جمعبندی از
مسعود بهبودی
1
روح جدا از ماده و یا جان جدا از جسم
وجود ندارد.
2
روح همیشه وابسته به ماده است.
3
روح و یا شعور انعکاس ماده در آئینه ضمیر آدمی است.
4
خود آئینه نیز مادی است.
5
روح و یا شعور ثانوی است.
6
عالم ارواح خرافه ای بیش نیست.
7
محتوای زندگی را کار تشکیل می دهد.
8
کار در فرم های مادی و فکری و هنری.
9
زنده آنان اند که کار می کنند.
مسعود بهبودی
1
روح جدا از ماده و یا جان جدا از جسم
وجود ندارد.
2
روح همیشه وابسته به ماده است.
3
روح و یا شعور انعکاس ماده در آئینه ضمیر آدمی است.
4
خود آئینه نیز مادی است.
5
روح و یا شعور ثانوی است.
6
عالم ارواح خرافه ای بیش نیست.
7
محتوای زندگی را کار تشکیل می دهد.
8
کار در فرم های مادی و فکری و هنری.
9
زنده آنان اند که کار می کنند.
فکر و ذکر اجامر
در این واویلا که هر روز دهها بمب منفجر می شود،
سکس است و بس.
1
این به معنی سقوط آدمیان
به
درجه ای نازلتر از جانوران
است.
2
چون جانوران
هنوز آن قدر سقوط نکرده اند که فکر و ذکرشان دمبدم سکس باشد.
3
جانوران سالی یک و یا دوبار به فکر سکس می افتند.
4
این سقوط البته خاص خاورمیانه نیست.
5
این سقوط فکری و معیاری ـ ارزشی تمام ارضی است.
6
سؤال اما این است
که
دلیل این سقوط فکری و معیاری ـ ارزشی چیست؟
در این واویلا که هر روز دهها بمب منفجر می شود،
سکس است و بس.
1
این به معنی سقوط آدمیان
به
درجه ای نازلتر از جانوران
است.
2
چون جانوران
هنوز آن قدر سقوط نکرده اند که فکر و ذکرشان دمبدم سکس باشد.
3
جانوران سالی یک و یا دوبار به فکر سکس می افتند.
4
این سقوط البته خاص خاورمیانه نیست.
5
این سقوط فکری و معیاری ـ ارزشی تمام ارضی است.
6
سؤال اما این است
که
دلیل این سقوط فکری و معیاری ـ ارزشی چیست؟
حافظ
تو بندگی
تو بندگی
ـ چو گدایان ـ
به شرط مزد
مکن
که دوست خود روش بنده پروری داند
1
در این طرز تفکر حتی مطالبه دستمزد به ازای کار نیز مذموم است
2
اختیار به دست دوست است.
3
گر دوست بنده را بکشد، یا بپرورد
تسلیم از آنِ بنده و فرمان از آنِ دوست
سعدی
4
حکم، آنچه تو اندیشی،
لطف، آنچه تو فرمایی
که دوست خود روش بنده پروری داند
1
در این طرز تفکر حتی مطالبه دستمزد به ازای کار نیز مذموم است
2
اختیار به دست دوست است.
3
گر دوست بنده را بکشد، یا بپرورد
تسلیم از آنِ بنده و فرمان از آنِ دوست
سعدی
4
حکم، آنچه تو اندیشی،
لطف، آنچه تو فرمایی
حافظ
عزت نفس را اعضای طبقات اجتماعی متفاوت،
بطرز متفاوتی تعریف می کنند.
1
عزت نفس در قاموس اشرافیت بنده دار و فئودال
با
عزت نفس در قاموس رعیت و فعله (عمله)
از زمین تا کهکشان فرق و فاصله دارد.
2
شما سنگر نظری خود را بهتر است
از طریق استدلال منطقی،
اثبات کنید.
3
ما هم در صدد استدلال و اثبات حقانیت سنگر طبقاتی خود
خواهیم بود.
دوستیابی در عالم مجازی سهل است
دوستمانی دشوار است.
ولی دوستی با شما نعمت بزرگی است.
بطرز متفاوتی تعریف می کنند.
1
عزت نفس در قاموس اشرافیت بنده دار و فئودال
با
عزت نفس در قاموس رعیت و فعله (عمله)
از زمین تا کهکشان فرق و فاصله دارد.
2
شما سنگر نظری خود را بهتر است
از طریق استدلال منطقی،
اثبات کنید.
3
ما هم در صدد استدلال و اثبات حقانیت سنگر طبقاتی خود
خواهیم بود.
دوستیابی در عالم مجازی سهل است
دوستمانی دشوار است.
ولی دوستی با شما نعمت بزرگی است.
دیکتاتری پرولتاریا
1
بهتر آن است که مطلب را بخوانید
بعد ابراز نظر کنید.
2
هر دولتی
از دید کلاسیک های مارکسیسم
نوعی دیکتاتوری طبقاتی است.
3
به همین دلیل
دولت پرولتاریا
را
دیکتاوری پرولتاریا
می نامند.
تا
پیشاپیش
نظر خود را
در نهایت صداقت و صراحت
تبیین داشته باشند.
1
بهتر آن است که مطلب را بخوانید
بعد ابراز نظر کنید.
2
هر دولتی
از دید کلاسیک های مارکسیسم
نوعی دیکتاتوری طبقاتی است.
3
به همین دلیل
دولت پرولتاریا
را
دیکتاوری پرولتاریا
می نامند.
تا
پیشاپیش
نظر خود را
در نهایت صداقت و صراحت
تبیین داشته باشند.
ای گاندی، ای گاندی.
1
تو از ما و از درون ما بکلی بی خبری.
2
گول قد و قامت و رجز و هارت و پورت ما را مخور.
3
چراغی که به خانه روا ست
به کودک حرام است.
4
به همین دلیل هم شاعره ای سفارش داده:
اگر به خانه ما آمدی، چراغ بیاور
و
یک دریچه که از آن به کوچه ی بن بست بنگریم.
5
کوچه ی بن بست، می دانی چیست،
ای گاندی؟
1
تو از ما و از درون ما بکلی بی خبری.
2
گول قد و قامت و رجز و هارت و پورت ما را مخور.
3
چراغی که به خانه روا ست
به کودک حرام است.
4
به همین دلیل هم شاعره ای سفارش داده:
اگر به خانه ما آمدی، چراغ بیاور
و
یک دریچه که از آن به کوچه ی بن بست بنگریم.
5
کوچه ی بن بست، می دانی چیست،
ای گاندی؟
از ما گفتن از شما نشنفتن:
1
اگر اختلاف نظر دارید بحث ایده ئولوژیکی بکنید.
2
این بهترین و متمدنانه ترین طریق برخورد به همنوع است.
3
به عوض تخریب یکدیگر
نظرات همدیگر را به چالش منطقی و تجربی بکشید.
4
شاید دلیل خودستیزی بعضی ها
خالی بودن کله از اندیشه و چنته از سخن باشد.
5
این مسئله فی نفسه باید تحلیل شود:
تعیین کننده نه صاحب نظر
بلکه خود نظر است.
6
صاحب نظر می تواند در نظرش تجدید نظر کند
و یا حتی بمیرد.
7
آنچه
ـ در هر دو صورت ـ
می ماند،
حود نظر است
که
یا مثبت و مفید است و یا منفی و مخرب.
8
اگر نظر نقد شود
کار مثبتی انجام یافته است.
چه تأیید شود و چه رد.
9
با پرونده سازی به همدیگر که نمی شود
زندگی و کار کرد.
10
فرض کنیم که کسی با طبقه حاکمه همنظر و همکار است
این حق او ست.
11
وظیفه مخالف او
مقاومت و رزم ایده ئولوژیکی
است.
12
مقاومت و رزم ایده ئولوژیکی
یکی از سه فرم مهم مبارزه طبقاتی است.
(ولادیمیر لنین)
13
شما حتی با خود طبقه حاکمه آتش بس داده اید.
ادامه دارد.
1
اگر اختلاف نظر دارید بحث ایده ئولوژیکی بکنید.
2
این بهترین و متمدنانه ترین طریق برخورد به همنوع است.
3
به عوض تخریب یکدیگر
نظرات همدیگر را به چالش منطقی و تجربی بکشید.
4
شاید دلیل خودستیزی بعضی ها
خالی بودن کله از اندیشه و چنته از سخن باشد.
5
این مسئله فی نفسه باید تحلیل شود:
تعیین کننده نه صاحب نظر
بلکه خود نظر است.
6
صاحب نظر می تواند در نظرش تجدید نظر کند
و یا حتی بمیرد.
7
آنچه
ـ در هر دو صورت ـ
می ماند،
حود نظر است
که
یا مثبت و مفید است و یا منفی و مخرب.
8
اگر نظر نقد شود
کار مثبتی انجام یافته است.
چه تأیید شود و چه رد.
9
با پرونده سازی به همدیگر که نمی شود
زندگی و کار کرد.
10
فرض کنیم که کسی با طبقه حاکمه همنظر و همکار است
این حق او ست.
11
وظیفه مخالف او
مقاومت و رزم ایده ئولوژیکی
است.
12
مقاومت و رزم ایده ئولوژیکی
یکی از سه فرم مهم مبارزه طبقاتی است.
(ولادیمیر لنین)
13
شما حتی با خود طبقه حاکمه آتش بس داده اید.
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر