۱۳۹۳ مهر ۹, چهارشنبه

چاله ها و چالش ها (494)


«من از عریان کردن حقایق هراسان نیستم!»
سرچشمه:
صفحه فیسبوک
شکوه بختیاری
 گاف سنگزاد

 در خاورمیانه بسیاری از دختران و زنان 
بدون عشق، بدون محبت،  بدون میل...
با مردان پیر متمکن (؟) ازدواج می کنند!

مردان با ریشخندی نفرت انگیز می اندیشند:
«اینان به دلیل منفعت و ثروت،
عشق و آرزوهای شان را فروخته اند!» 

و پسران عاشق هموطن مان
ما را روسپی جاه و مقام می خوانند!

و ما بر سر سفره عقد
مسخ شده، مثله شده، مرده، ...
اما با لبخند به کودکانی می اندیشیم
که هرگز 
هرگز گرسنه نخواهند ماند.

مرا دریاب هموطن،
من از عریان کردن چهره کریه حقایق
شرمسار نیستم!

پایان

میم

مگر فقط در خاورمیانه چنین است، شکوه بختیار؟
هر سیاستمداری و هر رئیس شرکتی و کنسرنی همه از دم زن جوان می گیرند:
مثال:
شرودر  
پوتین
رئیس پلی بوی  
سارکوزی.

کمال

همه جا اینجوری ..
باور کنید حالا مثل قدیما نیست که زور در بین باشه
این عکسو نگاه کنید عروس زیاد بدش نیومده

فرناز

همیشه فقط بخاطر پول نیست!
خیلی از دختران جوان هم هستند که تنها از مردان مسن خوش شون میاد!
 اینهامعمولن دخترانی هستند که در کودکی به دلایلی محبت پدر از آنها دریغ شده و همیشه به دنبال یافتن یک پدر هستند.

غلام

هر کجا که فقر فرهنگی و مادی باشد،
این جنایت صورت می گیرد و مرد پولدار همیشه بدن زن را صاحب است ولی روح و عشقش را نمی تواند تصاحب کند.
در ایران خودمان خصوصا در لردگان و دهات خرم آباد
 از این جنایت ها بیشمار صورت می گیرد
 و یکی از دلالیل فساد این است که پیرمرد با یک دختر 17 تا 20 ساله ازدواج می کند و بعد از چند ماه نمی تواند خواسته های جنسی زن جوان را تأمین کند
و بعد از مدتی هم که کمتر از 2 سال است، طرف فوت می کند و یک زن را با تمام غرایز تنها می گذارد .

ایرج آبشار

زشت ترین کار این است که 
هر وقت کسی‌ اسلام را نشانه می‌ گیرد ، عده‌ای بیایند بگویند:
«در غرب هم اینجوری است ، همه جا اینجوری است.»  
 یعنی‌ دقیقا حرف دل خامنه‌ ای را بزنند

هوشنگ

با عرض معذرت
کدام شماها با آدم مسن تر از خودتون ازدواج کرده اید؟
چرا باید اجازه داشته باشیم درکار دیگران مداخله کنیم؟
همه آزادند هرکاری که خوشحال شون میکنه انجام بدن
اگر پشنهادی به شما شد نپذیرید.

میم

حضرت ایرج آبشار،
حقیقت فقط به مثابه حقیقت تام و تمام حقیقت است
و نه به مثابه حقیقت مثله و مخدوش و نیمبند.
اگر کردوکاری زشت و محکوم است، باید در همه جا محکوم شود.
 حرف حساب ما همین است.

افسانه

ازدواج دختران در ایران با اذن پدر و خانواده است
و این قانون اسلام است.
ولی در کشورهای غربی زن بنا بر اختیار و تصمیم شخصی بدون هیچ اجباری با هر کس و با هر سن و سالی ازدواج می کند.

ایرج آبشار


در غرب  
دختر بسیار جوانی که با مردی مسن وصلت می‌کند ۶ ماه بعد در کمال آزادی می تواند جدا شود 
و نصف اموال مرد را هم صاحب شود و می شود.
 ضمنا همان شش ماه هم مورد اذیّت و آزار قرار نمی گیرد 
و بدون اجازه خودش دست مرد به بند تمبانش هم نمی رسد.

میم

آری
به همین خیال باش
در سال 2001 (اگر حافظه خطا نکند) از خرید و فروش کودکان (دختر و پسر) اروپای شرقی فقط آلمان فدرال 5 میلیارد یورو بنا بر آمار خود آن کشور، در آمد داشته است.
در ژاپن شاید یک میلیون «روسپی کوچولو» وجود داشته باشد.
میلیون ها دختر و پسر فوق العاده زیبا تحت استثمار جنسی کنسرن های سکس و عیاشی امپریالیستی قرار دارند.
حالا بعضی ها با افشای ازدواج پیر بدبختی در خاورمیانه
پوز «انقلابی» می دهند.

ایرج آبشار

توده‌ ایسم  
وکیل خود گمارده ابدی حکومت اسلامی

میم

ویراژ دادن شروع شد.
اینجا اصلا بحث بر سر جمهوری اسلامی نبوده،
 ایرج حواس پرت.

ایرج آبشار

اینجا بحث تقابل تمدن است با کشورهای اسلام زده - تمدن غربی  
ما هم جانب تمدن غربی را می گیریم .
بگذار وکیل مدافعان اسلامیسم، 
ساز بی‌ محل خروس بخوانند.

میم

کی طرفدار اسلامیسم کذائی است؟
اینجا بحث بر سر حقیقت عینی است و نه بر سر دین و یا تمدن
که بعضی ها کمترین خبری از آن ندارند.

ایرج آبشار

حقیقت عینی را بی‌ موقعه گفتن ( آن هم کجکی)
عین پنهان کردن کّل حقیقت است.

میم

مفهوم «بیان بی موقع حقیقت عینی»  جفنگی بیش نیست.
ایرج عزیز.

ایرج آبشار

در نوشته مورد نظر ( لینک شکوه) هیچ گونه انکاری در مورد بقیه جهان نشده
تمرکز نوشته بر اسلام زد‌گی و فرهنگ اسلام سیاسی است. 
کشاندن این بحث به همه جهان جفنگیاتی خامنه ‌ای پسند است.

میم

اگر کلمه ای از اسلام در این شعر شکوه بختیار یافتی، بقیه را هم خبر کن.

1
ضمنا الفبای خرد و یا فلسفه چیست؟ 

2
به قول هگل حقیقت در کل است و نه در جزء 

3
بعضی ها بهتر است به جای شعاردهی و فحاشی و تهمت زنی اندکی بخوانند.
از عوامفریبی چه حاصل شاعر؟

4
راستش را بخواهید ما حتی کلمه ای از خامنه ای و اجامر دیگر نخوانده ایم و نشنیده ایم.
آغازگاه حرکت فکری ما این است که
حقیقت فقط به مثابه حقیقت تام و تمام حقیقت است
 و نه به مثابه حقیقت مثله و مخدوش و نیمبند.

5
ما اصلا فرقی میان انسان نشسته در شرق با انسان نشسته در غرب نمی بینیم
ما انسان نوعی را می بینیم
خواهر و برادری را.

6
 
وودی آلن با دختر خوانده اش ازدواج می کند
حتی قبل از ازدواج،
 با زنش اختلاف پیدا می کند
چون ظاهرا زنش به رابطه جنسی او با کودکش اعتراض داشته است.
کسی اعتراضی ندارد.
نه شکوه بختیار و نه ایرج خان آبشار.

7
ولی وقتی همین بی شرمی در کشور «عه»  هورا مطرح می شود، 
فیس آباد از اعتراض موج می زند 
و «عه» ز آب امپریالیستی 
راه پیمائی بیابانی راه می اندازند.
اما در هر دو مورد مسئله واحدی مطرح است.

8
اینجا هم ازدواج با جوانتر ابلیس واره می شود،
ولی در غرب میلیون ها دختربچه به روسپی بدل می شوند
که بمراتب بدتر از ازدواج است.

9
در قلب امریکا دختران جوان برای ازدواج با پیر ثروتمند 
حتی از روی جسد یکدیگر می گذرند.

داریوش

اینگونه ازدواج ها فقط به نفع پسر همسایه است
همانطور که عایشه زیبا زن محمد بود و یکی از سرداران جنگی محمد همیشه داماد می شد
و این  
نسل کمونیست ها و توده ای های ایرانی
هم از این حکایت مستثنا نیستند.

شکوه

فرناز،
کاملن فرمایش شما درسته
 یکی از دلایل روانشناسی همین مورد است که بیان فرمودید. 
ولی من فقر و درماندگی که اصلی ترین و مهمترین دلیله در این اصل مورد نظر داشتم.

آقای غلام،
 کاملن درست بیان فرمودید.
خیلی متاثر شدم که چنین ظلمی در حق هموطنان انجام می شود.
 ای کاش بتوانم روزی به ایران بازگردم 
و در امر اشتغال زایی و حقوق زنان انجام وظیفه کنم.

میم،
 حرف آقا ایرج آبشار کاملن درسته
من هیچ گونه انکاری در مورد بقیه جهان نداشته ام
که بخواهد به نقد کشیده بشود.
من حتا این اجبار به انتخاب زنان را به نقد نکشیدم.
بلکه دلیل اصلی بسیاری از این ازدواج ها را
از نگاه یک زن بیان کردم.
این متن انتقادی به افرادی است که
به این امر زنان و دختران خرده می گیرند.
گرچه می دانند در کشورهای جهان سوم و اسلامی زنان درصد موفقیت بسیار کمتری دارند.
برای پیدا کردن کار و تغییر شرایط اقتصادی شان نسبت به مردان در همان جوامع.

میم

راستش را بخواهید واکنش ما فقط نسبت به سر تیتر و عکس بود. 
اصلا نمی دانستیم با شعری سر و کار داریم.
شعر زیبائی است و ارزش تأمل  عمیقتر و تحلیل همه جانبه تر را دارد.
پس از یک بار خواندن شعری نمی توان راجع بدان نظر قطعی داد.
شاعر در این شعر ولی بی تردید موضوع مهمی را به بحث کشیده است.
دیالک تیک چرکین زن و مرد را.
اگر خواستید ما می توانیم تحلیلش کنیم.
تا ضمنا بهانه ای برای آموزش و احیانا روشنگری باشد.

پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر