۱۳۹۴ آبان ۲۸, پنجشنبه

شعری از ستاره جواد زاده (3)


من موافقم
ستاره جوادزاده

·        من موافقم، ولی باد ها، نه!

·        (بادها چه می ‌فهمند «کوه شدن»، یعنی چه؟
·        بادها از «ایستادن»، چه می ‌دانند؟)

·        من همیشه موهایم را در باد می ‌بندم
·        چشم ‌هایم را در باد می ‌بندم
·        و به این فكر می ‌كنم
·        كه چرا پنجره‌ ها را نبسته بودم،
·        كه درخت‌ها چقدر باید خسته باشند
·        و كوه‌ ها چه تحملی دارند،
·        كه حتی وقتی طوفان می‌ شود،
·        باران می ‌بارد،
·        برف می ‌نشیند،
·        می ‌ایستند و نگاه می‌ كنند
·        به دورها
·        كه شانه‌ هایی پر از سنگ‌ های خسته دارد.

·        دورها
·        كه فریاد «دوستت دارم» اش در گوش كوه‌ ها مانده است،
·        ولی «دوستت دارم»
·        همیشه در باد گم می ‌شود.

·        باد از «دوستت دارم» چه می‌ فهمد؟

·        باد می ‌آید، سر و صدا راه می ‌اندازد
·        همه‌ چیز را می ‌ریزد، می ‌شکند
·        پنجره‌ها را به هم می ‌کوبد
·        در را به هم می ‌کوبد و می ‌رود،
·        می‌رود
·        امّا همیشه برمی‌ گردد و دوباره...

·        من موافقم
·        دنیا به درد زندگی کردن نمی ‌خورد

·        و ما باید دنبال دنیای تازه‌ ای
·        همین اطراف بگردیم.

پایان
ویرایش از تارنمای دایرة المعارف روشنگری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر