند.
·        از این رو تحکیم و تقویت کل سیستم روبنای سوسیالیستی و زیرسیستم ها و فونکسیون های آن از اهمیت نظری و عملی شایانی برخوردار است.

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر